مهمترین علامت سوال دربی پیش رو

مهمترین علامت سوال دربی پیش رو

دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس قرار است نهم آذرماه سال جاری در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود.

پیش از این قرار بود دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس در هفته دوازدهم لیگ برتر برگزار شود. اما سازمان لیگ این بازی را موکول کرد و بازی های هفته دوازدهم را به بعد از جام جهانی موکول کرد.

آخرین دربی را سید مهدی سیدعلی قضاوت کرد که با واکنش و انتقادات زیادی از سوی هواداران پرسپولیس مواجه شد و حتی یحیی گل محمدی نیز با محرومیت نسبتاً سختی مواجه شد.

بنابراین انتخاب داور دربی یکی از کارهای سخت کمیته داوران پس از پایان مسابقات قهرمانی جهان و حساسیت دیدار استقلال و پرسپولیس است.

این در حالی است که شنیده ها حاکی از آن است که علیرضا فغانی می تواند کاندیدای سوت این دیدار باشد اما این داور سرشناس حوصله قضاوت در دربی را ندارد. چرا؟

سیستم VAR که برای بهبود داوری فوتبال در سراسر جهان معرفی شد، برای علیرضا فغانی و دستیاران ایرانی اش لقب بدشانسی داده است. الان همه پشیمان هستیم، ای کاش داور سرشناس ایران مانند قاطعیتی که در تمام بازی‌های غیر VAR از او می‌شناسیم، روی تصمیمش می‌ایستاد و غرورش را زیر پا نمی‌گذاشت تا به نظرات کمک داور ویدیویی توجه کند. . اگر اینطور بود، فیفا اکنون از فغانی بی بهره نبود و ما از تماشای او که به افتخاراتش می افزاید منع نمی شدیم.

دقیقه 89 و 5 ثانیه بازی پرتغال و اروگوئه رو به پایان بود و همه دوستان فوتبال ایران با تصور اینکه تیم داوری ایران متشکل از فغانی، محمدرضا ابوالفضلی و محمدرضا منصوری در حال بازی در آخرین ثانیه ها بودند. خوب به عنوان بازی برزیل و صربستان. ناگهان این اتفاق لعنتی رخ داد. توپی که در محوطه جریمه اروگوئه با از دست دادن تعادل به دست خوزه ماریا خیمنز اصابت کرد، پنالتی از دید و تجربه علیرضا فگانی نبود، اما با شنیدن اصرار کمک داور بر روی گوشی خود، تردید کرد و به سمت مانیتور افتاد. زمین.

ثانیه های جهنمی شروع شد، فغانی صحنه را دید اما مجبور به پنالتی نشد، در صدم ثانیه و در فاصله بین صحبت های رد و بدل شده، اصرار کمک داور که در اتاق VAR نشسته بود برای پنالتی ادامه پیدا کرد. . داور پرافتخار ایران با وجود اینکه صحنه را از زوایای مختلف دید، همچنان شک و شبهه در چهره داشت. انگار در آن چند ثانیه تمام قوانین پنالتی گرفتن از ذهنش ناپدید شده بود یا شاید همانطور که در پست اینستاگرامش اعلام کرده بود تمرکزش را از دست داده بود. هر چه بود اشتباه بزرگی کرد تا این داور ایرانی مراحل بعدی جام جهانی 2022 قطر را از دست داد و از آن بازی ها محروم شد.

دیدگاهتان را بنویسید