موانع افزایش مستمری ها برداشته شد! / تصمیم نهایی مجمع فوق العاده چیست؟!

موانع افزایش مستمری ها برداشته شد!  / تصمیم نهایی مجمع فوق العاده چیست؟!

روز جدید : رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پرداخت مستمری ها باید مانند مصوبه تامین اجتماعی برای افزایش 57 درصدی حداقل دستمزدها و افزایش 38 درصدی همراه با 515 هزار تن برای سایرین باشد. .

جلسه فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی مجلس شورای ملی صبح امروز (سه‌شنبه، سوم خردادماه) به منظور بررسی دلایل تاخیر در صدور تصمیمات مستمری بگیران در خصوص تامین اجتماعی و همچنین اجرای قانون تامین اجتماعی در هماهنگی حقوق بازنشستگان با وزیر محترم معاونت اقتصادی و دارایی و نمایندگان کانون بازنشستگان نمایندگی سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح این جلسه گفت: بنابراین در جلسه امروز موضوع به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت به این نتیجه رسید که طبق ضوابط و مقررات مانند سال های گذشته میزان پرداخت حقوق بازنشستگان در ابتدای سال بر اساس مصوبه شورای امنا که به تصویب هیات امنا رسیده و در دستور کار قرار گرفت به هیات وزیران ارسال شود؛ امسال نیز همین کار را انجام دهید.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توضیحات وزیر اقتصاد و دارایی مربوط به آخرین تصمیمات کالاهای اساسی بود و دولت به دلیل اهمیت موضوع در دو سه هفته اخیر وارد عمل شد. و بخشی از تاخیر.دلیلی داشت.

وی با تاکید بر اینکه صدور احکام حقوقی مستمری بگیران تامین اجتماعی باید تسریع شود، ادامه داد: جمع بندی این جلسه طی نامه ای به رئیس جمهور ارسال و فردای آن روز با معاون اول رئیس جمهور جکمهور مذاکره خواهد شد. بازنشستگان باید طبق مصوبه سازمان تامین اجتماعی اقدام کنند یعنی 57 درصد برای حداقل مشمولان و 38 درصد با 515000 تومان برای سایرین در مرکز تصمیم گیری است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: مصوبه سازمان تامین اجتماعی در مورد احکام قانونی مستمری بگیران مبنای مصوبه کمیسیون اقتصادی و درخواست مجلس از سوی دولت اجرای این مصوبه است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه منابع سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران و کارفرمایان است و واقعی برای دولت نیست، طبیعتا تصمیم گیری در این زمینه باید بر اساس نظر شوراهای کارگری، کارفرمایان و اتحادیه بازنشستگی باشد و نماینده باشد. دولت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که مصوبه دولت درباره بازنشستگان تامین اجتماعی به زودی ابلاغ و ابلاغ شود. از طریق خزانه داری و غیره به صندوق تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی مراجعه کنید. روش های پیش بینی شده در قانون برای ادغام با منابع تامین اجتماعی و انجام تعهدات قانونی مربوط به مستمری بگیران در کوتاه ترین زمان ممکن.

پورابراهیمی در پایان تاکید کرد: مجلس و کمیسیون اقتصادی بر مصوبات مربوطه با بازنشستگان پایبند بوده و تا حصول نتیجه نظارت خواهند کرد. انشاءالله نتیجه جلسه نیز ممکن است پرداخت مستمری بگیران را تسریع کند تا از نگرانی بازنشستگان بکاهد.

تامین سهام اجباری صندوق بازنشستگی تا 40 روز آینده

سید احسان هندوزی همچنین در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص بازنشستگی بازنشستگان و تخصیص سهام تکلیفی به دولت برای پرداخت بدهی به صندوق بازنشستگی کشور گفت: بر اساس قانون بودجه 1401 دولت موظف به واگذاری سهام به بازنشستگی است. سرمایه.

وی افزود: آئین نامه مستقلی برای صندوق بازنشستگی کشوری تهیه شده که ظرف 30 تا 40 روز آینده در دولت نهایی می شود.

وی گفت: سال گذشته مستمری بگیران کشور تحت تاثیر مصوبه مردادماه دولت قرار گرفتند زیرا سهامی که باید بین بازنشستگان تقسیم می شد معیوب بود و این سهام منجر به افتتاح تامین اجتماعی نشد اما امسال تلاش خواهیم کرد. بدهی دولت را به صندوق تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی بدهند که می تواند گره از کار آنها باز کند.

وزیر اقتصاد گفت: امسال شاهد خبرهای خوبی برای بازنشستگان در کشور خواهیم بود.

محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفت: نمایندگان خادمان بازنشستگان محسوب می شوند و باید مشکلات بازنشستگان حل شود.

وی تاکید کرد: وجوه صندوق بازنشستگی متعلق به بازنشستگان است و برای صیانت از افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان که متاثر از مصوبه شورای عالی کار است در مجلس ایستاده ایم.

علیزاده همچنین گفت: متأسفانه با توجه به افزایش 57 درصدی حداقل دستمزد، برخی واحدهای تولیدی کوچک به تعدیل نیرو روی می آورند و از دولت می خواهیم با کاهش سرعت تسهیلات به پایداری واحدهای تولیدی کوچک کمک کند تا این کار را انجام دهد. منجر به تعدیل کار نمی شود.»

وی افزود: افزایش حداقل دستمزد کارگران حق آنهاست و تورم در سال های گذشته به دلیل تورم عقب افتاده است. برای حمایت از کسب و کارهای کوچک باید کاری انجام دهیم.

گفتنی است در این جلسه نمایندگان کانون بازنشستگان به بیان دغدغه های خود پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید