وزیر آموزش و پرورش: کنکور آموزش و پرورش را ضعیف کرده است

وزیر آموزش و پرورش: کنکور آموزش و پرورش را ضعیف کرده است

نوری گفت: نحوه برگزاری کنکور و فعالیت های جانبی مرتبط با آن باعث ضعیف شدن آموزش و پرورش شد.

یوسف نوری روز جمعه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل از نمایندگان شورای اسلامی خواست تا به موضوع نحوه برگزاری کنکور ورود کرده و آن را به طور اساسی حل کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام آموزشی نباید به کنکور گره بخورد، گفت: وضعیت کنکور باید به صورت منطقی ساماندهی شود.

وی افزود: در راستای ساماندهی محتوای آموزشی، کار علمی جدی روی کتاب های درسی آغاز شده که به زودی نتایج آن مشخص خواهد شد.

نوری در ادامه بر لزوم توجه ویژه به حوزه آموزشی نظام آموزشی تاکید کرد و گفت: این حوزه باید ارتباط خود را با والدین، رسانه ها، نهادهای عمومی، فناوری ارتباطات و حوزه آموزش مشخص کند.

وزیر آموزش و پرورش تربیت کارکنان را اقدامی زیربنایی در حوزه آموزش و پرورش دانست و افزود: در این زمینه توجه جدی شده و کار می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تعطیلی دو ساله آموزش غیرحضوری به دلیل شیوع ویروس کرونا را آسیب رسان به تحصیل کودکان در کشور ارزیابی کرد و گفت: به دلیل این دو سال آموزش غیرحضوری ما کودکان بدون هیچ گونه حفاظتی در سکوهای دیگران تنها ماندند.

نوری نرخ بازگشت سرمایه در آموزش و پرورش را 10 به 1 برشمرد و گفت: تاثیر مثبت سرمایه گذاری در آموزش و پرورش به ویژه در حوزه نیروی انسانی بیش از هر بخش دیگری است.

وزیر آموزش و پرورش خواستار ارتقای تمامی خدمات آموزشی و پرورشی در مدارس شد و افزود: طرح ارزشیابی معلمان برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان راه اندازی شد و اجرای آن با دقت پیش می رود.

وی همچنین خواستار برگزاری بوت کمپ های هدفمند برای دانش آموزان شد و تصریح کرد: معلمان و مدیران باید در کنار تدریس در کلاس به کودکان اجازه مشارکت در فرآیند مدیریت مدرسه را بدهند و از والدین آنها نیز حمایت شود.

نوری همچنین خواستار احداث دانشگاه معارف در اردبیل شد و گفت: در صورت ایمن سازی زمین مربوط به این طرح در استان، وزارت آموزش و پرورش اقدامات لازم را برای ساخت آن انجام خواهد داد.

وی همچنین از اختصاص 500 میلیارد ریال برای نوسازی و بهسازی قرارگاه مقدس اردبیلی خبر داد و گفت: 100 میلیارد ریال از این اعتبارات در سال جاری اختصاص یافته و مابقی در سال آینده تخصیص می یابد.

وزیر آموزش و پرورش از احداث مدارس بتنی و سنگی با بیش از 10 دانش آموز تا پایان سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: همچنین برای اجرای سیستم سرمایشی و گرمایشی مدارس 260 میلیارد ریال، آسفالت مدرسه نیز 400 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است. 500 میلیارد ریال برای تامین تجهیزات و 50 میلیارد ریال اعتبارات اداری آموزش و پرورش استان اردبیل اختصاص می یابد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش که صبح امروز برای سفر یک روزه وارد استان اردبیل شده است در مراسم افتتاحیه مدرسه دارالفنون پانزدهم کلاسه حضور یافت. این مدرسه با سرمایه گذاری بانک پاسارگاد در فضایی به مساحت 10 هزار متر مربع ساخته می شود.

وی امروز با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز دیدار و گفتگو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید