وضعیت پایدار تاج در چهارمحال بختیاری/ ورود اومیکرون به کشور امن و اوضاع نگران کننده است

ساعت: 15:54
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792445

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

جعفر مردانی گفت: در حال حاضر از 10 شهر چهارمحال و بختیاری، 6 شهر آبی و چهار شهر زرد هستند، اما باید مراقب بود چرا که سویه جدید Omicron به کشورهای همسایه ایران رسیده و ورود آن اجتناب ناپذیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در ستاد مدیریت بیماری تاج استان گفت: وضعیت بیماری تاج در این استان پایدار است.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون عمومی بالاتر از میانگین کشوری است و این در حالی است که این استان از نظر مرگ و میر و بستری از تاج بالاتر از میانگین کشوری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طرح مدیریت هوشمند کنترل بیماری عروق کرونر قلب یا طرح امید برای مدیریت آنلاین این بیماری راه اندازی شده است. این طرح دارای دو رکن است که شامل واکسیناسیون، آزمایش و غربالگری است.

مردانی گفت: محدوده های مشمول طرح امید پنج رکن است که شامل کارکنان اداری، بازرگانی، علمی، پژوهشی و فرهنگی، ترافیک شهری و برون شهری و… می شود.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین موضوع واکسیناسیون است، بنابراین باید در این زمینه از هر فرصتی استفاده کرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی در ساعات و عموم مردم 57 درصد است و اکثریت جامعه این دستورالعمل ها را رعایت نمی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اهمیت تهویه مطبوع داخل خانه در روستاها و هوای سرد، افزود: در حال حاضر از 10 شهر چهارمحال و بختیاری، 6 شهر در آب و چهار شهر زرد هستند. اما مراقب باشید زیرا سویه جدید Omicron به همسایگان ایران رسیده و ورود آن به کشور اجتناب ناپذیر است.

مردانی تاکید کرد: سلامت دانش آموزان در برخی از مدارس چهارمحال و بختیاری به دلیل کوچک بودن کلاس، نبود تهویه مناسب، تعداد زیاد دانش آموزان و … در اولویت قرار دارد، وضعیت بیماری نگران کننده است.

مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بیماری عروق کرونر قلب در استان پایدار و رو به کاهش است.
ما در تاج ششم بودیم تا چند هفته دیگر موج بعدی را آغاز کنیم، اما خوشبختانه تاکنون اوج جدیدی را ندیده ایم.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان با قطعیت گفت که پیک تاج جدیدی تشکیل نمی شود، گفت: این ویروس چندین جهش داشته است. اگر ویروس پایدار می ماند و تغییر ساختاری نمی کرد، شاهد موج جدیدی نبودیم.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: هر چه فاصله قله پنجم تا قله بعدی بیشتر باشد با اطمینان بیشتر می توان گفت که امکان موج بزرگ وجود ندارد.

شیرانی با اشاره به کاهش شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بهتیاری تصریح کرد: شیوع این بیماری در استان به کمترین میزان در یک سال گذشته رسیده است و در حال حاضر تعداد بستری‌های تاج‌دار در مراکز درمانی استان کمتر از 50 نفر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ابتلا به عروق کرونر سرپایی و بدحال در استان رو به کاهش است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید