موضوع دوتابعیتی ایرانیان باید یکبار برای همیشه حل شود

ساعت: 16:22
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786152

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: موضوع ایرانیان دوتابعیتی باید یکبار برای همیشه حل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیر عبداللهیان صبح یکشنبه در اولین جلسه کارگروه های شورای عالی ایرانیان خارج از کشور که در وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: موضوع ایرانیان دوگانه موضوعی است که باید یک بار برای همیشه حل شود، قانونگذاری. باید در مجلس انجام شود.

وی خطاب به روسای کارگروه های شرکت کننده در این جلسه گفت: از همه شما می خواهم که در هر یک از کارگروه ها در خصوص لزوم تدوین قانون ایرانیان خارج از کشور و بحث های مهمی مانند تابعیت مضاعف ایرانیان و موضوعاتی که قانونی هستند. در حال رسیدگی است و ما باید این موضوع را در دولت به صورت واقعی بررسی کنیم و آن را حل کنیم.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود در این نشست گفت: ایران هراسی اکنون در بین ما ایرانیان خارج از کشور مشکل ساز شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان به ما گفت: ممکن است در بین برخی از ایرانیان خارج از کشور این نگرانی وجود داشته باشد که برای ورود به کشور در فرودگاه دچار مشکل شوند، در این چارچوب حدود یک هفته دیگر سامانه ای در وزارت امور خارجه بارگذاری می شود. در این خصوص اعلام می کند که شما مشکلی برای ورود و بازگشت ندارید و در صورت وجود مشکل، وزارت امور خارجه مسئول است و ما تضمین می کنیم.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید