فعالیت های بیولوژیکی مشکوک در ایالات متحده خطری برای بشریت به همراه دارد


ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1811967

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور توسعه فعالیت های مشکوک و مخفیانه آمریکایی ها در آزمایشگاه های سطح 4 را خطری برای همه بشریت خواند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار گلمرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در همایش سیره پیامبر اعظم (ص)ص) وی در حوزه پیشگیری و سلامت با بیان اینکه تهدیدات بیولوژیکی به دو دسته طبیعی و غیرعادی تقسیم می شود، گفت: یکی از موضوعات مهم امروز دنیا استفاده از عوامل بیولوژیک در فعالیت های ضد امنیتی و ضد تروریستی است. تحت عنوان بیوتروریسم رخ می دهد.

وی خاطرنشان کرد که امروز توسعه فن آوری جنگ بیولوژیکی نیز ممکن است «جنگ زیستی به معنای اقدام بیولوژیکی عمدی توسط تسلیحات بیولوژیکی دولت علیه کشورهای دیگر است که ممکن است باعث شود عواقب به صورت انسانی، اقتصادی و سیاسی گسترده باشد.


ایالات متحده مقصر اصلی در زمینه تهدیدات زیستی است

سردار جلالی با بیان اینکه البته کشف سلاح های بیولوژیک و تاثیر آن نیازمند دانش و فناوری بالا به ویژه زیرساخت های آزمایشگاهی است، گفت: بر همین اساس در اکثر موارد جنگ ها بیولوژیکی فاعل معلوم نیست ولی بله طبیعت دولت ها متهم به داشتن ظرفیت و زیرساخت برای تولید و بازتولید این سلاح ها، یعنی آزمایشگاه های سطح 4 ایمنی زیستی هستند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه کشورهای غربی به ویژه آمریکا تجربه استفاده از سلاح های بیولوژیکی و شیمیایی علیه ملت ها را در پرونده ننگین خود دارند، گفت: بر همین اساس در شرایط پیش آمده جاری همچنین متهم اصلی گسترش تهدید بیولوژیکی آمریکاست.

او به این تجربه اشاره کرد گسترش وی گفت: “ویروس کرون نشان داده است که جهان عملاً برای تهدیدات بیولوژیکی، طبیعی و غیرعادی آماده نیست.” گسترش ویروس کرونا تجربیات مختلفی داشته است و برخی موفق بوده اند و برخی دیگر شکست خورده اند، بنابراین ارتقای آمادگی برای تهدیدات بیولوژیکی مهم است.


فعالیت های بیولوژیکی مشکوک آمریکایی ها باید در سطح بین المللی رصد شود

وی گفت: بیشتر سلاح های بیولوژیک در آزمایشگاه های سطح 4 ساخته می شوند. هیچ خطری برای کل جهان وجود ندارد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور یکی دیگر از راهبردهای مهم در جنگ بیولوژیک دشمنان را تسلط بر منابع راهبردی غذایی و غذایی عنوان کرد و گفت: بر این اساس دشمنان در تلاش هستند تا بر زنجیره تولید مواد غذایی یا غذایی استراتژیک مسلط شوند. فرآیند. “تولید دانهها در حالی که ثور و سم و … بستگی به این دارد چند نمونه از این در مبحث دانه های عقیم و یک بار هزینه قابل مشاهده است.

سردار جلالی با بیان اینکه امروز تهدید جهانی یکی از پنج تهدید اصلی در سطح جهانی است، گفت: بر این اساس کشورها در تلاش هستند تا مدل های حفاظتی در برابر این مدل تهدید را توسعه دهند. توسعه دادن.

وی خاطرنشان کرد: سازمان پدافند غیرعامل در یک دهه اخیر تحت تدابیر مقام معظم رهبری در حوزه است. توسعه وی گفت: الگوی حفاظت زیستی و ترویج تولیدات ملی تلاش جدی کرده است. در باره موضوعات گسترش ویروس کرونا پیش از این هشدارهای لازم را به مسئولان داده بود، اما دولت به این موضوع توجهی نکرد و دلیل اصلی آن عدم آگاهی از ماهیت تهدیدات بیولوژیکی و احتمال وقوع آنها بود.


توسعه فناوری های تشخیصی بومی دستاوردهای سازمان پدافند غیرعامل کشور

حمایت از سردار جلالی توسعه بیوتکنولوژی از دیگر دستاوردهای سازمان پدافند غیرعامل کشور است و گفت: یکی از مهمترین اقدامات در این حوزه طراحی و ساخت آزمایشگاه تشخیص با سطح ایمنی زیستی است. سه نفر بودند است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور باید آمادگی مقابله با تهدیدات زیستی را داشته باشد سیستم شناسایی و هشدار فوری، توسعه شبکه های تشخیصی و فرصت ها در تولید واکسن و پزشکی و توانایی مدیریت بحران زیستی را می دانست و می گفت: در تاریخ ویروس کرونا در برخی از مولفه های فوق شاهد ضعف هایی بوده ایم و امیدواریم با درس گرفتن از تجربیات پرهزینه به دست آمده، مدل و ساختارهای پدافند زیستی کشور ارتقا یابد.

سردار جلالی همچنین الگوی کشور برای مقابله با معضل تاج را دارای نقاط قوت دانست و گفت: مقابله با این بیماری در قالب اقدامات ارزشمند جهادی و دینی، فداکاری کادر پزشکی کشور، حضور فعال رسانه ای برای ترویج سبک زندگی سالم و توسعه زیرساخت های تولید واکسن در کشور بسیار قابل توجه بود.


بسیج منابع ملی در برابر تهدیدات بیولوژیکی

این را رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد سیستم حفاظت زیستی عملیاتی کشور در تجربه گسترش ویروس کرونا وی با تایید کمیته دائمی پدافند غیرعامل توضیح داد: سیستم وظیفه پدافند زیستی کشور تاکید بر اجرای به موقع و دقیق آن و اتخاذ تدابیری برای درک اهمیت این موضوع توسط دستگاه های مسئول و اطمینان از آمادگی آنها و فراهم آوردن زمینه برای انجام وظایف دستگاه هاست. در این منطقه.

به گفته سردار جلالی این سیستم، نقشه ها و مسئولیت های ادارات و دستگاه های مختلف در بخش های نظارتی سیستم مراقبت های بهداشتی، آزمایشگاه های تشخیصی، واکنش اضطراری به تهدید، توسعه سیستم آموزش سلامت جمع و گرفته شده است و اجرای آن در عمل منجر به بسیج منابع ملی کشور در برابر تهدیدات بیولوژیکی خواهد شد.


راهبردها و اهداف سیستم عامل بیولوژیکی کشور

وی به استراتژی ها و اهداف اشاره کرد سیستم عملیات بیولوژیکی کشور توضیح می دهد: یکی از موضوعات برجسته در این است سیستمسازماندهی و سازماندهی سازه های عملیات بیولوژیکی کشور به منظور شناسایی اشراف و مشاهده و رصد تهدیدات، خطرات و حوادث زیستی در جهان و منطقه به گونه ای است که از تشخیص تهدیدات بیولوژیکی در برابر تهدیدات غافلگیر نشویم و از قبل برنامه ریزی داشته باشیم.

وی همچنین بر لزوم ایجاد یک سیستم پدافند زیستی ملی یکپارچه و چند لایه با بسیج منابع ملی و بین بین المللی تاکید کرد و افزود: ساماندهی و ارتقاء سیستم عملیات حفاظت زیستی و آمادگی برای پاسخ سریع و مناسب به تهدیدات و تقویت بیولوژیکی سیستم ساعت سلامت با قابلیت تشخیص تهدیدات بیولوژیکی و توانایی واکنش سریع به یک حادثه بیولوژیکی، از جمله. دستاوردها پیاده سازی کامل سیستم این عملیات بیولوژیکی کشور خواهد بود.


اهمیت ساماندهی و پیش بینی نظام قرنطینه بهداشتی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز بر ساماندهی و پیشروی تاکید کرد بینی سیستم قرنطینه بهداشتی، قرنطینه درمانی و … برای کنترل گسترش بیماری ها مبتلا شده مشخص و مشخص: ایجاد و توسعه سیستم آموزش و فرهنگ بیوتکنولوژی برای تغییر رفتارهای بهداشتی و سبک زندگی سالم از یکی به دیگری موارد تاکید شده در سیستم این یک عملیات پدافند بیولوژیک است که آموزش هایی را در این زمینه به رسانه ملی ارائه می کند جمع در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای موثر در این زمینه است توسعه سیستم آموزش و فرهنگ بیوتکنولوژیک، ادغام دانش سیستم سلامت با تجربه طب سنتی و آموزه های اسلامی برای بهبود سبک زندگی سالم است.

به گفته سردار جلالی توسعه سیستم های غربالگری هوشمند یکی از موضوعاتی است که با توجه به شیوع و گسترش بیماری ها و سلامت امنیت زیستی نیازمند توجه بیشتر است.

وی بر ضرورت تاکید کرد توسعه و سازماندهی سیستم برخورد مناسب و سلسله مراتبی با قابلیت وی با تغییر سطح از یک به سه و شروع از درمان خانگی به درمان تخصصی، گفت: ساماندهی نیروهای احتیاط راهبردی پدافند بیولوژیک و بسیج توان انسانی در مواقع ضروری از دیگر موضوعات مورد تاکید در سیستم این عملیات بیولوژیکی کشور است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه باید اقدامات لازم برای ارتقای ظرفیت های ذخیره سازی و ایمنی راهبردی دارو، واکسن و تجهیزات بهداشتی انجام شود، خاطرنشان کرد: تقویت زیرساخت های تولید صنعتی واکسن برای کشور. ضرورت به ناچار و و در این رابطه توسعه سیستم آموزش ایمنی زیستی، در قالب تخصصی، مدیریتی و جمع به طور کلی دسته بندی ها بسیار مفید خواهد بود.

اونم همینطور توسعه سیستم سلامت از حفاظت زیستی به عنوان محور اصلی حفاظت زیستی با رویکرد سلامت فردی، خانگی، حرفه ای و تخصصی یاد می کند و می افزاید: ساماندهی سیستم فرماندهی، کنترل، سیاست گذاری، هدایت و تصمیم گیری تخصصی (رشته به رشته) و سلسله مراتب علمی و حرفه ای از جمله عناصر مورد بحث در سیستم این یک عملیات حفاظت بیولوژیکی است.

به گفته رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، توسعه فرهنگ زندگی و اقتصادی و همزیستی مردم، ملی در مواجهه با تهدیدات زیستی و آموزش، تمرین و تمرینات دوره و معکوس کردن سایر استراتژی ها و اهداف برجسته شده در سیستم این عملیات حفاظت بیولوژیکی کشور است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید