واگذاری 600 صفحه برای پرسپولیس و 500 صفحه برای استقلال در 5 روز / AFC ما را مجبور به خصوصی سازی نکرد، با کسی دعوا نکنید

ساعت: 18:02
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796665

حضور من در انتخابات کمیته ملی المپیک شایعه است

وزیر ورزش و جوانان گفت: 600 صفحه تکلیف برای پرسپولیس و 500 صفحه برای استقلال در 5 روز ارسال شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از مسابقات تیم های ملی تیراندازی با کمان و انتخابی تیم دانش آموزی در مجموعه ورزشی آزادی تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور وی در بازی های ملی المپیک گفت: شما بگو شایعه است! تا جایی که من می گویم شایعه است و نمی دانم چرا چنین چیزی گفته شده است. همه باید کمک کنیم که انتخابات به درستی برگزار شود.

وی به باشگاه پرسپولیس و مسائل مربوط به انتخاب مدیرعامل این باشگاه گفت: در حال بررسی و رایزنی با مدیرعامل باشگاه هستیم. ابتدا باید هفته گذشته یکی دو نفر به هیئت مدیره باشگاه اضافه می شد و یکی دو نفر کسر می شد و شکل و شمایل هیئت مدیره تقویت می شد. سپس هیئت مدیره به عنوان یک نهاد مشورتی عمل می کند که تصمیم می گیرد دوره نهایی چه خواهد بود. آیا ناظر ادامه خواهد داشت یا ناظر یا مدیر عامل جدیدی انتخاب می شود؟ مهم این است که الان با حضور صدری و همکاری هیات مدیره پرسپولیس جلو می رویم و مشکلی پیش نمی آید.

وزیر ورزش و جوانان همچنین خاطرنشان کرد: تقریباً هر روز با صدری در تماس کامل هستیم و حتی دو شب پیش در دفتر خود با وی جلسه ای داشتیم. ما با صدری کار می کنیم. پرسپولیس مشکلی ندارد. استقلال هم خدا را شکر دارد کار خودش را می کند. هر دو باشگاه کاملاً حمایت می شوند، اما در قالب جدیدی که شما به آن اشاره می کنید، کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار رعایت یکسری استانداردها و تهیه و ارائه تعدادی مستند شده است. در این راستا در 5 روز کار بسیار سخت و طاقت فرسایی انجام شد.

سجادی همچنین یادآور شد: دو تشکر ویژه دارم. اولاً از امیرعبدالیان وزیر امور خارجه که ایشان هم کمک کردند و هنوز هم کمک و نصیحت می کنند و من در این زمینه توضیحاتی خواهم داد. همچنین از هندوزی وزیر اقتصاد و دارایی تشکر ویژه دارم که واقعاً هر روز تلاش می کند تا موضوع مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس حل شود. دو وزارتخانه هم اکنون جزو مجمع و مالکان باشگاه پرسپولیس شده اند و دو وزارتخانه استقلال. این باید سال ها اتفاق می افتاد. در روزهای اول حضورم در وزارت ورزش خبرهای بسیار محرمانه ای دریافت کردم که شرایط پرسپولیس و استقلال بحرانی است و اصلاً شرایط خوبی ندارند. به خصوص پرسپولیس که به دلیل بدهی هایش شرایط خاصی داشت. من این خبر را با خودم به عنوان یک خبر ناراحت کننده و ناراحت کننده بردم اما این مسائل را بیرون مطرح نکردیم و واقعا محترمانه بودیم. در نهایت با فدراسیون موافقت شد و مهلتی سه ماهه تعیین شد که در این مدت به اشتباه مصاحبه های استاندارد انجام شد. در واقع یک دوره سه ماهه بود که با فدراسیون فوتبال به توافق رسیدم تا بتوانیم به الزامات AFC نزدیک شویم. در همین راستا در همین 5 روز بالغ بر 600 صفحه اصلی بارگذاری و ارسال شد که این رقم برای استقلال بیش از 500 صفحه بود. اینجا جا دارد از رهبری استقلال و پرسپولیس تشکر کنم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای دو باشگاه پرطرفدار پایتخت گفت: همه نگران این هستند که چرا پرسپولیس توسط سرمربی اداره می شود، واقعیت این است که کارها به خوبی پیش می رود و از صدری و آجورلو تشکر می کنم. به هر حال آنچه را که خواسته بودند انجام دادیم و وزرای امور خارجه و اقتصاد کمک زیادی به من کردند. جامعه ورزش باید قدردان زحمات این عزیزان باشد. بدون توجه به نتیجه، نامه ای به دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشتم و شرایط را شرح دادم و از آنها خواستم که از این دو تیم محبوب به راحتی عبور نکنند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین به واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: بحث خصوصی سازی این دو باشگاه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا شرط لازم نبود و درجه دو و سه در نظر گرفته شد. می گویند بهتر است دو باشگاه خصوصی شوند می گویند اگر دولتی هستند می توانیم مطالبات داشته باشیم و در شرایط دولتی امکان پذیر نیست به سفارش AFC من برای خودم به این زمان اضافه شدم کار کردن

سجادی گفت: نامه بسیار خوبی از سوی سازمان خصوصی سازی تهیه شد و در بهمن ماه سال 1391 یعنی نیمه دوم بهمن ماه آخرین نامه را داریم و این نامه را به AFC ارسال کردیم که روند واگذاری این دو باشگاه آغاز می شود. و بسیار مژده است.«ه.ملک مشترکی که وجود داشت و الان جداست.خبر خوبی بود و اسنادی که می خواستند تهیه و ارسال شد که این هم خبر خوبی است.از طریق سفیر کشورمان در مالزی به دلیل در تعطیلات سال نو این نامه به دست دبیرکل کنفدراسیون فوتبال رسید، امید است در نامه ذکر شده باشد که تمام مواردی که در جلسه برای حفظ مدارک خود مطرح کردید قابل طرح باشد و این خبر خوبی است. انیمیشنی برگزار می شود زیرا ما محبت خود را به AFC نشان دادیم. آنها همین معیارها را می خواهند و با کسی دعوا نمی کنند و خدای نکرده خبرهای خوبی در انتظار ماست.

وی با اشاره به استانداردسازی گفت: این کارهایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا از ما خواسته است مربوط به سال 2016 است و یک ماه و دو ماه است که نشده است. نمی‌دانم چرا عده‌ای علاقه داشتند که ادعا کنند دولت جدید بی‌کار است! کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ تعهدی در این زمینه ندارد و می گوید هرکسی که می خواهد حرفه ای و داوطلب شود باید این استانداردها را رعایت کند. یک بار در ورزشگاه آزادی یکی از مشکلاتی که داشتیم این بود که دروازه های رزرو ورزشگاه کجاست در صورتی که اصلا در نداشتیم.

در خصوص مدارک حرفه ای شدن باشگاه های پرسپولیس و استقلال سجادی گفت: در خصوص مدارک باید تلاش، تهیه و ارسال می شد. من با افتخار می گویم که همه اینها در 5 روز اتفاق افتاد. مردم باید به فدراسیون فوتبال اعتماد کنند، هم باشگاه ها و هم به وزارت ورزش، اگر شایسته آن هستیم. او یک کار شبانه روزی داشت. درخواست من این است که از فدراسیون فوتبال و همچنین مدیران اجرایی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بپرسم که در این 5 روز چه گذشت تا همه مردم خیالشان راحت باشد. برخی در فضای مجازی زرد صحبت می کنند و سعی می کنند امید و ایمان مردم را ضعیف کنند. چرا باید با اخبار منفی حال مردم را بد کنیم؟! خدا نکند اخبار خوب را در ورزش ادامه دهیم.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید