ترکیب مناسب رنگ ها در دکوراسیون فضای خانه را ماندگار می کند/روانشناسی رنگ سبز


ساعت: 11:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889547

اعظم مرتضایی با بیان اینکه رنگ سبز باعث ایجاد نشاط در فضای خانه می شود، گفت: اگر می خواهید حس طبیعت را به فضای خانه خود اضافه کنید، این رنگ را در دکوراسیون داخلی خود فراموش نکنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اعظم مرتضایی طراح دکوراسیون داخلی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: نقش رنگ در دکوراسیون منزل ارزش روانی دارد و احساسات شما را به مخاطب منتقل می کند..


وی ادامه داد: حتما برای شما پیش آمده است که وقتی وارد خانه ای می شوید که ترکیب رنگ ها در دکوراسیون آن خانه به درستی نصب شده است، احساس آرامش می کنید و نمی خواهید فضای آن خانه را ترک کنید و برعکس آن نیز وجود داشته است. اتفاق افتاد.


مرتضایی افزود: از نظر روانشناسی رنگ سبز رنگ زندگی و طبیعت است و استفاده از این رنگ در دکوراسیون داخلی به عنوان محیطی مثبت و آرامش بخش تعبیر می شود..


وی گفت: رنگ سبز به دلیل داشتن خاصیت آرامش بخشی برای اتاق خواب و سرویس بهداشتی مناسب است.


این طراح گفت: در دکوراسیون داخلی سبز روشن برای پذیرایی و راهرو و سبز تیره برای آشپزخانه و پذیرایی مناسب است..


1153a6fc e992 49bd a9fb eb89fdd54e80 خبر خاکستری


مرتضایی رنگ سبز را برای مکان های فکری بسیار مناسب دانست و ادامه داد: این رنگ برای فضاهایی مانند کتابخانه یا اتاق مطالعه پیشنهاد می شود و فرد پس از ساعت ها گذراندن در این فضا احساس خستگی نمی کند..


وی با اشاره به اینکه استفاده زیاد از رنگ سبز در منزل توصیه نمی شود، گفت: برای جلوه بیشتر رنگ سبز در دکوراسیون منزل، بهتر است این رنگ را با رنگ های بنفش، نقره ای و آبی ترکیب کنید.


این طراح وی با بیان اینکه رنگ سبز باعث ایجاد گرما، گرما، آرامش و نشاط در فضای خانه می شود، گفت: اگر می خواهید حس طبیعت را به فضای خانه بیافزایید، این رنگ را در دکوراسیون داخلی خود فراموش نکنید.


مرتضایی اضافه کرد: به طور کلی رنگ سبز برای محیط کار نیز مناسب است و جلوه ای مفرح و ملایم دارد که برای افراد در تماس مداوم با آن آرامش بخش است.


این طراح در خاتمه خاطرنشان کرد: رنگ سبز با طراوت است، حتی افرادی که علاقه ای به این رنگ ندارند نیز با مواجه شدن با آن در دکوراسیون داخلی نظرشان تغییر کرده است، پس حتما از این ترکیب رنگ در منزل استفاده کنید.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید