ملاقات ارزیابان ICOMOS با معاون وزیر میراث فرهنگی

زمان: 14:55
تاریخ انتشار: 1400/07/22
کد خبر: 1776128

معاون میراث فرهنگی با ارزیابی کنندگان فرستاده شده توسط کمیته میراث جهانی یونسکو (ICOMOS) دیدار کرد و گزارشی از مطالعات و مطالعات انجام شده توسط ارزیابان یونسکو ارائه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث ، فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی ، علی دارابی از تحقیقات و پیگیری های انجام شده در ارزیابی 56 مسافرخانه معرفی شده در مورد مسافرخانه های ایرانی تشکر و قدردانی کرد.

معاون میراث ، فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی گفت: امیدوارم سند و پلاک ثبت نام کاروانسرای ایران در سال آینده توسط سفیر جمهوری اسلامی ایران در یونسکو به کشور ما تحویل داده شود. به عنوان اسناد رسمی و پلاک ثبت نام از راه آهن جهان و چشم انداز فرهنگی هورامان / اورامانات. “

مهدی حسام ، ارزیابی کننده کمیته میراث جهانی مصر نیز در این نشست گفت: “گفتگوها با مردم و مردم محلی ، متخصصان و کارشناسان ، کارگرانی که با علاقه و بازدید پیگیری کردند ، آگاهی عمومی را از ارزش آثار تاریخی نشان می دهند و گامی در جهت حداکثر حفاظت از این آثار تاریخی “

چان پیچان ، ارزیاب ترک که ارزیابی خود را دیروز با مهدی حسام آغاز کرد و در مقطع دکترا در کاروانسراهای آناتولی تخصص دارد نیز از حضور خود در ایران ابراز رضایت کرد.

پرونده کاروانسرای ایران با 56 خان منتخب به عنوان مورد زنجیره ای بخش قابل توجهی از استانهای کشور از جمله 24 استان را در بر می گیرد. این پرونده که چندین سال در حال بررسی است ، قرار است در جلسه کمیته میراث جهانی 2022 برای ثبت در لیست کمیته ارائه شود.
انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید