توجه! مهاجم هلندی از پرسپولیس دست نمی کشد

توجه!  مهاجم هلندی از پرسپولیس دست نمی کشد

در این خبر آمده بود که باشگاه پرسپولیس در نظر دارد پس از اعلام نظر هیات حل اختلاف فیفا اقدامات لازم را برای اخذ غرامت یا حفظ حقوق خود انجام دهد.

باشگاه پرسپولیس مدعی است یورگن لوکادیا از زمان حضورش در پرسپولیس در سه دوره 540 هزار دلاری از این باشگاه دریافت کرده است. این مهاجم هلندی در دوران حضورش در پرسپولیس 200 هزار دلار دستمزد گرفت و قراردادی را امضا کرد که 20 درصد مبلغ قراردادش بود. او 170 هزار دلار دیگر در دو قسط دریافت کرد و مجموع او را به 540 هزار دلار رساند که بیش از نیمی از قرارداد او بود. اگر ادعای مدیران پرسلیس صحت داشته باشد، این باشگاه به تعهدات مالی خود در قبال این بازیکن عمل کرده است.

اگر هیئت حل اختلاف فیفا فسخ لوکادیا را بر اساس بند اضطراری موجه و قانونی اعلام کند (مساله‌ای که رضا درویش در مصاحبه‌های خود آن را کار سیاسی می‌نامد)، آن بازیکن می‌تواند با باشگاه جدیدش قرارداد امضا کند، بدون اینکه پولی دریافت کند. حدود چهارصد هزار دلار از پرسپولیس.

یعنی باشگاه پرسپولیس با توجه به بند قرارداد یورگن لوکادیا نمی تواند از این بازیکن شکایت کند. برهمین اساس مسئولان قانونی این باشگاه دست خود را از برخورد به آب باز داشته اند. چرا؟

تحریک یورگن لوکادیا می تواند عواقب سنگینی برای باشگاه پرسپولیس داشته باشد. توجه داشته باشید که شکایت مهاجم هلندی از باشگاه پرسپولیس (در صورت تحریک!) می تواند با ضرر سنگینی برای باشگاه ایرانی همراه باشد.

ظاهرا یورگن لوکادیا هنوز از پرسپولیس شکایت نکرده و قصد دارد با آرامش از این تیم جدا شود. او بر سر مبلغ باقیمانده قراردادش نیز به توافق رسیده است، اما اگر قرار باشد شکایت کند، این بازیکن هلندی نیز می تواند بر اساس بند قراردادش از باشگاه ایرانی شکایت کند.

شکایتی که می تواند نیم میلیون دلار خسارت برای باشگاه پرسپولیس داشته باشد. تجربه هم نشان می دهد که معمولا در این گونه نبردها بازیکن یا مربی خارجی به لطف قراردادهایی که در ایران بسته می شود، همیشه شانس بیشتری برای پیروزی در هیئت های فوتبال و قضایی فیفا دارد!

دیدگاهتان را بنویسید