فلسطین خواستار تحقیقات بین المللی در مورد شهادت کودکان غزه شده است


ساعت: 04:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890485

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه سه شنبه در بیانیه ای خواستار تحقیقات بین المللی فوری درباره شهادت پنج کودک فلسطینی در جریان اشغال غزه توسط اسرائیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در بیانیه «محمد آستی» آمده است: «به رسمیت شناختن کشتار جبلیه از سوی اشغالگران، دادگاه‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری را به دور از استانداردهای دوگانه در معرض آزمون جدیت و اعتبار در برخورد با این جنایت قرار می‌دهد.

وی افزود: کشتاری که ارتش اشغالگر در حمله اخیر به مردم غزه انجام داد به تاریخ جنایات اسرائیل در دادگاه های بین المللی اضافه می شود.

استیر هشدار داد که ناکامی نهادهای حقوق بشری و حقوقی بین‌المللی در اقدام قضایی برای اطمینان از اینکه مجرمان از مجازات فرار نمی‌کنند، به معنای ارتکاب جنایات بیشتری است.

نخست وزیر فلسطین همچنین از آمریکا و اتحادیه اروپا خواست این جنایت را محکوم کرده و از اظهارات خود مبنی بر اینکه اشغالگران حق دفاع از خود دارند دست بردارند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی جمعه شب (23 مرداد) حملات هوایی و توپخانه ای خود را به مناطق مختلف نوار غزه آغاز کرد که در نتیجه آن 44 نفر از جمله 15 کودک و 2 زن کشته شدند. همچنین بیش از 360 نفر از جمله 96 کودک، 30 زن و 12 بزرگسال مجروح شدند.

در پاسخ به این حملات جنایتکارانه، گروه های مقاومت فلسطین شهرک ها و شهرهای صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی به ویژه تل آویو و فرودگاه بن گوریون را با صدها موشک هدف قرار دادند.

سرانجام توافق آتش بس رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی در ساعت 23:30 به وقت محلی (بامداد دوشنبه 26 مرداد به وقت تهران) با وساطت مصر اجرایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید