موشک های ایران به بدترین شکل ممکن به متجاوزان پاسخ می دهند


ساعت: 17:40
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844269

این سایت تحلیلی آمریکایی نوشت: ایران با موشک ها و پهپادهای مختلف به متجاوزان پاسخ می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس یک وب سایت تحلیلی نظامی آمریکا، ایران دارای بزرگترین و متنوع ترین زرادخانه موشک های بالستیک در خاورمیانه است.

ایران از نظر توان نظامی با آمریکا، چین و چند کشور دیگر قابل مقایسه نیست. با این حال، ایران تعداد زیادی موشک ساخته است تا اطمینان حاصل کند که هر کسی که بخواهد به کشور حمله کند یا به کشور حمله کند، به بدترین روش های نامتقارن مجازات خواهد شد.

در همین راستا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در رژه سالانه خود موشک کروز هوایی را به نمایش می گذارد. به گفته کارشناسان، تیغه های یک تور ذوزنقه ای شکل این سلاح نشان می دهد که می توان آن را به نوعی هدایت کرد. سپاه همچنین در حال نمایش پهپاد انتحاری شاهد-136 جدید خود است. در واقع، ایران دارای بزرگترین و متنوع ترین زرادخانه موشک های بالستیک در خاورمیانه است.

ایران در سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی در برنامه موشک های بالستیک خود انجام داده است. از سال 2015، سه مجتمع موشکی زیرزمینی پنهان شده قبلی کشف شده است.

به گفته ژنرال کنت مکنزی، فرمانده سابق سنتکام (تروریست)، ایران بیش از 3000 موشک بالستیک دارد. این زرادخانه شامل موشک های سوخت جامد دقیق، کوتاه و متوسط ​​است. مکنزی گفت: “در سطح نظامی، اولین نگرانی من این است که آنها سلاح هسته ای ندارند، اما من همچنین نگران رشد چشمگیر و اثربخشی برنامه موشکی بالستیک ایران هستم.”

تهران نیز در ماه فوریه خیبر شکن خود را به نمایش گذاشت. این سلاح با برد 1450 کیلومتر (900 مایل) قادر است دشمنان سرکش را هدف قرار دهد. در ماه مارس، سپاه پاسداران مسئولیت موجی از حملات راکتی در نزدیکی ساختمان کنسولگری آمریکا در اربیل، پایتخت کردستان عراق را بر عهده گرفت.

نویسنده در پایان گفت: «ساخت موشک های بالستیک ایرانی تهدیدی خاص برای اسرائیل (رژیم موقت) و ارتش آمریکا در خاورمیانه است.

اخیراً یک خبرگزاری انگلیسی به حضور ایران در نمایشگاه صنایع دفاعی دوحه در قطر اشاره کرده و نوشته است که ایران در نمایشگاه دوحه قدرت موشکی خود را به نمایش می گذارد.

به گزارش رویترز، مقامات نظامی ایران در یک نمایشگاه دفاعی در قطر، بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه، نمونه هایی از موشک های ایرانی را به نمایش گذاشتند. حضور ایران در نمایشگاه دفاعی همزمان با برخی تحولات منطقه از جمله تلاش برای احیای توافق هسته ای با ایران و نگرانی برخی کشورها بود.

انتهای پیام/ م

دیدگاهتان را بنویسید