نقدینگی باید متناسب با تولید و تأسیس واحدهای صنعتی استفاده شود/غربی ها همیشه به دنبال غارت هستند.


ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: 1401/06/18
کد خبر: 1896206

امام جمعه اراک گفت: نقدینگی بیش از 5 هزار میلیاردی امروز کشور باید در راستای تولید و احیا و راه اندازی واحدهای صنعتی به کار گرفته شود چرا که قرار دادن این نقدینگی بر سر راه بورس و دلالان برای کشور مضر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اراک در مصلی بیت المقدس ضمن تجلیل از زحمات امام جمعه اراک دولت سیزدهم در یک سال اخیر گفت: فرهنگ و اقتصاد همچنان دو موضوع مهم کشور است و از دولت می خواهیم برای حل مشکلات در چارچوب سیاست ها به ویژه برنامه هفتم برنامه ریزی کند.

وی افزود: نقدینگی بیش از 5 هزار میلیاردی امروز کشور باید در راستای تولید، احیا و راه اندازی واحدهای صنعتی به کار گرفته شود زیرا قرار دادن این نقدینگی بر سر راه بورس و دلالان برای کشور مضر است. .

امام جمعه اراک به پیاده روی اربعین حسینی و برخی ناهماهنگی ها در عراق نیز اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم عراق در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد ضمن اینکه ملت ایران نیز برای هر نوع حمایتی اعلام آمادگی می کند.

وی در خصوص مشکلات داخلی عراق نیز گفت: ملت عراق به ویژه شیعیان باید با وحدت و یکپارچگی دست از توطئه ها بردارند و نباید کاری کرد که دشمنان اسلام و اهل بیت از آن سوء استفاده کنند.

دری نجف آبادی افزود: ملت عراق نمی خواهد آمریکایی ها وارد منطقه شوند زیرا آمریکایی ها و انگلیسی ها در طول تاریخ همواره به دنبال سلطه و چپاول بوده اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: تاریخچه روابط انگلیس با کشورمان سیاه است، از روی کار آمدن رضاشاه تا کودتای 28 مرداد که توسط آنها طراحی شد، انگلیسی ها تانک هایی را که باید می دادند، پرداخت کردند. ما در ماجرای برجام نه یا در کنار آمریکایی‌ها قرار گرفتند و امروز هم شبکه‌های فارسی زبان آنها مدام زهر را علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران می‌پاشند.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: انگلیسی ها باید به حقوق ملت ها احترام بگذارند نه اینکه شعار دموکراسی سر دهند و حقوق بشر را زیر پا بگذارند.

وی تاکید کرد: تاریخ و تجربه به ما نشان داده که غربی ها به ما لطف ندارند و همیشه به دنبال غارت هستند.

نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت همچنین به جلسه اخیر این مجمع اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در دوران رهبری خود مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) و مجمع البیت(ع) را تأسیس کردند. تقریب مذاهب اسلامی که دو دست جامعه اسلامی و ارتباط فعال عاشقان اهل بیت هستند.

دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز عده‌ای به گوشه‌نشینی و گوشه‌نشینی اهل بیت علیهم السلام دامن می‌زنند، در حالی که زندگی اهل بیت و ائمه اطهار علیهم السلام از سیاست و امور عمومی جدا نشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید