مهاجم جدید پرسپولیس کابوس تیم های هلندی است

مهاجم جدید پرسپولیس کابوس تیم های هلندی است

باشگاه پرسپولیس پس از تلاش های فراوان و گزینه های مختلف که رد شد، سرانجام موفق شد یک مهاجم باکیفیت و با رزومه خوب به خدمت بگیرد. یورگن لوکادیا، مهاجم هلندی سابق بوخوم، هوفنهایم، برایتون و آیندهوون با قراردادی یک ساله به پرسپولیس پیوست تا مشکلات خط حمله این تیم را حل کند و ناجی پرسپولیس شود. اما این بازیکن هم در زندگی و هم در فوتبالش داستان های جالبی دارد و البته با سختی به سطح اول فوتبال اروپا رسید.

اغراق نیست اگر بگوییم یکی از مهاجمان با بیشترین رزومه در تاریخ لیگ برتر به ایران آمد. مهاجمی تکنیکی و سرعتی که همواره به عنوان یکی از استعدادهای ناب فوتبال هلند معرفی شده است.

او در شهری امن در شمال هلند به دنیا آمد، اگرچه اصالتاً اهل کوراسائو، مستعمره سابق هلند است. او در خانواده ای فقیر بزرگ شد و دوران کودکی بسیار سختی را پشت سر گذاشت. لوکادیا فوتبال خود را از باشگاه امن هلند آغاز کرد و سپس به تیم هلندی ویلم تیلبرخ منتقل شد و پس از درخشش در تیم جوانان تیلبرخ به تیم جوانان پی اس وی آیندهوون یکی از دوقطبی های اصلی باشگاه های هلندی منتقل شد.

او بین سال‌های 2011 تا 2018 با پیراهن‌های قرمز در 125 بازی 45 گل برای این باشگاه به ثمر رساند و یکی از پایه‌گذاران دوران طولانی حرفه‌ای و قهرمانی‌های پی‌سی‌وی با این تیم بود. بنابراین فرد روتن مربی سابق آیندهوون او را ماشین گلزنی نامید. همچنین در تیمش آنقدر درخشید که تبدیل به کابوسی برای تیم های هلندی شد. نکته جالب در مورد حضور لوکادیا در تیم آیندهوون این است که او با ستارگانی چون ممفیس دیپای، ستاره تیم ملی هلند و باشگاه بارسلونا و جورجینیو واینالدوم، ستاره سابق لیورپول و فعلی رم بازی می کند.

او که بین سال های 2014 تا 2017 به تیم ملی بزرگسالان هلند دعوت شد، با بدشانسی های زیادی مانند مصدومیت همسترینگ مواجه شد که باعث شد نتواند برای تیم ملی هلند بازی کند. اما همیشه از او به عنوان یکی از مدعیان تیم ملی لوکودیا یاد می شود. پس از یک فصل درخشان در سال 2017 در اردویس هلند، لوکادیا توسط استعدادیاب های انگلیسی تعقیب شد و در سال 2018 در کنار علیرضا جهانبخش به تیم برایتون پیوست. از این لحظه افول فوتبالی او آغاز می شود.

پس از مدت کوتاهی به هوفنهایم آلمان، سینیستا در آمریکا و در نهایت به بوخوم قرض داده شد. او 4 گل در 11 بازی در هوفنهایم، دو گل در 26 بازی در این باشگاه آمریکایی و 11 بازی و دو گل در بوخوم به ثمر رساند.

یورگن حالا چالش جدیدی را در آسیا آغاز کرده و انگیزه زیادی برای درخشش در پرسپولیس دارد.

دیدگاهتان را بنویسید