خواهرخواندگی شیراز و مسقط، همکاری در زمینه زیست بوم نوآوری و فناوری

به گزارش خبرگزاری موج فارس

محمد حسن اسدی در دیدار با قیس بن محمد آل یوسف وزیر بازرگانی، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان ضمن خیرمقدم به هیات خارجی اظهار داشت: حضور این هیات خارجی عمان چشم انداز روشنی برای تحقق و پیشرفت است. از برنامه ها و توافقات تدوین شده بین دو کشور دوست است و برادر نیز دنبال می کند.

شهردار شیراز تصریح کرد: سابقه روابط حسنه جمهوری اسلامی ایران و سلطان نشین عمان، قرابت فرهنگی و اشتراکات فراوان مردم دو کشور و پویایی روابط دو کشور در یک سال گذشته. یا دو، بستر مناسبی را برای گسترش سریع همکاری ها و ارتباطات بین شهرها و دیپلماسی فراهم کرده اند.

وی شیراز را تنها کلانشهر ایرانی می داند که عضویت در هیات مدیره شهرهای تاریخی و عضویت در هیات مدیره انجمن کلانشهرهای جهان را دارد که آماده است میزبان شهردار و مدیران شهری مسقط برای بحث و تبادل نظر باشد. مسائل مورد علاقه کشورها و تشکیل قرارداد خواهرخواندگی.

اسدی همچنین گفت: سندی که شب گذشته بین دو کشور در زمینه حمایت از سرمایه گذاری مشترک و همکاری های فناوری به امضا رسید، می تواند مبنای همکاری شهرداری شیراز با دولت، نهادهای دولتی و بخش خصوصی عمان باشد.

این مقام ارشد دولت شهری شیراز با بیان اینکه شیراز به عنوان شهری با بیشترین تنوع در زمینه های مختلف گردشگری در کشور و منطقه، مقصدی بسیار جذاب و سودآور برای سرمایه گذاری در زیرساخت های گردشگری و تفریحی محسوب می شود، گفت: این شهر به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای کشور به شمار می رود. این آمادگی وجود دارد که پنجره ایجاد ویژه سرمایه گذاران عمانی باشد.

اسدی تاکید کرد: شهرداری شیراز به عنوان متولی دبیرخانه صنایع دستی شهر جهانی از برگزاری رویدادهای فرهنگی و تجاری مرتبط با این حوزه حمایت می کند.

وی شیراز را ظرفیتی بزرگ در حوزه خدمات مهندسی دانست و افزود: اخیراً پروژه تقاطع یکی از ایستگاه های مترو شیراز به عنوان یکی از پروژه های برتر از سوی انجمن جهانی تونل ها و سازه های زیرزمینی انتخاب شد.

صدور خدمات فنی و مهندسی و همکاری با رهبری شهر مسقط در حوزه اکوسیستم نوآوری و فناوری از دیگر پیشنهادات شهردار شیراز برای همکاری دوجانبه بود.

امکان توسعه روابط شهرداری شیراز و شهرهای عمان وجود دارد

قیس بن محمد آل یوسف که روز پنجشنبه به شیراز سفر کرده بود در دیدار با شهردار شیراز گفت: اولین بار است که به شیراز می آیم اما در این سفر فرصت های زیادی را در این شهر دیدم.

وی با بیان اینکه فارس در حوزه های کشاورزی، گردشگری، پزشکی و صنعتی ظرفیت بی نظیری دارد افزود: بیش از 60 ناحیه صنعتی در این استان وجود دارد که تعدادی از این مراکز در شیراز فعالیت می کنند.

وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان ادامه داد: پیشنهادات شهردار شیراز در این سفر برای بررسی و ارائه راهکار برای توسعه روابط به شهردار مسقط منتقل می شود.

قیس بن محمد الیوس افزود: این پیشنهادها و امکان توسعه روابط شیراز با سایر شهرهای عمان نیز وجود دارد و شهرهایی مانند سور و صحار شاید از نظر فرهنگی بیشتر شبیه شیراز باشند.

وی در ادامه به سفر اخیر سلطان هیثم بن طارق آل سعید پادشاه عمان به ایران و دیدار وی با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: این دیدارها نشان دهنده عمق روابط دو کشور است. کشورها و ما، مقامات و نمایندگان دولت های اجرایی و حتی تجار و بازرگانان بخش خصوصی، موظفیم راه حل های ممکن را در رابطه با افزایش سرمایه گذاری و تقویت روابط تجاری پیدا و اجرا کنیم.

قیس بن محمد آل یوسف در پایان از مهمان نوازی ایرانیان به ویژه مردم فارس و شیراز از شهروندان عمان تقدیر کرد و افزود: عمانی ها همیشه هنگام سفر به شیراز و ایران که مکانی است احساس رضایت و خوشحالی می کنند. قدردانی


آیا این خبر مفید بود؟