افتتاح نیروگاه مقدمات توسعه غرب زنجان را فراهم می کند/خرید هزار و 400 میلیارد تومان گندم از جنوب استان زنجان


ساعت: 11:33
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1906316

استاندار زنجان با بیان اینکه این نیروگاه در غرب زنجان است و این منطقه از نظر توسعه نسبت به سایر نقاط زنجان عقب مانده است، گفت: برای جنوب استان برنامه داریم و خوشبختانه این در سال 1400 میلیارد تومان گندم از جنوب استان زنجان خریدیم و بر ضریب جینی استان تأثیر می گذارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موفا رسا; محسن افشارچی امروز در مراسم افتتاح رسمی 5 نیروگاه حرارتی با ظرفیت 1026 مگاوات با بیان اینکه جا دارد از دست اندرکاران این پروژه تشکر کنم، گفت: دست اندرکاران این پروژه حتی قبل از مواجهه با پیک زحمات زیادی کشیدند. از نظر مصرف انرژی توانستیم برق این پروژه را تولید کنیم و نیروگاه را به شبکه برق اضافه کنیم.

وی با اشاره به پیگیری وزیر نیرو برای تکمیل این پروژه گفت: پیگیری وزیر نیرو من را به شخصه مجبور کرد وارد کار شوم.

استاندار زنجان با بیان اینکه این نیروگاه در غرب زنجان است و این منطقه از نظر توسعه نسبت به سایر نقاط زنجان عقب مانده است، تصریح کرد: برای جنوب استان برنامه داریم و خوشبختانه در سال جاری 1400 میلیارد تومان گندم از جنوب استان ژنجیانگ خریداری کردیم که این ضریب جینی استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه امسال وضعیت کشاورزی شمال استان زنجان مساعد است، تصریح کرد: نیازمند نگاهی متفاوت در غرب زنجان هستیم و با افتتاح این نیروگاه بخشی از آمادگی برای توسعه غرب است. استان زنجان تامین می شود.


0af8d673 d90c 4937 8855 b97bf4b7276e خبر خاکستری

افشارچی با بیان اینکه در این نقطه از استان حدود 12.5 درصد از مساحت استان را در اختیار داریم در حالی که حدود 3 درصد جمعیت استان در اینجا زندگی می کنند، ادامه داد: در استان زنجان در هر مربع حدود 50 نفر وجود دارد. کیلومتر در حالی است که در این بخش از استان 10 نفر در هر کیلومتر مربع جمعیت دارد.

وی با بیان اینکه 98 درصد غرب استان زنجان را روستاها تشکیل می دهد، افزود: در این بخش از استان علاوه بر نیروگاه، شهرک صنعتی شهید شهریاری به مساحت 700 هکتار و 400 هکتار وجود دارد. هکتار واگذار شده و 2700 میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی در این شهرستان در حال توسعه است که منجر به اشتغال بیش از 2600 نفر می شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه امسال حدود 15 تا 20 میلیون مترمکعب پساب خواهیم داشت که در نظر داریم در اختیار صنعت آبفای بگذاریم، گفت: تنها مشکلی که در اینجا با آن مواجه هستیم مشکل آب است که امیدواریم حل شود. با اقداماتی که برای حل این مشکل در میان مدت پیش بینی شده است.

وی با اشاره به جنگ تمدنی که جمهوری اسلامی در آن درگیر است، افزود: یکی از مقوله هایی که در این امر دخیل است، بحث اثربخشی و افزایش کارآمدی جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید