محرومیت 95 درصدی واحدهای صنعتی روستایی از نقدینگی بانک ها / نظام بانکی اسناد دهقانان را برای استخدام نمی پذیرد.


ساعت: 11:16
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834236

رئیس دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و خصوصی خراسان رضوی:

لبافی گفت: 60 درصد از زمین های کشاورزی یا منازل روستایی خراسان رضوی فاقد سند هستند و 40 درصد مابقی اسناد بانکی را قبول نمی کنند، بنابراین این امر باعث شده 90 تا 95 درصد روستاها از اسناد بانکی استفاده کنند. نقدینگی کسب و کار محروم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر لبافی، رئیس شورای گفت و گوی دولت و خصوصی خراسان رضوی در گفت و گو با صبح توس درباره راه ناهموار ارتقای شاخص کسب و کار، اظهار کرد: روستاهای کوچک و کارگاه های صنعتی سهم قابل توجهی از اشتغال در خراسان رضوی دارند، اما متاسفانه قوانین نسنجیده در حوزه های مختلف باعث شده است. راه این تولیدکنندگان را مسدود کرد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که اشتغال و اقتصاد روستایی را تحت الشعاع قرار داده است، ثبت بازرسی در سامانه صیادی است که کشاورزان و بسیاری از تولیدکنندگان سنتی به دلیل عدم امکان ثبت بازرسی و یا مشکلات دیگری از جمله عدم دسترسی به ابزار هوشمند می باشند. و اینترنت با مشکل مواجه شد.

رئیس دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و خصوصی خراسان رضوی گفت: در قانون جدید بازرسی مصوب 97 بر لزوم ثبت اطلاعات بازرسی شیلات در سیستم بانکی تاکید شده است، اما ثبت نام در روستاها با مشکل مواجه است. اطلاعات بازرسی در سیستم، زیرا برخی از کشاورزان و تولیدکنندگان اطلاعات کافی ندارند و در برخی نقاط عدم کفایت و اینترنت می تواند مشکل ساز باشد.

وی افزود: در این راستا پیشنهاد دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و خصوصی به بانک مرکزی، چک های 50 میلیون ریالی و کمتر در مناطق روستایی و مرزی به ویژه در حوزه فعالیت های کشاورزی است. وارد شدن. “

لبافی خاطرنشان کرد: 60 درصد از زمین های کشاورزی یا منازل روستایی خراسان رضوی فاقد سند هستند و 40 درصد مابقی که دارای سند هستند در اسناد بانکی پذیرفته نمی شوند، بنابراین این امر باعث محرومیت 90 تا 95 درصد روستاها شده است. نقدینگی بانکی

وی یکی از موانع جدی توسعه روستایی را عدم پذیرش اسناد و مدارک روستاییان از سوی بانک ها عنوان کرد و افزود: متاسفانه شبکه بانکی کشور کمکی به روستاییان نمی کند و یکی از موانع جدی توسعه روستایی است. اسناد دهقانان است.


ایجاد بستری برای ایجاد اشتغال

رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با بیان اینکه چالش‌های بسیاری در حوزه تولید و راه‌های بهبود کسب‌وکار در خراسان رضوی وجود دارد، گفت: سرمایه‌گذاری‌ها در جایی انجام می‌شود که مزیت وجود داشته باشد، بنابراین باید سرمایه‌گذاری را افزایش دهیم. حوزه های مختلف به منظور افزایش سرمایه گذاری.

وی افزود: زمانی که مزیت وجود داشته باشد سرمایه جذب می شود و سپس تولید و اشتغال شکل می گیرد.قوانین و مقررات مخرب کسب و کار از نگاه بخش خصوصی گرفته شد و با دستگاه های اجرایی و نخبگان استانی مطرح شد.

لبافی اذعان داشت: بسیاری از قوانین و مقرراتی که از نظر بخش خصوصی مشکل ساز بوده است، مربوط به بانک و بیمه و موازی کاری در حوزه های مختلف، تصور ابهام یا ابهام در قوانین و مقررات و عدم رعایت قوانین جاری است. شرایط . .

وی افزود: به طور کلی دولت ها عامل توسعه نیستند، بلکه دولت ها اساس توسعه هستند و عامل اصلی توسعه بخش خصوصی است.

رئیس دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و خصوصی خراسان رضوی با اشاره به این موضوع در خراسان رضوی، دولت می تواند کارهای زیادی برای بسترسازی انجام دهد، ادامه داد: رویکرد خراسان رضوی در حوزه عمران، سیمان و فولاد است. توسعه.

لبافی افزود: متاسفانه واحدهای صنعتی در تامین وثیقه تجهیزات سرمایه در گردش با مشکل مواجه هستند و برخی پروژه ها به بهانه عدم توجیه اقتصادی از سوی بانک پذیرفته نمی شود اما از سوی دیگر بدهی های معوق و چک های برگشتی به ازای هر واحد است. مدیران از دیگر دلایل هستند «عدم جذب تسهیلات بانکی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید