مقدمات احداث نیروگاه 300 مگاواتی در شهر بیجار فراهم شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با کُردتودی گفت:

وی افزود: در این جلسه پس از چند ساعت مذاکره دکتر معنوی معاون توسعه نیروگاهی آرین مهتاب گستر به بیان مسائل تخصصی و فنی پرداخت: در صورت خرید تضمینی برق مورد نیاز واحد فولاد و پتروشیمی آماده است. برای ساخت نیروگاه ترکیبی با ظرفیت بیش از سیصد مگاوات وجود دارد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران عامل فولاد کردستان و بعثت با بیان اینکه واحدها به طور قطع نیاز به تامین برق پایدار دارند، گفته اند: آمادگی خرید برق مورد نیاز خود را دارند و در این راستا اقدامات لازم انجام خواهد شد. مشارکت.

زندیان با تاکید بر اهمیت تامین برق پایدار به عنوان زیرساخت توسعه شهرستان، به نارضایتی مردم و صنایع از قطعی مکرر برق در فصول گرم سال و کاهش تولید به دلیل تورم برخی کالاها از جمله سیمان و فولاد اشاره کرد.

وی با اذعان به اینکه بیشترین تاخیر در ساخت کارخانه فولاد به دلیل تامین 150 مگاوات برق از شبکه سراسری بوده است، افزود: متأسفانه این امر علاوه بر مشکلاتی که در ساخت این نیروگاه ایجاد کرده است، مشکلاتی را نیز در ساخت این نیروگاه به وجود آورده است. کارخانجات در حال شتاب گرفتن هستند، بخشی از انرژی سایر صنایع پیرامونی در حال تامین است و افق جدیدی در توسعه دیارگروس در حال رخ دادن است.

زندانیان از تمایل بخش خصوصی به سرمایه گذاری، ساخت و بهره برداری از این کارخانه تشکر کردند و گفتند: مجلس به ویژه کمیته اقتصادی و دولت حمایت های لازم را در این راستا خواهند داشت.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه مقرر شد: موارد فنی نیازسنجی برق زنجیره فولاد کردستان و پتروشیمی بعثت و قرارداد و تفاهم نامه خرید تضمینی برق از نیروگاه انجام شود. بین کشورها و هر دو شرکت. این کار باید توسط سرمایه گذار انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید