امضای تفاهم نامه همکاری بین امارات و صنعت فضایی روسیه


ساعت: 17:02
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918920

رئیس جمهور روسیه امروز (دوشنبه) قراردادی را با امارات در زمینه اکتشافات فضایی و استفاده از فضا برای مقاصد صلح آمیز امضا کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز (دوشنبه) توافقنامه ای را با امارات در زمینه اکتشافات فضایی و استفاده از فضا برای مقاصد صلح آمیز امضا کرد.

به گزارش وب سایت روسیه الیوم، سند همکاری فضایی بین دو کشور در 26 اکتبر 2021 در شهر دبی امضا شد که به دو کشور اجازه می دهد پروژه های مشترکی از جمله نصب ایستگاه های گلوناس یا ناوبری جهانی را انجام دهند. سیستم ماهواره ای

پس از امضای نهایی این سند توسط امارات، این قرارداد وارد فاز اجرایی می شود و سازمان فضایی روسیه (روسکاسموس) و سازمان فضایی امارات به طور مشترک برای اجرای طرح ها سرمایه گذاری خواهند کرد.

این قرارداد همچنین از امارات برای صنایع موشکی و فضایی روسیه سرمایه جذب خواهد کرد.

اولین ماموریت فضایی امارات در سال 2019 با مشارکت Roscosmos انجام شد که طی آن خزا المنصوری فضانورد اماراتی با فضاپیمای سایوز MS-15 به ایستگاه فضایی بین المللی رفت.

پوتین همچنین امروز قانون همکاری فضایی مشابهی را با هند امضا کرد که بر اساس آن روسیه و هند در اکتشاف و استفاده از فضا برای اهداف صلح آمیز همکاری خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید