واشنگتن به دنبال تحقیقات بیشتر از تل آویو در مورد شهادت ابواکلا است


ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۷
کد خبر: 1876558

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که خواستار تحقیقات بیشتر رژیم صهیونیستی درباره جزئیات شهادت شیرین ابوعقلی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که کشورش از اسرائیل خواسته است تا جزئیات بیشتری در مورد تحقیقات ترور شیرین ابوعقلی ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، پرایس در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: ما به دنبال اطلاعات تکمیلی از اسرائیلی ها در مورد تحقیقات در مورد قتل شیرین ابوعقله و درگیری بین عزاداران در مراسم تشییع جنازه او و نیروهای اسرائیلی هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ما خواهان اطلاعات بیشتر در مورد تحقیقات ترور شیرین ابوعقلی هستیم تا نتایج را تکمیل کنیم. ما همچنان بر این باوریم که بازجویی عنصر مهمی است [رسیدگی به پرونده] این قتل او و اتفاقاتی است که در تشییع جنازه او رخ داد.»

بیانیه پرایس پس از آن صادر شد که جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی در کاخ سفید، خواستار انجام تحقیقات گسترده در مورد ترور شیرین ابوعقلی برای یافتن مقصران آن شد.

کربی دیروز در پاسخ به سوال خبرنگاری با اشاره به تمایل آمریکا برای انجام تحقیقات شفاف و همه جانبه گفت: آنچه ما می خواهیم بررسی عمیق این موضوع و پایان دادن به این بازجویی و مجازات است.

این اتهامات در حالی مطرح می شود که واشنگتن تاکنون از افشای نتایج تحقیقات خود در مورد قتل جسد نازنین ابواکیل روزنامه نگار فلسطینی در 13 مارس در بیت المقدس شرقی خودداری کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید