موانع همکاری ایران و نیجریه باید برداشته شود


ساعت: 18:51
تاریخ انتشار: 1401/03/18
کد خبر: 1854580

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه فرصت های سرمایه گذاری و همکاری های گسترده در بخش های مختلف بین ایران و نیجریه وجود دارد، گفت: روابط عمومی و خصوصی باید با رفع موانع همکاری تقویت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر، معاون اول رئیس جمهور امشب (چهارشنبه 16 خرداد) در دیدار زبیرو دادا وزیر امور خارجه نیجریه با رئیس کمیسیون مشترک دو کشور، تاریخ 50 ساله روابط دیپلماتیک تهران و ابوجا را یادآور شد و گفت: روابط دیپلماتیک بین تهران و ابوجا 50 سال است. روابط دو کشور در مقایسه با روابط بلندمدت سیاسی قابل قبول نیست و باید اراده جدی تر و قوی تری برای توسعه همکاری ها شکل گیرد.

معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ایران و نیجریه ظرفیت سرمایه‌گذاری و همکاری زیادی در صنعت، دارو و داروسازی، علم و فناوری، صنعت، کشاورزی و تولید دارند که برای رفع موانع همکاری و ارتباطات ضروری است. مردم و بخش خصوصی در هر دو طرف بیش از گذشته افزایش خواهند یافت.

زبیرو دادا وزیر امور خارجه نیجریه با اشاره به روابط دیرینه تاریخی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و نیجریه گفت: این سابقه تاریخی روابط می تواند منجر به اراده سیاسی جدیدی برای توسعه همکاری ها در همه بخش ها شود.

وی با اشاره به تولیدات صنعتی و تولیدی ایرانی قابل ارائه با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی، گفت: دستاوردهای اصلی در حوزه علم و فناوری، کشاورزی و پزشکی جمهوری اسلامی می تواند یکی از مهمترین زمینه های همکاری باشد. بین دو کشور “

دادا با تاکید بر عزم جدی ابوجا برای بهبود روابط با تهران، افزود: با رویکرد جدید دولت جمهوری اسلامی، امیدواریم مبادلات تجاری و اقتصادی ایران با نیجریه شاهد جهش اساسی و روابط مسافرتی و تجاری دو طرف باشد. «در اسرع وقت تسهیل کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید