منظره پرندگان مهاجر بر فراز آسمان هرمزگان


ساعت: 08:55
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906646

وجود آب و هوای مساعد، دو دریای بزرگ خلیج فارس و عمان، حرا، چهار تالاب بین المللی، 14 جزیره، بیش از دو هزار کیلومتر خط ساحلی… همه دور هم جمع شده اند تا شاهد تماشای منظره پرندگان مهاجر باشند. بر فراز آسمان هرمزگان باش.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ این روزها که گرما از زمین خارج می شود و کم کم جای خود را به هوای مطبوع و خنک پاییزی می دهد، جنوبی ترین نقاط کشور هوای مطلوب بهاری دارد.


5d468608 f783 4925 9967 1b3b53d30600 خبر خاکستری


هوای بهاری هرمزگان در پاییز

هرمزگان با شروع فصل پاییز هوای مطبوع بهاری پیدا می کند، بنابراین می توان نیمه دوم سال را بهشت ​​گردشگری هرمزگان و ساحلی ترین استان کشور در همسایگی دو دریای بزرگ خلیج فارس و خلیج فارس نامید. عمان میزبان خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی است

وجود آب و هوای مساعد، دو دریای بزرگ خلیج فارس و عمان، حرا، چهار تالاب بین المللی، 14 جزیره، بیش از دو هزار کیلومتر خط ساحلی… همه دور هم جمع شده اند تا شاهد تماشای منظره پرندگان مهاجر باشند. این روزها بر فراز آسمان هرمزگان باش.

پرندگان مهاجر همه ساله با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا معمولاً از اواخر مهرماه به هرمزگان مهاجرت می کنند و تا بهار سال بعد که هوا گرم می شود در سواحل و جنگل ها و تالاب های این استان مستقر می شوند. دوباره بالا


03c6d9ca ea95 43cb 9311 0c43c40e8050 خبر خاکستری


رقص پرندگان مهاجر در آسمان هرمزگان

هرمزگانی ها این روزها به ساحل می روند و شاهد رقص پرندگان در آسمان هستند یا پرندگان مهاجر با ایستادن بر روی لوله های مشتا (نوعی ماهیگیری در هرمزگان) تصاویر زیبایی خلق می کنند.

رفتن به حرا و دیدن پرندگان زیبای مهاجر بر روی حرا جلوه دیگری از آفرینش زیبایی از طریق آفرینش است که ناخودآگاه عبارت «فتبرک الله احسن الخالقین» بر لبان جاری می شود.


e185df93 4032 495d bc1c 036106da4b86 خبر خاکستری


با آغاز فصل پاییز هزاران پرنده از جمله 90 گونه به هرمزگان مهاجرت می کنند.

فهیمه گودرزی کارشناس حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان در گفت و گو با اصحاب رسانه گفت: همه ساله با شروع فصل پاییز هزاران پرنده از جمله 90 گونه آبزی، آبزی و پرنده شکار به این منطقه مهاجرت می کنند. تالاب های هرمزگان از سیبری و آسیای میانه و تا بهار سال آینده میهمان این استان هستند.

کارشناس حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: پرندگان مهاجر عمدتاً حواصیل سفید، آبزی، باکلان، پرستوهای دریایی، پلیکان پا خاکستری و گونه های در معرض خطر انقراض مانند عقاب تالابی، عقاب بیابانی و عقاب طلایی هستند.

گودرزی تصریح کرد: آسیب زیستگاه ها، تغییر اقلیم، توسعه ناپایدار، نشت نفت دریا، تولید سوخت گیاهی و توسعه اراضی کشاورزی، توربین های بادی، دکل های مخابراتی، ساختمان ها و پنجره های بلند، آلودگی نوری و زباله. و پلاستیک یکی از عوامل تهدید کننده و تاثیرگذار در زندگی و مهاجرت پرندگان است.

وی خاطرنشان کرد: سرشماری پرندگان مهاجر هر ساله در 60 سرشماری هرمزگان از دی ماه آغاز و تا یک ماه پس از آن ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید