مهدی طارمی اینطوری برمی گردد؟

مهدی طارمی اینطوری برمی گردد؟

اردوی تیم ملی ایران برای دیدار سرنوشت ساز مقابل لبنان و سوریه شگفتی بزرگی بود. اتفاقی که شاید از مدت ها قبل پیش بینی می شد و در نهایت به از دست دادن ستاره تیم ملی ایران منجر شد. مهدی طارمی، آماده ترین بازیکن حال حاضر فوتبال ایران، به دلیل اعتراض به دراگان اسکوچیچ از سوی سرمربی کروات برکنار شد و ایران بهترین مهاجم خود را در دیدارهای پایانی مقدماتی جام جهانی نخواهد داشت. در مسابقات آینده

نکته اینجاست که سرمربی تیم ملی بعد از بازی با کره جنوبی در جملاتی بی سابقه و برخلاف تعریف قبلی – به خصوص بازیکنانی مثل آزمون و طارمی که آنها را در حد رئال مادرید می دانست- ایرانی ها از نظر تاکتیکی «بازیکنان ایرانی هستند. وی انتقاد کرد: از نظر فنی و فیزیکی قوی و در سطح غبطه‌انگیز هستند. چیزی که آنها کم دارند و من پیشرفت را در آنجا می بینم، قابلیت های تاکتیکی است. بازیکنان ایرانی هنوز در تاکتیک چندان خوب نیستند، اما این را می توان در دراز مدت یاد گرفت.

طارمی در اتفاقی غیرمنتظره در توییتر خود بدون نام بردن از سرمربی تیم ملی نوشت: باید بگویم جدا از تکنیک و مبارزه فردی و همچنین دانش و تاکتیک فوتبال، بازیکنان ایرانی درک بسیار بالایی دارند اما متاسفانه مشکلات جای دیگری است زنده باد ایران. “

او نامی از اسکوچیچ نبرده اما به نظر می رسد منظورش دراگان اسکوچیچ است که پس از بازی های تیم ملی اش مقابل سوریه، عراق، امارات و کره جنوبی که از قضا به پیروزی رسید، مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفت.

در ادامه این صحبت ها، سردار آزمون، بهترین گلزن فعلی تیم ملی ایران، سعی کرد اختلافات موجود در این گفتگو را حل کند و به مشکلات ترجمه اشاره کرد که به دلیل تغییرات متعدد، احتمالاً اسکوچیچ را در جهت مخالف منعکس کرده است. اما اگر اسکوچیچ معنای دیگری داشت، در معنای جملات طارمی شکی نیست.

مهدی مهدوی کیا مشاور فنی فدراسیون فوتبال در پاسخ به اینکه اگر اسکوچیچ بود با طارمی چه می کرد گفت: مربی دارد کار خودش را می کند. این تیم نیز نتایج خوبی کسب کرد. این تنش ها در همه جای دنیا وجود دارد. باید مدیریت شود تا آرامش تیم ملی به هم نخورد.»

حتی موتبی هورشیدی، سرپرست تیم ملی نیز درباره این اختلافات گفت: اینها مشکلات خانواده است و برطرف می شود.

علیرغم همه گمانه زنی ها و پرهیز از پیش بینی رفتار اسکوچیچ در قبال طارمی، سرمربی تیم ملی در نهایت تصمیم گرفت برای نشان دادن اقتدار طارمی را کنار بگذارد. بازیکنی که همیشه مورد تمجید اسکوچیچ بوده است. این امر را باید نوعی توانمندسازی سرمربی تیم ملی دانست که سعی کرده پاسخی به افکار عمومی و سایر افراد و بازیکنان تیم ملی داشته باشد تا در آینده دچار مشکلات مشابهی نشود. که قطعا موقعیت او را متزلزل خواهد کرد. ، جلوگیری.

ماجرای حذف مهدی رحمتی و هادی عقیلی و چند بازیکن دیگر از تیم ملی در دوران مربیگری کارلوس کی روش همچنان فراموش نشده است.

طارمی در حال حاضر در اردو غایب است و به مصاف لبنان و سوریه می رود اما پس از این دو دیدار نوبت به مصاف دیگر رقبا می رسد. با توجه به سکوت سرمربی و کارمندان و مدیران فدراسیون مشخص نیست چه زمانی این موضوع حل می شود و طارمی چگونه وارد قلب اسکوچیچ می شود. بزرگان تیم ملی یا فدراسیون فوتبال راه بازگشت طارمی و آشتی اسکوچیچ با مهاجم تیم ملی را هموار می کنند یا این سوال طولانی خواهد بود؟

دیدگاهتان را بنویسید