موکب لاله های صورتی بر کفن فاطمی بر دوش مردم قدرشناس/ عزاداری مازندرانی «بهترین مادر» + عکس


ساعت: 12:49
تاریخ انتشار: 1301/10/06
کد خبر: 1920204

در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) عزاداری مردم استان مازندران با برگزاری جشن گل لاله ها و تشییع 14 شهید گمنام همراه بود تا دیار علویان امروز رنگ «فاطمیه» داشته باشد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، استان مازندران امروز عزادار بهترین مادر، مادر ماه، دختر پیامبر، همسر علی (ع) و مادر اهل بیت (ع) است. همان بانویی که امام صادق (علیه السلام) درباره او فرمودند: «کسی که به معرفت حقیقی فاطمه علیها السلام دست یابد، بی تردید شب قدر را درک کرده است.» مادر نور، مادری که بهترین است.

دسته های عزاداری، سینه زنی و زنجیر زنی با وجود سرمای سوزان یک ماهه در استان مازندران به دلیل بارندگی های روزهای گذشته در خیابان ها آغاز شد.

مراسم عزاداری شب گذشته نیز در مساجد و مساجد برگزار شد.

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) استان مازندران شاهد تشییع 14 شهید گمنام بود، شهدایی که آمده اند تا بار دیگر روزی را که متعلق به مادرشان حضرت فاطمه (س) است به مردم یادآوری کنند که کدام راه را باید طی کرد. برای تمسک به حضرت خیمه داشت.

از گلوگا تا رامسر چند روزه مهمان به شهرهای ما رفته اند؟ شهر به شهر، دست به دست، شانه به شانه؛ اشک به اشک؛ چشم در برابر چشم و تعقیب و گریز.

10(10) خبر خاکستری

همزمان با تشییع 400 گل لاله سرخ مکتب فاطمیون در سراسر کشور، استان لاله خیز مازندران نیز به جشن لاله ها رفت.

مردم ولایتمدار ساری با تشییع فرزندان گمنام حضرت زهرا(س) عشق و علاقه خود را به خاندان پیامبر(ص) نشان دادند و با آرمان های شهدا تجدید میثاق فاطمیه کردند.

14011006000144 Test PhotoN خبر خاکستری



یک کارشناس مسائل مذهبی در حاشیه تشییع شهدا می گوید: ترویج عزاداری فاطمیه به ویژه در حوزه تبیین بسیار مهم است. باید توجه داشت که امروز در دورانی به سر می بریم که هجمه های اساسی دشمنان علیه جوانان ما، ارزش های فاطمیه را کم رنگ می کند و در نتیجه برگزاری این گونه مراسم در واقع نوعی جهاد تبیینی است.

حجت الاسلام محمد حسین پور با بیان اینکه حضور باشکوه مردم در عزاداری و عزاداری در ایام فاطمیه مرهون این جنگ ترکیبی بود که سال به سال با رونق و شکوه بیشتری انجام می شد تا این معضل برای جوانان ما تشریح شود. وی گفت: حضور مردم در صحنه نشان از حساسیت مردم و آگاهی از صحنه ها دارد.

وی همچنین درباره اهمیت فاطمه گفت: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: فاطمه علیها السلام نور بدن من و نور چشم و میوه قلب من است و این نشان می دهد. حال نوزاد در دو عالم، از سوی دیگر، هر چه داریم از مادرمان فاطمه (س) است و از این رو حادثه شهادت او کمتر از عاشورا نیست، بلکه غم انگیزتر است. از سوی دیگر نباید فراموش کرد که فاطمیه ماهیت تبیینی دارد و لذا حضور در میدان را می طلبد.

13(10) خبر خاکستری



علاوه بر دسته های عزاداری و عزاداری، مردم حرم های خانگی نیز با شکوه خاصی ایجاد کرده اند که در فضای مجازی ده ها پوستر برای برگزاری مراسم عزاداری حضرت فاطمه (س) پخش می شود که هر کدام دارای خطیب و مداحی و گوشه ای از زندگی فاطمی این بانوی بزرگ اسلام را می گویند.

امروز در همه جای استان مازندران مادری، مادر نور، مادر ماه، عزادار است. زنی که امام صادق (علیه السلام) درباره او فرمودند، اگر امیرالمومنین (علیه السلام) با فاطمه (علیها السلام) ازدواج نمی کرد، از آدم تا روز قیامت برای فاطمه علیها السلام در روی زمین همتا نبود. امروز هیئت های عزاداری استان چه در عزاداری سالگرد شهادت مادر و چه در تشییع 14 شهید گمنام که میهمان استان بودند سنگ تمام گذاشتند تا میدانی بودنشان را نشان دهند.

12(12) خبر خاکستری

با حضور در این مراسم معنوی، اقشار مختلف مردم بار دیگر با آرمان های انقلاب اسلامی، شهدای گرانقدر و آرمان های مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند و بر عهد خود برای اعتلای ارزش های انقلاب اسلامی تاکید و به دشمنان اعلام کردند. که این مردم انقلابی و ولایتمدار تا آخر عمر در راه حفظ انقلاب و اهداف آن ایستاده اند و از هیچ تهدیدی علیه کشور ما نمی ترسند و از انقلاب و نظام و میهن دفاع خواهند کرد.

00 خبر خاکستری

به گزارش بلاغ ، پس از تشییع استانی، پیکر مطهر شهدای گمنام به 10 شهرستان استان منتقل و مراسم تشییع و تدفین طبق ستاد شهرستانی هر شهرستان در محل آموزش عالی ملاصدرای رامسر برگزار می شود. مرکز، نمک آبرود چالوس، مرکز آموزش عالی شهید مطهر نوشهر، دانشکده فنی و حرفه ای محمود آباد، پایگاه نیروی دریایی بابلسر، دانشگاه بنت الهادی آمل، حوزه علمیه محمدیه قائم شهر، صدا و سیمای مرکز استان درساری، بستان استان ساری، روستای مجتمع ساری طغدار، روستای ساری سامسکنده، شهرک شهید سلیمانی ساری، بابلکنار و بخش گتاب خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید