منتظر تایید اسامی خبرنگاران اعزامی به قطر هستیم/ دوره کلاس درس ویژه خبرنگاران برگزار می شود.


ساعت: 21:25
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909592

خبرنگاران فرستادیم و اسکان دادیم

معاون فرهنگی وزیر ورزش گفت: منتظر تایید اسامی خبرنگاران برای اعزام به قطر هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سینا کلهر معاون فرهنگی وزارت ورزش در حاشیه مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی فوتبال جام جهانی 2022 درباره روند بازدید خبرنگاران از جام جهانی گفت: لیست نهایی شده و تنها تایید است. وزارت ارشاد. طبق قانون باید لیست را نهایی می کردیم و به وزارت ارشاد می فرستادیم که این کار انجام شد و به محض اینکه لیست نهایی برای ما ارسال شد، انشالله این هفته یا یکشنبه دوشنبه در ساعت برگزاری جلسه خواهیم داشت. آخرین. خبرنگاران را فرستادیم و اسکان دادیم و انشالله مشکلی پیش نیاید. منتظر لیست نهایی خبرنگاران و عکاسان ورزشی برای اعزام کاروان خبرنگاران ورزشی به قطر هستیم.

وی در پاسخ به نحوه تایید لیست خبرنگاران در وزارت رهبری، توضیح داد: بر اساس قانون، مسئولیت نظارت بر رسانه ها و نظام خبرنگاری بر عهده وزارت رهبری است. برای انتخاب اولیه کمیته مقدماتی با چند شاخص پیشنهادی از سوی فدراسیون تشکیل و فهرست اولیه تهیه شد. از جمله این معیارها، فعالیت ستون ورزشی رسانه ها و سایر معیارهایی است که منجر به ایجاد لیست اولیه شد. این لیست مجدداً در فدراسیون اصلاح شد و برای ما ارسال شد و ما هم طبق قانون به بدنه تخصصی ارسال کردیم و به محض اعلام نتیجه نهایی، چون کار ارسال و بلیت را انجام داده بودیم، روزی ترتیب دادیم. -دوره آشنایی طولانی مدت خبرنگاران بین سی در تهران یا جایی مثل کیش برگزار خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه دوره مذکور موجه است گفت: اصلا اینطور نیست و خبرنگاران باید ما را توجیه کنند (خنده). یک سری قوانین و مقررات در کشور قطر وجود دارد و محدودیت ها و چارچوب هایی که این دوره برای آشنایی با آنها دارد. همچنین یکسری مسائل امنیتی و خبری از جمله امکان یا عدم امکان عکسبرداری در ورزشگاه وجود دارد و فرض بر این است که در این دوره این موضوع مطرح شود.

کلهر در خصوص پرداخت هزینه اعزام خبرنگاران از سوی وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: از سوی دولت حمایت می شود که در اختیار وزارت ارشاد قرار می گیرد و تقسیم کار نیز وجود دارد. بخشی از کمک ها از طرف فدراسیون و بخشی دیگر از طرف وزارت ورزش است. یک سوم هزینه ها را وزارت ارشاد پرداخت می کند.

وی در خصوص قیمت مصوب پروازهای دو طرفه به قطر خاطرنشان کرد: قیمت اعلام شده از سوی وزیر راه 13.5 میلیون تومان است که متاسفانه در سامانه نمایش داده نمی شود. در حال حاضر، زمان زیادی از ما صرف این می شود که مطمئن شویم اخبار اعلام شده باید در سیستم ها پیاده سازی شود تا مردم بتوانند خرید کنند. در مورد طرف قطری تعداد قابل توجهی بلیت 5 میلیون و 400 هزار تومانی خریدند که سه چهار روز در سامانه قطر ایرویز نبود اما ناگهان آنجا هم تغییری ایجاد شد. در حال حاضر در حال مذاکره برای فروش حداقل در محدوده قیمت 13 میلیون هستیم. سخنگوی دولت همچنین قول پیگیری داد تا اخبار وزیر راه اجرایی شود و مردم بتوانند پروازهای ایران و قطر را خریداری کنند که امیدوارم این هفته اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید