کویت خواستار اخراج رژیم صهیونیستی از اتحادیه بین المجالس شده است


ساعت: 03:25
تاریخ انتشار: 14/29/1400
کد خبر: 1816677

رئیس مجلس امت کویت پس از ارائه طرح اخراج هیئت روسیه از اتحادیه بین المجالس به دلیل حمله این کشور به اوکراین، گفت که هیئت اسرائیلی باید قبل از هیئت روسی اخراج شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت مجمع ملی کویت، مرزوک الغانم با انتقاد از سیاست دوگانه جامعه جهانی در قبال رژیم صهیونیستی خواستار اخراج هیئت صهیونیستی از اتحادیه بین المجالس شد.

الغانیم در نشست هماهنگی کشورهای عربی عضو اتحادیه بین المجالس که روز شنبه در اندونزی برگزار شد، از سیاست دوگانه جامعه جهانی انتقاد کرد و تاکید کرد که ما اساساً هر نوع اشغالگری را محکوم می کنیم، زیرا کشور ما نیز 30 اشغال شده است. سال ها پیش ما با هر نوع اشغال مخالفیم.

وی افزود: چگونه می توان به دلیل جنگی که از چند روز پیش آغاز شد، هیئت روسی را اخراج کرد اما با وجود اینکه رژیم صهیونیستی بیش از 60 سال است فلسطین را اشغال کرده است، هیئت اسرائیلی اخراج نمی شود.

برخلاف برخی از حاکمان سازشکار عرب، کویت سیاست مخالفت با عادی سازی روابط با اسرائیل را در پیش گرفته است.

مقامات آن همواره از آرمان فلسطین حمایت کرده و عادی سازی روابط با اسرائیل را رد کرده اند.

در همین زمینه، وزارت اطلاعات کویت 18 بهمن ماه اکران فیلم «مرگ بر نیل» را به دلیل بازی یک سرباز زن سابق ارتش رژیم صهیونیستی به طور رسمی ممنوع کرد.

این تنیسور نوجوان کویتی در اوایل ماه فوریه با عدم حضور در مقابل تنیسور رژیم اشغالگر قدس تحسین بسیاری از فعالان اجتماعی را برانگیخت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید