معلمان بازنشسته منابع ارزشمند آموزش و پرورش هستند

معلمان بازنشسته منابع ارزشمند آموزش و پرورش هستند

یوسف نوری در این آیین با اشاره به اینکه استاد صافی معلمی را دوست دارد، گفت: استاد صافی در طول عمر پربرکت خود چندین بار تکرار کردند که معلم بوده و پس از بازنشستگی مجدداً به عنوان معلم برای شاگردان معلم وارد شدند و توانستند فراهم کنند. خدمات ارزشمند

وی ادامه داد: اوج دوران شکوفایی استاد صافی در این دوره است که ایشان توانستند تجربیات خود را از حرفه معلمی و تجربیاتی که در سازمان تعلیم و تربیت داشت در اختیار سیستم تربیت معلم قرار دهند و همچنین توانستند وارد عرصه نویسندگی شد و کتابهایش منشأ آثار خوبی برای نظام بود.او تحصیلکرده بود. برخی از کتاب های استاد به دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان تدریس می شود و از تخصص مکتوب این استاد در زمینه تربیت معلم استفاده می شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم بابیان اینکه استاد صافی نمونه معلمی پرتلاش و کوشا است که لحظه ای از تدریس دست برنداشته است، گفت: معلمان ارشد و بازنشسته ذخیره ارزشمندی از تجربه تدریس هستند، لذا باید از تجربیات این معلمان در مدارس و کلاس های درس استفاده کرد و سعی کرد این تجربه را به معلمان جدید در مسیر معلم و دانش آموز در مدارس و کلاس های درس منتقل کند.

وی در پایان مجددا یاد و خاطره این معلم عزیز را گرامی داشت و گفت: بسیاری از فعالیت های استاد صافی به جا مانده و شایستگی است و استاد علاوه بر داوطلبی در نظام آموزش و پرورش، در عرصه آموزش خیریه نیز حضور دارد و در این زمینه نیز حضور دارد. همچنین سرچشمه می گیرند آنها برکت یافتند.

هیچ هزینه ای ندارد. احمد صافی در سال 1316 به دنیا آمد، در سال 1334 از دانشسرای مقدماتی گلپایگان دیپلم گرفت و پس از پنج سال تدریس در شهرستان های استان لرستان در دانشکده عالی آموزش و پرورش تهران پذیرفته شد و در سال 1344 لیسانس گرفت. مدرک تحصیلی ابتدایی پس از دو سال تحصیل در مقطع راهنمایی و هیئت مدیره دانشگاه تربیت معلم پذیرفته شد و در سال 1348 به عنوان دانشجوی ممتاز از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.

بخشی از بیوگرافی تحصیلی وی به شرح زیر است: 59 سال سابقه تدریس در مدارس و دانشگاه ها، چهره ماندگار معلم در کشور در سال 1387، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش 98-1397، معاون وزیر آموزش و پرورش 98-1397. ، نویسنده وی از 35 عنوان کتاب در حوزه خانواده، تربیت و مدیریت و مشاوره، یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، مسئولیت مرکز آموزش بازنشستگان را بر عهده دارد.

در نتیجه این دوره طولانی تدریس، علاوه بر تربیت صدها معلم و دانش آموز، تالیف 62 عنوان کتاب با عناوین سازمان و قوانین آموزش و پرورش ایران، مسائل تربیتی ایران، رهنمودها و توصیه ها و …، نگارش نزدیک به 100 مقاله، اجرا یا بیش از 50 پروژه تحقیقاتی را هدایت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید