من به اف بی آی اجازه نخواهم داد درباره قتل ابواکلا تحقیق کند

وی افزود: هیچگاه تحقیقاتی درباره سربازان ارتش اسرائیل از سوی دفتر تحقیقات فدرال آمریکا یا هیچ نهاد یا کشور خارجی انجام نخواهد شد، هر چقدر هم که آن کشور دوست باشد.

لاپید گفت: هرگز سربازان ما در مقابل تحقیق نیستند [کشوری] ما خارجی ها را تنها نخواهیم گذاشت و اعتراض شدید خود را در سطوح مناسب به آمریکایی ها اعلام کرده ایم.

وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در اقدامی کاملاً غافلگیرکننده خطاب به همتای صهیونیستی خود اعلام کرد که دفتر تحقیقات فدرال آمریکا تصمیم به آغاز تحقیقات درباره کشته شدن ابواکلا گرفته است.

در آن زمان بنی گانتز، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، این تصمیم آمریکا را «اشتباهی فاحش» خواند.

او گفت که اسرائیل هرگز با تحقیقات خارجی همکاری نخواهد کرد.

گانتز افزود: پس از انجام تحقیقات تخصصی و مستقلی که اسرائیل به آمریکایی ها ارائه کرد، تل آویو [دوباره] این کار را نخواهد کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی اواخر اردیبهشت ماه سال جاری به منطقه «جنین» در شمال کرانه باختری، ابوعکل حمله کردند. خبرنگار الجزیره قطر در حالی که جلیقه خبرنگاری به تن داشت از فاصله 100 تا 150 متری کشته شد.

کشته شدن ابواکلا در پرونده سیاه کشتار خبرنگاران و خبرنگاران رژیم صهیونیستی چیز جدیدی نیست، طبق گزارش رسانه های فلسطینی، این رژیم از سال 2000 و آغاز انتفاضه دوم مردم فلسطین تاکنون 45 خبرنگار را به قتل رسانده است. با سکوت و حمایت جامعه جهانی همراه بود.

دیدگاهتان را بنویسید