مهدی کایدی دوباره به امارات نرود

مهدی کایدی دوباره به امارات نرود

افشین حاجی پور، هافبک هجومی سال های اخیر استقلال درباره شرایط این تیم در آستانه دیدار حساس نیمه نهایی جام حذفی و پیروزی پرحاشیه مقابل تراکتورسازی اظهار کرد:

انتظار داشتید تراکتورسازی با 7 گل به استقلال ببازد؟

انتظارش را نداشتم! این امکان برای استقلال وجود داشت اما چون تراکتورسازی یکی از بهترین تیم های نیم فصل دوم بود و در زمان حضور سرمربی جدید خود به اوج بزرگی رسیده بود. این تیم در اولین دیدار دو بر صفر استقلال را شکست داد و پس از 120 دقیقه در جام حذفی مغلوب استقلال شد. به همین دلیل فکر می کنم گل زودهنگام استقلال باعث سردرگمی تراکتورسازی شد.

چرا باید یک تیم باتجربه با بازیکنان حرفه ای به دلیل گلزنی زودهنگام به این روز بیفتد؟

البته فوتبال یک ویژگی عجیب دارد. هیچ چیزی در آن قابل پیش بینی نیست. شاید اگر همین بازی 10 بار دیگر تکرار می شد و استقلال زود به گل می رسید، نتیجه یکسان نمی شد. اما فوتبال همین است. گاهی اوقات یک تیم دچار شکست روحی و تاکتیکی می شود. هیچکس نمی تواند بگوید آلمان با 7 گل می تواند دوباره برزیل را در خاک خود شکست دهد. این اتفاقات در فوتبال رخ می دهد که این ورزش را به زیباترین و هیجان انگیزترین ورزش دنیا تبدیل می کند. در غیر این صورت، اگر همیشه مشخص باشد که یک تیم همیشه برنده است یا تیم همیشه بازنده است، هیچکس اینقدر به فوتبال علاقه نخواهد داشت.

بازی تراکتور و استقلال را چطور دیدی؟

تراکتور حرفی برای گفتن نداشت و کاملا خیانت شده بود. یکی از آن روزهایی بود که بازیکنان و هواداران تراکتورسازی می خواهند هر چه زودتر فراموش کنند. من خودم استقلالی هستم اما شوکه شدم با این نتیجه تراکتوری را از دست دادم. به هر حال فوتبال همین است.

استقلال را چطور دیدی؟

استقلال یک تیم کاملا حرفه ای است. آنها ثابت کردند که کمی لغزش برای حریفشان کافی است. استقلال این قدرت را دارد که در چنین مواقعی حریف خود را غافلگیر کند. آنها از هر طرف به این تیم حمله کردند و به دلیل گستردگی حملات، تراکتورسازی نتوانست رالی کند. دیدیم که در نیمه دوم شرایط کمی متفاوت بود اما در مجموع تیم استقلال برتر بود و توانست هفت بار دروازه حریف را باز کند.

نظر شما در مورد مهدی قائدی چیست؟

این بازیکن را به هر حال باید برای استقلال نجات داد. با وجود اینکه شنیده ام باشگاه اماراتی از او درخواست کرده است، اما قطعا با مشورت مدیران باشگاه می توان کایدی را حفظ کرد. حیف است این بازیکن از ایران برود و اگر در ایران باشد همینطور به جام ملت های آسیا می رسد. اما مطمئنم اگر به امارات برود باز هم شکست خواهد خورد. برخی بازیکنان در خارج از کشور حضور لازم را ندارند، مهدی کایدی از آن دسته بازیکنانی است که باید در ایران باشد و با فضای فوتبال ما رشد کند. فکر نمی کنم کمتر از امارات درآمد داشته باشد. اگر به مسائل مالی او می رسد، او می تواند مستقل بماند و درآمد خوبی کسب کند. با این حال شنیدم که امسال با استقلال 850 هزار یورو قرارداد بسته شده که رقم فوق العاده بالایی است.

دروازه بان جوان استقلال در این دیدار چطور بود؟

سینا سعیدی فر یکی از امیدهای استقلال است. خیلی خوب کار میکنه او رفلکس های واقعا عالی نشان داد و ثابت کرد که دوست دارد پیشرفت کند. از نظر بدنی هم شرایط خوبی داشت. البته او تجربه چندانی ندارد، یعنی تجربه ندارد، اما می توان با آزادسازی چنین بازیکنانی شرایط را برای پیشرفت آنها فراهم کرد.

بازی نیمه نهایی مقابل نساجی را چگونه پیش بینی می کنی؟

این یک بازی آسان نیست. قطعا نساجی بازی با استقلال آن تیمی نیست که به پرسپولیس باخت. علیرضا حقیقی در چند روز گذشته تحت فشار زیادی بوده و می خواهد خودنمایی کند. از طرفی بازیکنان نساجی می خواهند ثابت کنند که هنوز شانس قهرمانی دارند. رسیدن به فینال با یک بازی و کسب عنوان قهرمانی با دو بازی، همه را به پیروزی امیدوار می کند. امیدوارم استقلال بتواند از فرصت هایش برای پیروزی و صعود به فینال به خوبی استفاده کند.

نظرت در مورد ساپینتو و ادامه همکاری با استقلال چیست؟

اگر این مربی توانسته شرایط خوب فعلی را برای تیمش ایجاد کند، چرا او را حفظ نمی کند؟ چرا باید سراغ مربی جدید برویم، پول قبلی را پرداخت کنیم و همه چیز را از نو شروع کنیم؟ فکر می کنم ساپینتو شرایط فوتبال ایران، هواداران استقلال و مدیران باشگاه را می داند و از همه مهمتر بازیکنانش را می شناسد و می داند که از هر کدام برای فصل آینده چه می خواهد. این می تواند به استقلال کمک کند تا از ابتدای فصل آینده با قدرت به میادین بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید