ما شواهدی از نقض معاهده منع گسترش سلاح‌های بیولوژیکی توسط ایالات متحده و اوکراین ارائه می‌کنیم.


ساعت: 20:17
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894829

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که مدارکی مبنی بر نقض کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی توسط ایالات متحده و اوکراین ارائه خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هفته آینده اسناد و مدارک خود را مبنی بر نقض معاهده منع گسترش سلاح های بیولوژیکی توسط ایالات متحده و اوکراین در ژنو ارائه خواهیم کرد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، واشنگتن قصد دارد برنامه تسلیحات بیولوژیکی ناتمام خود را از اوکراین به دیگر کشورهای اروپای شرقی منتقل کند.

چند ماه پیش وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اسنادی را در اوکراین دریافت کرده است که نشان می دهد آمریکا با مشارکت اوکراین در این آزمایشگاه های بیولوژیکی تحقیقاتی را روی پاتوژن های خطرناک انجام داده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز گفت که مسکو شواهدی دارد که نشان می دهد از این آزمایشگاه ها برای تولید سلاح های بیولوژیکی استفاده می شده است.

چهارشنبه گذشته وزیر دفاع روسیه گفت که پنتاگون (وزارت دفاع ایالات متحده) مسئول تامین مالی فعالیت بیش از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی اوکراینی است که اجزای سلاح های زیست محیطی را توسعه می دهند و این یک تهدید مستقیم برای اعضای “همکاری شانگهای” است. سازمان “.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در نشستی با روسای دفاعی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر تاشکند ازبکستان گفت: می‌خواهم به طور مشخص به شواهدی که در عملیات نظامی ویژه در اوکراین یافت شده است اشاره کنم. اسنادی که ما برای عموم منتشر کردیم ثابت می کند که پنتاگون بیش از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی اوکراینی را تامین مالی کرده است و بسیاری از تحقیقات خطرناک به صورت مخفیانه با مشارکت و راهنمایی کارشناسان انجام شده است.

به گفته وی، این پروژه با هدف توسعه تسلیحات بیولوژیکی و آزمایش راه های بی ثبات کردن وضعیت اپیدمیولوژیک انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید