دستور فوری رئیس جمهور برای اجازه دادن به سرپناه دهقانان / موانع در برابر وام مسکن روستایی برداشته شد

زمان: 09:23
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796001

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تسهیلات 200 میلیون تنی ساخت مسکن روستایی با سود 5 درصد و بازپرداخت 20 ساله به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکبر نیکزاد با تشریح آخرین وضعیت مسکن روستایی گفت: با توجه به اهتمام ویژه رئیس جمهور برای حل مشکل مسکن روستایی، موانع پرداخت مسکن روستایی رفع شده و آیت الله رئیسی دستور یک فوریت ارائه این تسهیلات را صادر کرده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تشریح موانع پرداخت مسکن روستایی گفت: اختلافاتی بین سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن و سایر نهادهای ذیربط به وجود آمد که با آمدن رئیس جمهور این مشکلات برطرف شد.

وی در تشریح جزئیات مسکن روستایی بر اساس دستور فوری رئیس جمهور افزود: مقرر شد 200 میلیون تن مسکن روستایی با سود 5 درصد و بازپرداخت 20 ساله برای متقاضیان روستایی واجد شرایط پرداخت شود.

مشارکت 1.4 میلیون تومانی وام مسکن روستایی

نق زاد در تشریح دوره بازپرداخت مسکن روستایی گفت: مدت بازپرداخت این تسهیلات 20 سال است و اقساط بازپرداخت ماهانه با توجه به شرایط مشخص شده حدود 1.4 میلیون تن خواهد بود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان گفت: طی روزهای آینده مصوبه کتبی مسکن روستایی به استان های سراسر کشور ابلاغ می شود.

با توجه به اینکه تسهیلات ساخت مسکن روستایی باید توسط سازمان برنامه و بودجه در هیات وزیران پیشنهاد و پس از تصویب هیات وزیران به بانک مرکزی ارسال شود تا به سیستم بانکی ابلاغ شود. خانه ای ساخته شد که با فرمان ریاست جمهوری تصمیم گرفته شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید