مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه فرهنگیان تمدید شد

مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه فرهنگیان تمدید شد

مهلت ثبت نام دانشجویان متعهد به خدمت آموزش و پرورش در قالب پذیرش بدون آزمون (استعداد درخشان) در مقطع کارشناسی ارشد در نیمسال اول سال تحصیلی 1403-1402 دانشگاه فرهنگیان تا فردا تمدید شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد؛ در نظر دارد از بین برگزیدگان علمی منتخب دوره کارشناسی پیوسته برای نیمسال اول سال تحصیلی 1402-1403 در مقطع کارشناسی ارشد عادی، یک نفر کارشناس ارشد متعهد به خدمت را بپذیرد.

بر اساس اعلام معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، سامانه ثبت نام به نشانی https://talent.cfu.ac.ir از امروز یکشنبه 16 خردادماه فعال شد و متقاضیان تا روز چهارشنبه 26 خردادماه مهلت داشتند. ، برای ثبت نام اقدام به. این مهلت تا فردا یکشنبه 21 خرداد تمدید شد.

متقاضیانی که واجد شرایط پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه بر اساس قوانین استعدادهای درخشان هستند، می توانند از طریق این سامانه ثبت نام کرده و نسبت به تکمیل درخواست اقدام کنند.

دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: مدارک متقاضیانی که به طور کامل بارگذاری نشده باشند ترتیب اثر داده نخواهد شد و به متقاضیان توصیه می شود قبل از ثبت نام نسبت به مطالعه شرایط پذیرش و پذیرش دانشگاه دقت لازم را داشته باشند.

شرایط ثبت نام داوطلبان

دانشجویان پیوسته ورودی سال تحصیلی 99-98 که پس از شش سال و نیم تحصیل، حداقل سه چهارم واحدهای تحصیلی را گذرانده باشند، از نظر میانگین کل، جزء بیست درصد دانشجویان برتر هر دو می باشند. رشته ها و ورودی ها (از مجموع دروس روزانه و شبانه) و حداکثر در دوره هشت ترم تحصیلی.

دانشجویانی که شش ترم تحصیل می کنند باید از نظر میانگین کل در 20 درصد برتر در مقایسه با میانگین کل هشت ترم تحصیلی دانشجویان در همان رشته و رشته های مختلف باشند (در گواهی دانشگاه مبدا همان رشته و گرایش های متفاوت را ذکر کنید. اجباری است).

حداقل معدل انباشته در پایان ترم ششم برای تمامی رشته های متقاضی 17 است و متقاضیان باید حداکثر تا 31 شهریور دوره کارشناسی خود را تکمیل کنند.

پذیرش فقط توسط دانشجویان دانشگاه های دولتی (شامل سامانه پذیرش)، معارف و دانشگاه امام صادق (ع) انجام می شود. دانشجویان مقطع کارشناسی در دوره های مجازی، مکاتبه ای یا غیرحضوری، پردیس های بین المللی، پردیس های خودگردان دانشگاه های دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، مؤسسات آموزش عالی آزاد، مراکز آموزش عالی، دانشگاه های جامع پژوهشی – کاربردی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه های وابسته به دستگاه های اجرایی، دارندگان مدرک معادل لیسانس مجاز به شرکت در فراخوان نمی باشند. مدارک این دسته از دانشجویان در صورت مراجعه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

دانشجویان سایر دانشگاه ها به شرط داشتن معدل کل 18.5 یا بالاتر و کسب یکی از افتخارات زیر برای پذیرش در نظر گرفته می شوند.

دانشجویانی که دارای محکومیت انضباطی (از هیأت انضباطی دانشگاه یا وزارت عاطف) با هر مدرک و رتبه باشند، مجاز به ورود به مقاطع بالاتر از طریق سهمیه استعداد درخشان نیستند (این موارد باید به تایید حراست دانشگاه مربوطه برسد). و دانشگاه حق دارد در هر مرحله از ثبت نام، پذیرش، آموزش و حتی فارغ التحصیلی طبق قوانین و مقررات با دانشجو برخورد کند.

شرط ورود به دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه فرهنگیان داشتن 24 سال سن می باشد، داوطلبانی که مدت خدمت خود را به پایان رسانده باشند حداکثر دو سال به سن آنان اضافه می شود.

صلاحیت تحصیلی کلیه متقاضیان توسط کمیته منتخب از گروه آموزشی حوزه های مربوطه بررسی می شود و دانش آموزانی که موفق به کسب حد نصاب لازم (50 درصد از کل امتیازات) شوند به ترتیب اولویت و در حدود پذیرفته خواهند شد. چارچوب ظرفیت دریافت مصوبات

انتخاب نهایی متقاضیان پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد با در نظر گرفتن معدل داوطلب 30 درصد و نتیجه مصاحبه سنجش عمومی و تخصصی 70 درصد محاسبه خواهد شد.

رتبه نهایی متقاضی برای پذیرش نهایی تنها با اعمال ضریب 30 (معدل شش ترم متقاضی) و 70 (کمیته انتخابی) مشخص و اعمال خواهد شد. بنابراین، رتبه دانشجویان در 20 درصد برتر لیست اولیه، ملاک نهایی پذیرش نیست. مبنای ارزیابی، بررسی مدارک و مدارک با توجه به فرم تکمیل شده و امتیاز کسب شده در مراحل ثبت نام مصاحبه می باشد.

ثبت نام در این دعوتنامه به معنای پذیرش نهایی نیست و دانشگاه فرهنگیان دارای اختیارات لازم برای رد یا پذیرش درخواست متقاضیان بوده و موظف به تکمیل ظرفیت پذیرش خود نمی باشد.

پذیرش دانشجوی انتقالی از خارج از کشور، دانشجویانی که از دانشگاه های خارج از کشور مدرک لیسانس گرفته اند، دانشجویانی که بدون آزمون وارد مقطع کارشناسی شده اند و دانشجویان دارای وقفه کارشناسی با ضوابط این دعوتنامه امکان پذیر نمی باشد.

برای خانم هایی که در مقطع کارشناسی فرزندی به دنیا آورده اند و بدون توجه به سن و با تایید دانشگاه از مرخصی بارداری یا زایمان استفاده کرده اند حداکثر مدت مجاز 10 نیمسال تحصیلی می باشد.

در صورتی که برای تعیین رتبه 20 درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی که بیشترین دوره را با آن ها گذرانده اند و مدت زمان مجاز تحصیل خود را با هم مقایسه کنیم، دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون بهره مند شوند. همچنین 8 ترم است.

رتبه های اول تا بیستم رتبه بندی نهایی المپیادهای علمی دانشجویی تنها با پیشنهاد دبیرخانه المپیاد و سازمان سنجش آموزش کشور و بالاتر از ظرفیت پذیرش با آزمون، برای ورود به همان رشته انتخابی یا رشته های مرتبط پذیرفته می شوند.

در صورت گذراندن مراحل اداری و اخذ مجوزهای مربوطه، دانشجوی پذیرفته شده در مقطع کارشناسی ارشد از مزایای استخدام، معافیت تحصیلی و احتساب دو سال کارآموزی در سوابق حرفه ای خدمت برخوردار خواهد شد. هر داوطلب حق انتخاب رشته/رشته را دارد.

با توجه به اهمیت رشته های انتخابی دانشجویان، آن دسته از دانشجویانی که در رشته های انتخابی خود پذیرفته نشوند، حق اعتراض به فرآیند پذیرش را نخواهند داشت.

برای انتخاب رشته برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجویان باید رشته هایی را انتخاب کنند که ارتباطی بین رشته و رشته تحصیلی آنها در مقطع کارشناسی وجود دارد. در صورتی که مقطع کارشناسی ارشد با مدرک درخواستی مطابقت نداشته باشد، متقاضی از مراحل پذیرش حذف خواهد شد. پس از قبولی و پذیرش امکان تغییر رشته و گرایش وجود نخواهد داشت.

به مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر ثبت نام الکترونیکی نکرده باشند ترتیب اثر داده نخواهد شد. لذا به داوطلبان توصیه می شود فقط در صورت دارا بودن شرایط مربوطه، مفاد آگهی را به دقت مطالعه و در فراخوان ثبت نام کنند.

داوطلب موظف به حضور در مصاحبه (طبق شرایط اعلام شده از سوی هیات گزینش) می باشد. عدم شرکت در مصاحبه به منزله امتناع از ادامه تحصیل در سطوح بالاتر خواهد بود.

پس از احتساب امتیازات، رتبه بندی توسط کمیته منتخب اداره استعدادهای درخشان دانشگاه تایید می شود و پس از آن ضمن اعلام اسامی پذیرفته شدگان اول از طریق سایت دانشگاه، اسامی به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد. کشور در چارچوب مقررات تعیین شده.

پذیرش نهایی و نهایی پذیرفته شدگان منحصراً پس از تایید سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس ضوابط مربوطه و با در نظر گرفتن پذیرش بومی متقاضی و تایید وزارت آموزش و پرورش و هیات مرکزی گزینش دانشجو انجام خواهد شد. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

دیدگاهتان را بنویسید