معرفی انواع شیشه در دکوراسیون داخلی

210317 399 خبر خاکستری

استفاده كردن شیشه در صنایع معماری و ساختمان معمولاً به قطعاتی مانند در و پنجره تبدیل می شود و می توان از شیشه در سایر قسمت های ساختمان استفاده کرد. استفاده از انواع شیشه مانند شیشه هوشمند شیشه و شیشه منحنی این یک مدل شیشه است که در دکوراسیون داخلی استفاده می شود.

شیشه هوشمند

پنجره های شیشه ای را تصور کنید که بسته به میزان نور خورشید تیره یا روشن می شوند و در نتیجه در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند. عینک هوشمند این امکان را برای شما فراهم می کند. برای تولید این مدل شیشه در کارخانه با لایه ای از اشعه ماوراء بنفش پوشانده شده است. وجود این لایه باعث می شود در صورت لزوم از شیشه برای نمایش فیلم و تصاویر استفاده شود. عینک های هوشمند این قابلیت را دارند که به کمک برق مات یا شفاف شوند یعنی شیشه هوشمندبه آن شیشه قابل تعویض نیز می گویند.

شیشه هوشمند به دلیل انعکاس پرتوهای مادون قرمز و فرابنفش، دمای داخل محل نصب این شیشه ها را در فصول گرم سال کاهش می دهد و در مواقعی که هوا سرد است، با تغییر حالت امکان انتقال اشعه مادون قرمز که عامل گرمایش است و باعث می شود گرمایش داخلی یکی از مزایای این مدل شیشه ای کنترل دما می باشد. یکی دیگر از ویژگی های پنجره های هوشمند عملکرد آنها به عنوان عایق صدا است که تا حدودی عبور صدا را محدود می کند. در صورت نیاز به کنترل صدا بیشتر، این شیشه ها باید با دو جداره نصب شوند.

شیشه منحنی

در ساخت شیشه، این یک ورق صاف است که در صورت لزوم می توان آن را خم کرد. به دلیل شکنندگی شیشه، خم شدن باید در زمانی که شیشه هنوز داغ است رخ دهد تا بتواند شکل بگیرد، اما آنقدر داغ نباشد که ذوب شود. برای خم کردن شیشه، سازندگان یک تکه شیشه را روی یک قطعه فلزی که برای شبیه سازی منحنی مورد نیاز شیشه ساخته شده است، قرار می دهند. هم فلز و هم لیوان را در فر قرار می دهند و حرارت می دهند تا شیشه نرم شود و پس از آن شیشه و قالب های فلزی از روی حرارت برداشته می شود. از این نوع شیشه در طراحی داخلی استفاده می شود.

مزیت استفاده از شیشه خمیده

شیشه منحنی برای طرح های مختلف و دکوراسیون خاص استفاده می شود. البته باید بدانید که خم شدن شیشه بر خلاف شیشه معمولی گران است اما نتیجه نهایی بسیار زیبا و جذاب خواهد بود. تفاوت و منحصر به فرد بودن دلیل بارز استفاده از شیشه های مدرن و زیبا است. اگر می خواهید نمای داخلی ساختمان های خود را متفاوت از همیشه تزئین کنید، استفاده از شیشه های منحنی را توصیه می کنیم.

شیشه

در واقع به شیشه تولید شده، خارج از ابعاد استاندارد شیشه تماس گرفت. باید در نظر داشته باشید که تمام شیشه ها باید مطابق با استانداردهای ملی ساختمان نصب شوند تا ایمنی ساختمان تضمین شود. در برخی موارد که نیاز به شیشه بزرگتر با اندازه و ابعاد خاص است، ممکن است شیشه بزرگتری وجود داشته باشد که ممکن است باشد لیوان مخصوص شیشه شناخته شده است که مورد استفاده قرار می گیرد. در استفاده از شیشه برای عینک باید توجه داشت که تولید این شیشه به دلیل اندازه خاص با مشکلات و سختی هایی همراه است. این سختی ها در حمل و نقل کالا نیز قابل مشاهده است. بنابراین در هنگام جابجایی، برای جلوگیری از آسیب و شکستگی، به یک ماشین مخصوص نیاز دارید.

با توجه به معرفی شیشه باید مزایای استفاده از این مدل شیشه در دکوراسیون داخلی را در نظر گرفت. شیشه اگر از شیشه و فلوت فرآوری نشده باشد، احتمال شکستگی در حین حمل و نقل بسیار زیاد است، زیرا در حین حمل و نقل به دلیل اندازه بزرگ، احتمال برخورد و وزن در یک ناحیه افزایش می یابد که در این صورت تحمل فشار شیشه خام چون کم است به راحتی آسیب می بیند و می شکند.

اما اگر شیشه در تولید آن از شیشه سکوریت یا لمینت استفاده می شود که از مقاومت و ایمنی بسیار بالاتری برخوردار بوده و احتمال آسیب بسیار کمتری دارد. از جمله مزایای استفاده از شیشه، ایجاد زیبایی خاص و چشم نواز در نمای نصب شده ساختمان ها اعم از داخل و خارج است.

شیشه انعکاسی

یکی دیگر از مدل های شیشه در طراحی داخلی، شیشه انعکاسی نام دارد. شیشه شفاف با پوشش فلزی که گرما را منعکس می کند. از این نوع شیشه در ساختمان های دوستدار محیط زیست که به ساختمان های سبز معروف هستند برای کاهش مصرف انرژی استفاده می شود. از این شیشه ها برای هدر دادن گرمای ساختمان در فصول سرد سال و جذب گرمای اشعه خورشید استفاده می شود. اگرچه این شیشه ها ظاهری متالیک دارند، اما می توانند رنگی نیز باشند.

شیشه آکوستیک

این نوع شیشه برای محیط هایی که میزان آلودگی صوتی آن زیاد است بسیار مفید است. این پنجره ها دارای شیشه دوجداره بوده و به دلیل وجود گاز بین دو جداره امکان انتقال صدا وجود ندارد. در واقع دو جداره یا شیشه آکوستیک آنها نوعی عایق صوتی هستند که آسایش ساکنین خانه ها را فراهم می کنند. این نوع شیشه برای خانه های شهری بسیار مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید