من غبطه می خورم و به کارم غبطه می خورم/ ما چه کرده ایم شنا که دستور پیامبر بود؟!


ساعت: 12:08
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895809

سرمربی تیم ملی واترپلو گفت: دوست ندارم این تیم در دست خارجی ها باشد و به آن غیرت دارم.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ الکساندر سیریچ، سرمربی تیم ملی واترپلو ایران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: به دلیل شرایط لغو مسابقات و ویروس کرونا اخیرا مدت زیادی است که همدیگر را ندیده‌ایم و از دیدن شما خوشحالم و امیدوارم که باشیم. بیشتر با یکدیگر در تماس هستند.”

او در مورد شرایط ادامه داد تیم ملی واترپلو وی گفت: ما در موقعیت خوبی هستیم و از بازیکنانم راضی هستم. اردوی تمرینی خوبی در یونان داشتیم. بازیکنان هنوز 100 درصد نیستند اما پیشرفت خوبی داشته ایم. در 10 روزی که در یونان بودیم، بازخوردهای خوبی از بچه هایی که مقابل تیم های سطح بالا بازی می کردند، گرفتیم که من را امیدوار کرد. مسابقات قهرمانی آسیا را با تمام توانمان تمام می کنیم و بعد به فکر قرارداد آینده خواهیم بود.


چیریچ عنوان شد: ما 5 سال پیش در ضربات پنالتی قهرمانی قبلی آسیا را از دست دادیم و پیشرفت کرده بودیم و حالا می‌توانیم بهتر صحبت کنیم و با اینکه آن موقع موفق به قهرمانی شدیم، الان شرایط ما خیلی بهتر است. سایر تیم ها پر و حاضر هستند. مسابقات در سطح درجه یک است و بچه ها انگیزه کافی دارند چون در سال گذشته خوب تمرین کردیم و می توانیم نتیجه خیلی خوبی بگیریم.

وی در مورد ذهنیت ایران، دلیل انتخاب ایران و دلیل ادامه همکاری گفت: نیازی به یک مربی حرفه ای نیست که تحلیل خاصی داشته باشد و من با پیشنهاد به اینجا آمدم. معروف به واترپلو، مسابقه خوبی برای امتحان کردن در آموزش انتقال و واترپلو بود. من به کارهایی که برای ایران انجام دادم حسادت می کنم و می دانیم که چه سختی هایی را پشت سر گذاشتیم تا با تیم های قدرتمند تیممان را به این سطح از رقابت برسانیم. من دوست ندارم این تیم در دست دیگران باشد و به آن حسادت می کنم. باخت و باخت در بازی برای من شرم آور است و دوست دارم خودم این پتانسیل را توسعه دهم. این بخش عمده ای از انگیزه من است.


سرمربی تیم ملی واترپلو وی با تاکید بر ظرفیت های واترپلو ایران تصریح کرد: امکانات سخت افزاری خوبی داریم تا جایی که برخی کشورها دوست دارند این شرایط را داشته باشند. البته ما باید برای پیشرفت تلاش کنیم و کشورهایی در غرب هستند که پایگاه بهتری دارند اما چنین استعدادی ندارند. ما احساسی را که نسبت به برخی کشورها داریم به اشتراک می گذاریم. آنها سعی نمی کنند بگویند حق با چه کسی است، آنها فقط مشکل درست می کنند.

وی در خصوص پیش بینی مسابقات پیش رو و شانس المپیکی شدن گفت: حضور در المپیک آرزوی من است و به آن امیدوارم. در المپیک توکیو انتخاب نشد و حق ما ضایع شد. ما به سطح خوبی رسیده ایم و آن را حفظ می کنیم. معتقدم بهتر از نتایج قبلی و یک مدال خوب خواهیم بود.


چیریچ وی در خصوص پیشنهاد بالاتر تیم های دیگر مانند چین و قزاقستان تصریح کرد: زندگی گاهی به تصمیمات سخت دیگری می انجامد که با میل درونی همخوانی ندارد. همه چیز برابر است، من ایران را انتخاب می کنم. من 6 سال است که اینجا زندگی می کنم، دوستان خوبی پیدا کرده ام و ایران بخشی از روح من شده است. نمی خواهم خداحافظی کنم و همکاری ما بعد از قهرمانی آسیا پایانی نیست. کاپیتان من باید 3-4 سال دیگر تلاش کند.

وی در این خصوص ادامه داد: ما چیزی برای کتمان نداریم و نمی دانم شما چه شنیده اید. راستش را بخواهید تا بازی های آسیایی که قرار بود تابستان باشد قرارداد رسمی بستیم و این تاخیر تقصیر ما نیست. بنابراین پروژه را به قهرمانی آسیا تغییر دادیم و با رضوانی ادامه دادیم و پس از 2 ماه تعطیل شدیم. رضوانی بلافاصله تلاش کرد تا مسابقات قهرمانی آسیا برگزار شود که این اتفاق در آبان ماه رخ داد. من به این موضوع و به کنفدراسیون آسیا اعتراض دارم. ما هم سعی کردیم میزبان باشیم. برای ادامه ماجرا بستگی به شرایط من و فدراسیون دارد اما نمی توانیم به توافق نرسیم و به توافق می رسیم. آنچه در مورد من قضاوت خواهد کرد نتیجه است. در طول تمرین زیاد فریاد می زنم و حوصله ام سر می رود اما باید یاد می گرفتم و به این درجه می رسیدم.


سرمربی تیم ملی واترپلو توجه: لیگ جهانی انتخاب و شرکت ندارد. باید پرداخت ورودی را انجام دهیم و بستگی به فدراسیون دارد. ما در سطح این مسابقات هستیم که رقابت کنیم و حواسمان پرت نشود. حدود 15000 دلار هزینه ورود به این مسابقه است.

در ادامه مطلب چیریچ وی گفت: مرحله اول تمرینات را پشت سر گذاشتیم و ماه آینده برای تمرین و اردو راهی یونان خواهیم شد. هنوز نمی توانم لیست نهایی تیم ملی را بگویم. قطعا بازیکنان اصلی را خواهیم داشت اما باید ظرفیت و پتانسیل باقی مانده را در تمرینات و اردوها ببینم. محمدجواد عباسی به دلیل مشکلات شخصی و کاری قادر به حضور در سربازی نیست و از سربازی بازنشسته شده است. چنین وضعیتی برای اولین بار اتفاق نمی افتد. قبل از جاکارتا هم بازیکنی داشتیم که 2 روز قبل از اعزام مهاجرت کرده بود. جسین هالیدی نیز به دلیل مشکلات شغلی از تیم ملی جدا شد. 2 لژیونر در آماده سازی یونان نیستند اما در لیست مسابقات قرار دارند. ما باید از گل هایمان به خوبی مراقبت کنیم تا آنها را گم نکنیم. تولید گل دشوار است و حتی رشد آن دشوارتر است.


چیریچ وی در ادامه با انتقاد از بی توجهی به این حوزه گفت: اولین باری که به ایران آمدم باید وضعیت را می دیدم. واترپلو ایران و جایگاه این رشته در ورزش ایران چیست؟ چقدر تجهیزات، استخر، تیم های لیگ، سرمایه گذاری، بچه ها و نوجوانان و بازیکنان داریم. سپس می‌دانید که در کجای دنیای واترپلو ایستاده‌اید. ما ساعت ها در مورد این مسائل صحبت کرده ایم و می دانیم کجا هستیم و چه می کنیم. ما در تلاش هستیم تا این منطقه را محبوب تر کنیم که این استراتژی کلی ماست. محسن رضوانی ورزشکار و واترپلویست و یکی از مهم ترین نفرات فنی ایران در فدراسیون جهانی است.

وی افزود: در قرآن و اسلام شنیده ام که سوارکاری، تیراندازی و شنا بدانیم، کجا شنا می کنیم؟! ما قهرمان تیراندازی المپیک داریم، اما در مورد شنا که فرمان پیامبر بود چه کرده ایم؟! ما بین دو دریا و پایه هستیم واترپلو شما همدیگر را می شناسید استراتژی ما در صربستان این است که همه باید شناگر باشند، سپس بفهمند واترپلو باز آسان است.مثل کشتی در ایران. شاید من قدرت ندارم، اما تقریبا واترپلو بانوان ما هم صحبت کرده ایم. ما بهترین تیم فوتسال بانوان را داریم، چه اشکالی دارد؟ واترپلو نباید؟! ما روحیه جنگندگی داریم و این مسیر ما را به جامعه ای سالم می رساند.


وی در پاسخ به سوال دانا درباره حضور لژیونرهای واترپلو ایرانی در اروپا گفت: من در اروپا را برای بازیکنان جوان باز نمی کنم، خودشان باز می کنند و من نمی توانم دری را برای لژیونر شدن برای کسی باز کنم. کسی که نمی خواهد و لیاقتش را ندارد. مهدی و ارشا در لیگ و سطح بسیار مهمی بازی می کنند و به جام ملت های اروپا هم دسترسی خواهند داشت. قطعا وضعیت خوبی دارند و ما آنها را زیر نظر داریم. ما مدت زیادی است که با هم هستیم و آنها به راحتی برنامه ما را دنبال می کنند.


b16c2f4b a350 48d6 ab6c c8d8aa704f48 خبر خاکستری

خانبان: ما 100 درصد باید روی سکوی آسیا باشیم

خانواده کاپیتان تیم ملی واترپلو وی در این خصوص گفت: قبل از تعویق بازی های آسیایی تمرینات پرفشاری داشتیم و در ایام کرونا استخر سرپوشیده نداشتیم به همین دلیل به استخر سرباز رسیدیم. قبل از تعویق مسابقات تمرینات خوبی داشتیم و به یونان هم رفتیم و در نهایت مسابقات به تعویق افتاد. این تاخیر خیلی از بچه های ما را نگران کرد چون انگیزه زیادی داشتیم. انتخابی المپیک و قهرمانی آسیا هم مشکلاتی داشت. بی انگیزگی و شرایط سختی برای بازگشت به اردو داشتیم اما تیم را جمع کردیم.

وی افزود: انتظارات ما نسبت به قبل بیشتر شده است. ما تیم جوانی هستیم و روزی دو بار تمرین می کنیم. یک ماه دیگر یک سفر تدارکاتی 20 روزه خواهیم داشت. در دوره قبلی قهرمانی آسیا در ضربات پنالتی شکست خوردیم اما اکنون تجربه بهتری داریم. اکنون 3 لژیونر داریم که در کنار ما خواهند بود. الان شرایط سختی داریم و 4 سال است که مسابقه بین المللی نداریم. تا زمانی که در این شرایط قرار نگیریم نمی توانیم پیشرفت کنیم. نسبت به قبل، در آسیا پیشرفت کرده ایم و نتیجه گویای همه چیز است. لیگ جهانی گران است اما ما دوست داریم 20 بازی بین المللی انجام دهیم اما کمیته المپیک و وزارت باید کمک کنند.

کاپیتان تیم ملی واترپلو وی در این خصوص گفت: برای این نژادها سفرهای طولانی و سطوحی وجود دارد. هزینه های او بسیار زیاد است و وزارت ورزش باید به ما کمک کند. این مسابقات سطح ما را بسیار بالا می برد، اما هزینه های بالایی نیز دارد.

حنبانان درباره انگیزه بازیکنان گفت: ما فقط 4 سال تمرین کردیم و اکنون انگیزه بالایی برای تثبیت در آسیا داریم. برد در چین چیز خوبی بود، اما به عنوان یک تیم آسیایی باید ثابت کنیم که این مهم تر است. مشکلات مالی مدیران تیم تا حدودی حل شده و الان 2 ماه است که با انگیزه تمرین می کنیم. صد در صد باید روی سکوی آسیا باشیم. با توجه به شرایط این ورزش اسپانسر و پخش زنده زیادی در لیگ نداریم. اصفهان در لیگ تیم ندارد و تعداد تیم ها کم شده است. اسپانسرها می آیند، رقابت مالی بیشتر می شود و بچه ها تامین می شوند.

کاپیتان تیم ملی واترپلو وی درباره قراردادش با پرسپولیس گفت: سال 97، 98 با پرسپولیس قرارداد بستیم و مجموع 430 میلیون برای حدود 16، 17 بازیکن بود. بعد از این همه مدت پیگیری کردیم و هنوز پولمان را نگرفتیم. سفر در داخل شهر تخت جمشید بیش از این هزینه دارد. تیم ما بدون شکست قهرمان لیگ شد و همچنان پیگیر اقدامات قانونی هستیم.


بیشتر بخوانید:



دیدگاهتان را بنویسید