معرفی 100 برند برتر ایرانی مردم امارات / امضای 10 سند همکاری تهران و مسقط


ساعت: 12:30
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808090

سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در رأس یک هیئت بزرگ تجاری خصوصی به عمان و امارات زمینه را برای گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه برای برداشتن گامی عملی در راستای تحقق توسعه دیپلماسی اقتصادی در روز سیزدهم هموار کرد. دولت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا فاطمی امین 15 تا 19 بهمن ماه میهمان امیران بود و ضمن حضور در اکسپوی دبی از غرفه های روسیه، امارات، قطر و فلسطین بازدید و دفتر یادبود این کشورها را امضا کرد. وی همچنین از غرفه فرش اکسپو 2020 دبی بازدید کرد و در جریان روند کار این نمایشگاه قرار گرفت.


معرفی 100 برند برتر ایرانی امیرها

در این سفر جلسات تجاری مشترک (B2B) بین شرکت کنندگان اقتصادی و تجاری هیئت و همچنین فعالان تجاری و اقتصادی مستقر در دبی برگزار شد که زمینه ساز توافقات خوبی برای کشورها شد. البته با توافقات صورت گرفته، جلسات تجاری مجازی در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

در برنامه ها و جلسات این سفر، صد برند برتر ایرانی که خواهان فعالیت در بازار بزرگ امارات هستند به فعالان اقتصادی و مسئولان این کشور معرفی شدند. تجار ایرانی شاغل در دوبی نیز در دیدارهای خود مهمترین چالش ها و نگرانی های تجاری را با امارات مطرح کردند و وزیر صمت نیز قول داد که ادامه دهد.


نشست موفق فعالان تجاری ایران و امارات با بیش از 120 شرکت کننده

نشست فعالان تجاری ایران و امارات با حضور بیش از 120 شرکت کننده با موفقیت برگزار شد که با موفقیت در سفر اخیر وزیر صمت به امارات برای دیپلماسی فعال اقتصادی، اولین گام عملیاتی برای فعال سازی مرکز تجاری ایران و امارات در امارات خواهد بود. . به زودی شاهد حضور هیات سرمایه گذاری امارات در ایران خواهیم بود.

در این مراسم سفرای ونزوئلا و قزاقستان در امارات و همچنین اتاق بازرگانی سوئیس نیز حضور داشتند. گفت و گوهای وزیر صمت با نمایندگان امارات و دیدار با سفرای کشورهای مختلف و تجار ایرانی مقیم امارات در کنسولگری ایران به نتایج خوبی رسیده است که تاثیر آن در آینده مشخص خواهد شد.

همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت 18 بهمن ماه برای شرکت در کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان به ریاست هیاتی دولتی و خصوصی متشکل از بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری به عمان سفر کرد.


برگزاری نوزدهمین نشست کمیسیون همکاری مشترک ایران و عمان

دو کشور در نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان در حوزه‌های اقتصاد و تجارت، صنعت و معدن، بانکداری، مناطق آزاد، کشاورزی و شیلات، حمل‌ونقل، نفت و گاز و پتروشیمی ، آب و برق، گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگی، استاندارد، گمرک، بهداشت در قالب پنج کمیسیون تخصصی مذاکرات لازم را انجام دادند.

در این نشست 10 سند همکاری ایران و عمان در زمینه های مختلف استاندارد، گمرک، تجارت، حمل و نقل و ورزش بررسی و تفاهم نامه های لازم منعقد شد.

همچنین نتیجه مذاکرات در پایان نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان به امضای وزیر صمت و وزیر صنعت، تجارت و سرمایه گذاری پادشاهی رسید. عمان در قالب پروتکل همکاری.

در این دیدار طرفین در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری به توافقاتی دست یافتند و نقشه راه همکاری‌های اقتصادی و تجاری در حوزه‌های استاندارد، گمرک، حمل‌ونقل، بانکداری، سلامت، ورزش و جوانان، آموزشی و فرهنگی و توسعه گردشگری را امضا کردند. .

این نشست با حضور هیاتی از نمایندگان دستگاه های اجرایی کشورمان از جمله سازمان توسعه تجارت ایران، وزارت امور خارجه، وزارت نیرو، وزارت دادگستری، سازمان هواپیمایی کشوری، بنادر و دریانوردی برگزار شد. سازمان، بانک مرکزی، بانک ملی، سازمان استاندارد، گمرک، وزارت کشاورزی، وزارت بهداشت و وزارت نفت سید وزیر صمت را همراهی می کردند.

این اجلاس گام دیگری در توسعه دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم بود و با نتایج مثبتی که در پی خواهد داشت، شاهد رشد آتی در مبادلات اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران با پادشاهی عمان خواهیم بود.


دیدار با معاون وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با ورود به عمان که مورد استقبال علی نجفی سفیر کشورمان در مسقط و صالح الموسان معاون وزیر صنعت، تجارت و سرمایه گذاری پادشاهی عمان قرار گرفت، به ترویج و تعمیق اقتصادی پرداخت. وضعیت روابط بین دو کشور بر ظرفیت های متقابل و زمینه های همکاری متقابل تاکید کرد.

فاطمی امین با بیان اینکه زمینه های زیادی برای ارتقای همکاری های اقتصادی و تجاری بین دو کشور وجود دارد، افزود: اگر این حوزه ها شناسایی و فعال شوند، می تواند آینده خوبی را برای دو کشور رقم بزند.

معاون وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری پادشاهی عمان نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط سیاسی بسیار قوی با جمهوری اسلامی ایران داریم، گفت: روابط دو کشور در همه زمینه ها کهن، تاریخی و برادرانه است.

دیدار با عمان/ وزیر امور خارجه مسقط برای ارتقای روابط تجاری اعلام آمادگی کرد

همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با بادبان حمود البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان روابط دو کشور را نزدیک خواند و گفت: ما یک رابطه دیرینه مبتنی بر دوستی و متقابل داریم. روابط نزدیکی به عمان تجاری نیز خواهد بود.

وزیر امور خارجه عمان در سخنانی سفر وزیر صمت کشورمان به عمان را پیامی برای تقویت بیشتر روابط تجاری دو کشور دوست و همسایه ایران و عمان دانست و بر تعمیق روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد. بدر بن حمود البوسعیدی با استقبال از وزیر صمت و هیئت همراه، آمادگی کشورش را برای بهبود روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.


وزیر صمت کشورمان با همتای عمانی خود دیدار کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در سفر به عمان با کیس آل یوسف وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری پادشاهی عمان دیدار و گفتگو کرد.

فاطمی امین در این دیدار بر گسترش روابط اقتصادی و تجاری با عمان در راستای روابط دوستانه دو کشور تاکید کرد.

وزیر تجارت، صنعت و سرمایه گذاری پادشاهی عمان نیز علاقه کشورش را برای ارتقای روابط تجاری با ایران اعلام کرد.


دیدار با فعالان اقتصادی ایرانی در عمان

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در سفر به عمان با فعالان صنعتی و معدنی کشورمان در عمان دیدار و در جریان مهمترین مشکلات و مسائل آنان قرار گرفت.

در این دیدار که در محل سفارت ایران در مسقط برگزار شد، علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط، علیرضا پیمان پاک رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و محسن ضرابی رئیس جمهور نیز حضور داشتند. اتاق مشترک ایران عمان فعالان اقتصادی مهم ترین نگرانی های خود را در خصوص صادرات و تجارت در عمان بیان کردند.


دیدار با معاون نخست وزیر عمان در امور کابینه

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در جریان برنامه ریزی های فشرده برای سفر به عمان با معاون نخست وزیر عمان دیدار کرد. معاون نخست وزیر عمان در امور کابینه نیز در این دیدار، تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران را برای این کشور ماهیت راهبردی دانست و ابراز امیدواری کرد که دیدارها و دیدارهای دو کشور در مسقط، تلاش ها و اقدامات مثبت و سازنده به دست آید. طرف ایرانی برای تقویت روابط دو کشور را ارزیابی کرد.

فاطمی امین “وزیر صمت کشورمان” با اشاره به روابط بسیار خوب دو کشور در سطح سیاسی، بر تقویت و گسترش روابط اقتصادی و تجاری در راستای مناسبات سیاسی تاکید کرد.


دیدار با وزیر بهداشت عمان

همچنین سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان روز چهارشنبه با احمد السعیدی وزیر بهداشت عمان در مسقط دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف زمینه های مشترک همکاری های دو کشور و دستور کار نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عمان را بررسی کردند و راه های توسعه روابط دوجانبه و همکاری ها در حوزه بهداشت و درمان را مورد بررسی قرار دادند.


نشست تجاری مشترک جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان

در این سفر نشست تجاری جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان نیز برگزار شد که بخش خصوصی و فعالان اقتصادی دو کشور مهمترین نقطه نظرات خود را در زمینه صادرات و تجارت بیان کردند.

در این دیدار علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط، ابراهیم بن احمد المعینی سفیر عمان در ایران، رضا جمعه رئیس اتاق بازرگانی عمان، علیرضا پیمان پاک مدیرکل اتاق بازرگانی عمان حضور داشتند. سازمان تجارت ایران و محسن ضرابی رئیس اتاق مشترک ایران و عمان نیز حضور داشتند.


این کشور ظرفیت افزایش یک میلیارد دلاری حجم روابط اقتصادی ایران و عمان را دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سفر به عمان در جمع خبرنگاران گفت: با ظرفیت موجود می‌توانیم حجم روابط اقتصادی فعلی دو کشور را به ارقام بالاتری در سال برسانیم. “بیایید آینده را بیاوریم.

فاطمی امین با اشاره به روابط گسترده کشورمان با عمان ادامه داد: عمده روابط در حوزه فرهنگی و سیاسی بود اما در حوزه تجاری و اقتصادی باید روابط ما با عمان گسترش و ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه در دیدارها و دیدارهایی که داشته زمینه های همکاری دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، گفت: در حوزه های مختلف از جمله توسعه خطوط کشتیرانی، ارتباط بنادر دو کشور و سرمایه گذاری های متقابل تولیدی، زمینه هایی وجود دارد. همکاری متقابل.

وزیر صمت با اشاره به اینکه گروهی متشکل از 10 شرکت معتبر ایرانی تیم اعزامی را در این سفر همراهی می‌کنند، گفت: عمان ظرفیت سرمایه‌گذاری در حوزه دارو، غذا و لوازم خانگی دارد که مورد استقبال طرف عمانی نیز قرار گرفته است.


توسعه دیپلماسی اقتصادی و تجاری با کشورهای منطقه

گفتنی است این دو سفر در راستای برنامه های دولت سیزدهم برای توسعه دیپلماسی اقتصادی و تجاری با منطقه به ویژه با همسایگان جنوبی ایران و بر اساس رویکردهای وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان طراحی شده است. برای توسعه تجارت ایران ضروری است برای فعالیت بخش خصوصی ایران در کشورهای همسایه، مسائل و مشکلات این بخش همواره پیگیری خواهد شد تا با افزایش فعالیت های دیپلماسی اقتصادی و تجاری، شاهد رشد اقتصادی و تجاری در آینده باشیم. مبادله جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه به ویژه با کشورهای همسایه.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید