معمای پیمان نکونام با استقلال؛ جواد رفت؟

معمای پیمان نکونام با استقلال؛  جواد رفت؟

این روزها اخبار مربوط به فسخ قرارداد جواد نکونام به موضوعی جنجالی و عجیب در رسانه ها تبدیل شده و شایعات زیادی را به دنبال داشته است.

قرارداد من با باشگاه نیست. قرارداد مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان هم تمام شده است. نمی دانم چه اتفاقی افتاده است، اما خنده دار است که یک نفر چقدر راحت می تواند اسناد یک باشگاه را بگیرد.

اینها صحبت های سرمربی استقلال در حاشیه تمرین روز پنجشنبه این تیم بود و بلافاصله او را به تیتر اول رسانه ها تبدیل کرد. تنها 24 ساعت پس از مصاحبه جنجالی نکونام، علی حثیر، مدیرعامل استقلال به از دست دادن قرارداد سرمربی تیمش واکنش نشان داد و گفت:

از روزی که به باشگاه پیوستم دیگر قرارداد سرمربی را ندیده ام. حق با نکونام بود، روزی که قراردادها را خواستم متوجه شدم هیچ قراردادی برای سرمربی و یکی دو بازیکن دیگر باشگاه وجود ندارد. وقتی با افسر مربوطه تماس گرفتم گفتند هیچ قراردادی وجود ندارد. نه شماره و رقم قرارداد نکونام را می دانم و نه از محتوای آن. گزارشی نیز در این خصوص تهیه کرده تا به هیئت مدیره محترم تقدیم کنم. همچنین در جلسه ای که با نکونام داشتم به او اعلام کردم که قطعا تا یک هفته آینده مشکل قراردادش را حل خواهم کرد.

این اتفاق اولین موضوع جلسه امروز باشگاه استقلال بود. در این جلسه که سه ساعت به طول انجامید بحث های مهمی مطرح و مقرر شد خطیر موضوع مفقود شدن قرارداد سرمربی را به حراست وزارت ورزش گزارش کند.

یکی از مدیران استقلال امروز در جمع خبرنگاران گفت: حاتیر این کار را انجام داد و حالا حراست وزارت ورزش وارد این پرونده می شود و بررسی می کند که قرارداد جواد نکونام متعلق به کیست و آیا حجت کریمی آن را با خود برده است یا نه.

حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال با جواد نکونام قرارداد نبست! آنچه در مراسم افتتاحیه نکونام مقابل دوربین عکاسان قرار گرفت یک «پیش نویس قرارداد» بود و نه قرارداد رسمی!

بله شما آن را درست خواندید؛ مراسم معارفه و افتتاحیه قرارداد نکونام برگزار شد اما قرارداد رسمی و معتبری توسط کریمی امضا نشد. این دو نفر با هم توافق کامل داشتند اما این برگه باید به امضای سایر اعضای هیات مدیره می رسید و بعد معاونت حقوقی آن را تایید می کرد تا در دبیرخانه باشگاه استقلال شماره گذاری شود اما هرگز نرفت. با طی این مراحل تا امروز قرارداد نکونام از بین رفت. تبدیل به یک سوژه عجیب و غریب!

کریمی در آخرین روزهای حضور خود در باشگاه استقلال وارد چالش جدی با حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی شد. چالشی که باعث شد آتای از استقلال جدا شود! در واقع یک مانع بزرگ به نام قربان زاده باعث شد تا کریمی نتواند قرارداد با نکونام را رسمی کند.

سرپرست مستعفی باشگاه استقلال که پیش از استعفا به شدت از آنچه «دخالت» رئیس سازمان خصوصی سازی نامید گلایه داشت، در گفتگو با یکی از معاونان باشگاه استقلال درباره قرارداد نکونام اینگونه گفت: اگر نه. بده، بگذار مدیرعامل قرارداد نکونام را که دوست دارد امضا کند!”

با این تفاسیر اکنون باید معمای معاهده نکونام را حل شده بدانیم. این قرارداد از دست نمی رود اما از ابتدا مراحل رسمی شدن را طی نکرده و هاتیر باید با نکونام قرارداد جدیدی ببندد.

کریمی در گفت وگویی با تایید این گزارش تاکید کرد: قراردادی که به امضای هیات مدیره و معاونت حقوقی نرسد، قرارداد نیست. آن زمان به قربانزاده گفتم قرارداد را به مدیر اجرایی بعدی بده و امضا کن تا دیگر بحثی نشود! آنچه به آن «قرارداد گمشده» گفته می شود پیش نویس قرارداد است و باید اصل قرارداد را کپی و امضا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید