معمای معاهده نکونام و مطالعه موردی سیاسی!

ماجرای بچه و نگرفتن بازیکن که هنوز هم قوی است و هر روز بحث جدیدی درباره آنها شکل می گیرد. اما ماجرای مفقود شدن قرارداد جواد نکنوم که حتی به گفته برخی رسانه ها پلیس را به باشگاه استقلال کشاند، حدیث مفصلی است.
حجت کریمی سرمربی سابق استقلال روز شنبه در گفت وگویی کوتاه با تکذیب مفقود شدن قرارداد نکو گفت: اصل قرارداد در کامپیوتر باشگاه است چاپ کنید! او حتی مدعی شد که قرارداد نکونام هنوز امضا نشده است.
علاوه بر این سوالات، افشای مبلغ قرارداد سرمربی جدید استقلال که به گفته برخی رسانه ها بین 27 تا 40 میلیارد تومان است، این شبهه را ایجاد کرده است که ماجرای گم شدن قرارداد این است که سرمربی جدید آبی ها ممکن است قرارداد جدیدی با مبلغ کمتری امضا کند. . ; چرا که نهادهای نظارتی چنین رقمی را قبول ندارند! شایعه ای که حتی عصر دیروز رنگ واقعیت به خود گرفت و برخی رسانه ها از قرارداد جدید علی قریل با مبلغ کمتری با نکونام خبر دادند!
از سوی دیگر، پدر جواد نکنام که این روزها نامش در گوشه و کنار باشگاه استقلال زیاد شنیده می شود، هنگام خروج از ساختمان باشگاه در حالی که در ماشین نشسته بود، خطاب به هواداران گفت: برای جواد پرونده سیاسی درست می کنند و او را به زندان می اندازند! این اظهارنظر عجیب با پس‌زمینه ماجرای نحوه نشستن نکونوم روی صندلی سرمربی آبی‌ها، معنای پیچیده‌تری پیدا کرد. همان داستانی که در نهایت با «عفو رهبران» به پایان رسید.
در همین رابطه یک منبع آگاه به خبرنگار روزنامه اعتماد اعلام کرد که عده ای در باشگاه تلاش می کنند نکونوم را فراری دهند تا با اتحاد همه اعضای باشگاه همچنان در کنار این تیم باشند. از دست دادن قرارداد و اضافه شدن چند نفر به بدنه باشگاه که نکو با آنها مشکل دارد در همین راستا است. حتی افشای مبلغ قراردادش و بحث نظارت و موشکافی برای کاهش مبلغ قرارداد یا پشیمانی او از ماندن در باشگاه بود.
علی گاری که هفته گذشته به عنوان سرمربی استقلال معرفی شد تا به امروز هیچ اقدام مثبت قابل توجهی انجام نداده و حتی می توان گفت شرایط آبی ها از روز ورود او بحرانی شده است. مشخص نیست مهدی تاج مشاور ارشد می تواند در روزهای باقی مانده تا شروع لیگ، تیم را برای حضور در مسابقات آماده کند، بازیکنان لازم را جذب کند و رضایت هواداران را جلب کند. به همین دلیل هواداران این تیم بار دیگر تجمع مقابل ساختمان باشگاه را در دستور کار خود قرار دادند. هوادارانی که نگران وضعیت تیم محبوبشان هستند اما چند روزی است که خبر خوبی نشنیده اند.

دیدگاهتان را بنویسید