داوطلبان مشکوک دوباره در کنکور شرکت می کنند/ برای تقلب های کنکور امسال نمره ضعیف در نظر گرفته نمی شود.

داوطلبان مشکوک دوباره در کنکور شرکت می کنند/ برای تقلب های کنکور امسال نمره ضعیف در نظر گرفته نمی شود.

روز جدید:عدم انتشار اصل کارنامه برخی از داوطلبان به دلیل احتمال تقلب در کنکور است که به گفته مسئولان سازمان سنجش، این داوطلبان باید از ساعت 1 تا 4 در آزمون حاضر شوند.

شاید یکی از آن اتفاقاتی که هر ساله خبرساز می شود؛ تقلب در امتحان یا فروش سوالات آزمون. انتشار این خبر و رسیدن آن به متقاضیان سلامت روان هزاران دانشجوی آینده و خانواده های آنها را به خطر می اندازد.

حتی اگر مسئولان سازمان سنجش این خبر را تکذیب کنند اما باز هم خیال متقاضیان راحت نشده و نگران نتایج نهایی کنکور هستند و می خواهند هر چه زودتر خبر پذیرش خود را در همان رشته و دانشگاه بشنوند. که سالها منتظرند.سعی کردند بشنوند

«سوالات کنکور سراسری 1401 لو رفت» خبری که بلافاصله پس از آغاز کنکور سراسری در فضای مجازی منتشر شد; اما رئیس سازمان سنجش این خبر را رد کرد و گفت تقلب در هر آزمونی ممکن است اتفاق بیفتد. اما تقلب به معنای افشای سوالات است، یعنی داوطلبان قبل از امتحان به سوالات دسترسی دارند که در کشور ما غیرممکن است.

سوگند می خورم که سوالات امتحان منقضی نشده است!

او گفت: «قسم می‌خورید که هرگز این اتفاق نیفتاده است و هیچ‌کس تا جلسه آزمون سؤالات را ندیده است.» در سال‌های اخیر روند تقلب پس از رسیدن سؤالات به داوطلبان آغاز شده است. کلاهبرداری قبلاً به چپ و راست نگاه می کرد که در سال های اخیر فناوری به این مشکل وارد شده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در حال حاضر تقلب به این صورت است که داوطلب عکس سوالات را به بیرون ارسال می کند و تقلب زمانی اتفاق می افتد که سوالات حل شده و پاسخ ها از طریق کیت های الکترونیکی به دست داوطلب می رسد که البته در امتحانات نیز این اتفاق افتاده است. امسال نداد و فقط یک عکس پخش کردند.

عدم اطلاع از فروش سوالات امتحانی پس از خروج از حوزه امتحانی

حسن مروتی معاون آزمون های سازمان سنجش گفت: از زمان تاسیس سازمان سنجش در سال 47 تاکنون هیچ سوال امتحانی فروخته نشده و چنین سازمانی وجود ندارد.

وی افزود: در روز آزمون سوالات باز و در اختیار مردم قرار می گیرد. امروزه وسایل ارتباط جمعی زیادی وجود دارد و به اشکال مختلف مانند عینک، لاستیک، ساعت و … وارد جلسه آزمون می شوند. افراد می توانند سوالات خود را خارج از حوزه به روش هایی که با آن آشنا هستند ارسال کنند.

معاون آزمون های سازمان سنجش ادامه داد: از فروش یا عدم فروش سوالات کنکور اطلاعی نداریم و از عهده سازمان سنجش خارج است.

حضور مجدد داوطلبان قلابی در آزمون داوطلبان/ از بدو تاسیس سازمان آزمون هیچ سوال داوطلبی فروخته نشده است/ پروتکل های متقلبان در کنکور امسال لحاظ نشده است.

با وجود اینکه نتایج امتحانات نهایی داوطلبان در روزهای پایانی شهریورماه اعلام می شود؛ البته هنوز گزارش اولیه برخی از داوطلبان کنکور منتشر نشده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور دلیل عدم انتشار کارنامه اولیه برخی از داوطلبان را احتمال تقلب در کنکور می داند. اما کنکور امسال از ابزارهای هوشمند و مدرن برای جلوگیری از تقلب استفاده نکرد؟

ممنوعیت 10 ساله امتحانات داوطلبان برای مجرمان!

پورعباس گفت: بررسی های فنی در حال انجام است. در صورتی که کلاهبردار بودن آنها به طور قطعی ثابت شود، بسته به شدت تخلف از یک تا ده سال از شرکت در کنکور محروم خواهند شد.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: تخلف جرم محسوب نمی شود و تخلف در زمان آزمون برای متقلبان مایل نتیجه بدی محسوب نمی شود و این موضوع از نظر ما مشکل ساز است.

حسن مروتی معاون امور امتحانی سازمان سنسه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ گفت: داوطلبانی که نتایج کنکور با سوابق تحصیلی یا کنکور سال های گذشته آنها یکی نیست و یا مشابه پاسخ نامه های تقلبی است. ; مظنون به کلاهبرداری هستند.

وی گفت: از این داوطلبان فراخوانی می کنیم و بسته به اینکه در دوره دبیرستان چه دروسی ضعیف بوده اند و اکنون رتبه خوبی کسب کرده اند. بین 1 تا 4 درس استعلام شده است. به عنوان مثال، نمره درس ریاضی آنها در مدرسه 1 است. ولی درصد تست کنکور سراسریشون 82 هست که باید همون درس رو دوباره شرکت کنن.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید