مشاهده آفت تهدید کننده لاله های واژگون در چهارمحال و بختیاری / ممنوعیت ورود، راهکاری مناسب برای حفظ صفحه لاله ها


ساعت: 12:00
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834056

مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت آب استان اعلام کرد؛

عسگر احمدی با اشاره به اینکه نوعی آفت لاله های واژگون را تهدید می کند، تاکید کرد: این نوع آفت فقط مشاهده می شود و باید بررسی شود و در این راستا باید کارهای علمی، پژوهشی و تحقیقاتی انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عسگر احمدی مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت آب چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی با بیان اینکه برای حفظ صفحه معکوس لاله ها تلاش کرده ایم از ورود دامداران به خارج از فصل جلوگیری کنیم، گفت: یکی از عوامل از بین رفتن دام های ورودی به این دشت است.
وی با بیان اینکه از کشاورزان می خواهیم فصل را رعایت کنند، زیرا 25 اردیبهشت است و بعد از آن تاریخ وارد مرتع شوند، گفت: اقدام دیگری که انجام دادیم این بود که محدوده را از نظر ورودی محدود کنیم و یک سری اقدامات مرمتی کار داریم.
احمدی یادآور شد: با اعتبارات مدیریتی برای توسعه و احیای منطقه از نظر پوشش گیاهی تلاش می کنیم.
مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت آب چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه لاله های واژگون یک آفت را تهدید می کند، تاکید کرد: .
وی ادامه داد: به دنبال فراهم آوردن امکانات لازم برای مبارزه با این آفت هستیم، اما لاله های واژگون در دشت برای حفاظت از این آفت مشاهده شده است و بررسی این آفت با مراکز تحقیقاتی و تحقیقاتی و همچنین دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است. بیایید مشورت کنیم و اگر معلوم شد که این پدیده برای لاله های واژگون مضر است، باید متناسب با آن برخورد کنیم.
احمدی گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی و شرایط اقلیمی کمبود باران و محدودیت ها برای جنگل ها و مراتع مضر است.
مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت آب چهارمحال و بختیاری یادآور شد: ورودی اصلی دشت لاله قسمتی است که امکانات و نیروی کار لازم در آن پوشش داده شده و ورود آن ممنوع است.
وی تاکید کرد: در خصوص مسیرهایی که به ندرت وارد می شوند باید گفت که این مسیر گردشگری ندارد و راه مناسبی برای حضور گردشگران نیست و مراقبت های لازم را انجام می دهد.
احمدی بیان کرد: بخش اصلی دشت لاله که 95 درصد از آن عبور می کند کاملا تحت کنترل است اما برخی از اهالی روستا و روستاییان به ویژه در روزهای پنج شنبه که نمی توان از ورود مردم به لاله جلوگیری کرد مراسم دارند و کارمندان مربوطه در این خصوص هستند. هدف قرار گرفته و به لاله ها آسیبی نمی رسد.
مدیرکل اداره منابع طبیعی و آب انبار چهارمحال و بختیاری گفت: مشکل اصلی این است که گردشگرانی که برای بازدید وارد دشت لاله می شوند اما اصول بهداشت و ایمنی مراتع را رعایت نمی کنند.
وی با اشاره به اینکه ممنوعیت ورود به هواپیمای وارونه لاله ها اقدام پیشگیرانه خوبی است، خاطرنشان کرد: برای ثبت سیگنال ها شماره تلفن 1504 در نظر گرفته شده و از طریق فرماندهی حفاظت منابع طبیعی و مخازن از تماس گیرنده هزینه ای دریافت نمی شود. موارد و تخلفات بخش ردیابی شناسایی و به کارکنان دادگاه ارائه می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید