مقدمات ایجاد دفتر منطقه ای غرب آسیا اتحادیه بین المجالس


ساعت: 16:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۲
کد خبر: 1903274

رئیس هیئت پارلمانی ایران در دیدار با رئیس IPU از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد دفتر منطقه ای غرب آسیا این اتحادیه در تهران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معتبى رضاخا رئيس هيئت پارلمانى جمهورى اسلامى در ديدار آن هيئت با دوارت پاچکو رئيس اتحاديه بين المللى بين المجالي (IPU) در حاشيه صد و چهل و پنجمين مجمع بين المللى بين المللى در کيگالى رواندا، گفت: پارلمان بین الملل جمهوری اسلامی با اشاره به مفاد اساسنامه اتحادیه بین الملل بین الملل در مورد تهیه این گروه، اعلام کرد که در آینده همکاری حداکثری با این اتحادیه را انجام خواهد داد و در این راستا اعلام کرد: اگر اتحادیه بین الملل اتحادیه پارلمانی راه اندازی دفاتر منطقه ای را در دستور کار خود قرار داده است، جمهوری اسلامی ایران آماده میزبانی از دفتر مرکزی دفتر منطقه ای غرب آسیا در تهران است.

در این نشست عباس گلرو دبیرکل گروه بین الملل ایران با اشاره به حوادث اخیر سوریه، نقش رسانه های غربی در تحریف روایات مربوط به حوادث داخلی و بین المللی را مخرب و غیر سازنده خواند و گفت: اتحادیه بین الملل بین الملل باید رایزنی و تبادل نظر بر اساس واقعیات رویدادهای بین المللی صورت گیرد.

در ادامه این نشست، الهام آزاد همچنین به پیشرفت های زنان و دختران در چند دهه اخیر اشاره کرد و گفت: نقش زنان در جمهوری اسلامی ایران در فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیار چشمگیر است و آمارهای موجود این واقعیت را تایید می کند، نه روایتی که توسط دولت ها و رسانه های غربی به دنیا منعکس می شود.

دوارت پاچکو، رئیس اتحادیه جهانی بین المجالس نیز با اشاره به حضور فعال گروه بین المجالس ایران در فعالیت های این اتحادیه با استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت شورای اسلامی برای تحقق اهداف این اتحادیه اشاره کرد. اتحاد. اتصال. وی اتحادیه در عرصه های مختلف از جمله صلح و امنیت، توسعه، مشاوره در سطح منطقه ای سلامت و ایمنی را یک ضرورت خواند و گفت: ایران کشوری مهم در منطقه غرب آسیا است و باید از ظرفیت پارلمانی آن نیز برای همه اهداف مشترک استفاده شود. همکاری رو به رشد اتحادیه در میان مجامع جهانی.

لازم به ذکر است در این دیدار احمد نادری و غلامرضا نوری قزلچه نیز حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید