سناتورها خواستار پاسخگویی از دولت بایدن در رابطه با تحقیقات پیرامون شهادت ابواکلا شدند

چهار سناتور آمریکایی از جمله کریس ون هولن، پاتریک لیهی، کریس مورفی و دیک دوربین در نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، نوشتند که تحقیقات آمریکا در مورد شهادت شیرین ابواکلا یک تحقیق مستقل در مورد وقایع کلی پیرامون او نیست. آدم کشی.

این گروه و 20 سناتور دیگر به همراه 57 نماینده مجلس نمایندگان قبلاً از دولت آمریکا خواسته بودند که تحقیقات مستقلی در مورد شهادت ابواکلا انجام دهد.

پیش از این، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، نقش دولت آمریکا را تلاشی برای «خلاصه‌بندی یافته‌های» نیروهای رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی و نه «تحقیق جنایی» ارزیابی کرده بود. این خلاصه شامل بازدید از محل شهادت شیرین ابواکلا بود.

سناتورها نوشتند که این تعریف قابل قبولی از تحقیقات «مستقل» که شما و اعضای کنگره خواستار آن هستید، ارائه نمی کند. علاوه بر این، شفافیت لازم در این مورد وجود ندارد.

در ادامه نامه آمده است: ما خواهان اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی برنامه ریزی دولت آمریکا برای انجام تحقیقات مستقل، کامل و شفاف در مورد تیراندازی این روزنامه نگار و شهروند آمریکایی هستیم.

این نامه حاوی سؤالات بلینکن است که یکی از آنها از مقامات آمریکایی می خواهد که از شاهدان قتل ابواکلا سؤال کنند.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد روز چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه جاری با هجوم به اردوگاه جنین در سرزمین های اشغالی خبرنگار شبکه خبری الجزیره «شیرین ابواکله» را به ضرب گلوله کشتند که عواقب مختلفی در پی داشته است. تا حالا.

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام این خبر افزود: وی در حین پوشش خبر حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری، در حالی که جلیقه خبرنگاری به تن داشت، مورد اصابت گلوله از ناحیه سر قرار گرفت. از نیروهای صهیونیست و کشته شدند و «علی صمودی» تهیه کننده این شبکه نیز مجروح شد.

ارتش رژیم صهیونیستی در تاریخ 23 مه حمله سنگین و وحشیانه ای را به کاروان تشییع جنازه ابواکله خبرنگار الجزیره در قدس اشغالی انجام داد.

این حمله و بی احترامی به شکلی بسیار شرم آور و در مقابل چشم جهانیان انجام شد به همین دلیل نیروهای صهیونیست با استفاده از بمب های صوتی به کاروان تشییع جنازه ابواکلا حمله کردند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز 13 ژوئیه نتایج تحقیقات ادعایی خود در خصوص شهادت خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره را که برای سرپوش گذاشتن مجدد بر جنایت این رژیم به ضرب گلوله رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به شهادت رسید، منتشر کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای و ارائه دلایلی اعلام کرد که به نتیجه نهایی درباره منشأ گلوله ای که شیرین ابواکله روزنامه نگار فلسطینی-آمریکایی را کشته است، نرسیده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: پس از تجزیه و تحلیل بسیار دقیق پزشکی قانونی، بازرسان مستقل و اشخاص ثالث به عنوان بخشی از فرآیندی که توسط هماهنگ کننده امنیتی ایالات متحده نظارت می شود، به نتیجه قطعی در مورد منشاء گلوله ای که شیرین ابو را به قتل رساند، رسیده اند. عقیله خبرنگار فلسطینی آمریکایی کشته شد، نرسیدند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، کارشناسان دریافتند که گلوله به شدت آسیب دیده است و نتیجه گیری دقیق را دشوار می کند.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه تلاش برای سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم صهیونیستی از دسترسی کامل به تحقیقات مقامات فلسطینی و اسرائیلی خبر داد و در عین حال گفت: هماهنگ کننده امنیتی آمریکا پس از بررسی این تحقیقات به این نتیجه رسید. اینکه تیراندازی از موضع ارتش اسرائیل بوده است، احتمالاً علت کشته شدن شیرین ابواکلا است.

دیدگاهتان را بنویسید