آقای رئیسی؛ حداقل 7 صفحه از برنامه 7000 صفحه ای که گفتی رو ببینیم!

آقای رئیسی؛  حداقل 7 صفحه از برنامه 7000 صفحه ای که گفتی رو ببینیم!

یک نماینده مجلس خطاب به دولت سیزدهم گفت: از برنامه 7 هزار صفحه ای که آقای رئیس جمهور گفتند حداقل 7 صفحه را باز کنید تا ببینید چیست تا الان چیزی ندیدیم.

رویداد۲۴ معین الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس درباره افزایش نرخ ارز که منجر به تغییر رئیس کل بانک مرکزی شد، اینکه آیا این تغییر منجر به بهبود وضعیت می شود یا دولت نیاز به تغییرات عمیق تری دارد. وی گفت: تا زمانی که دستورالعمل‌ها و رویکردهای اساسی اقتصادی دولت تغییر نکند، صرفاً حرکت رئیس بانک مرکزی نمی‌تواند مشکل را حل کند.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی سعیدی را در ادامه می خوانید:

شاید آقای فرزین (رئیس جدید بانک مرکزی) در حوزه های مربوط به بانک مرکزی کمی اطلاعات بیشتری داشته باشد، موضعی که ایشان اتخاذ کردند که کالاهای اساسی را با نیم دلار 28 هزار تومان تهیه می کنیم، به نظر من دولت است. بازگشت از موقعیت های قبلی خود در مقایسه با تک نرخی شدن ارز.

دولت بر عملیات اقتصادی که منجر به حذف ارز ترجیحی شد تاکید زیادی داشت و آن را یکی از دستاوردهای خود می‌دانست، اما چون برای معیشت دهک‌های کم‌درآمد برنامه‌ریزی نکرد، در واقع شاهد بودیم که حتی بسیاری از مردم. مصرف سرانه گوشت قرمز مردم را به یک سوم کاهش دهند.

من بسیار استقبال می کنم که دولت اعتراف کند که مسیر را اشتباه رفته است، اما از طرفی تا زمانی که اصلاحات اقتصادی صورت نگیرد و رویکردهای اساسی دولت اصلاح نشود، تردید دارم که موتورهای محرک در حوزه های اقتصادی بتوانند منبع اثر از سوی دیگر، ناهماهنگی بین عناصر تیم اقتصادی دولت وجود دارد.

دولت با عمل نکردن به تعهدات قانونی مبنی بر تحویل سبد کالای خانگی به صورت برگه کالای الکترونیکی با هزینه 1400 شهریور به وضوح خلاف قانون عمل می کند و شاهدیم که مجلس رویکرد نظارتی خود را رعایت نکرده است. دور

از برنامه 7 هزار صفحه ای که آقای رئیس جمهور گفتند حداقل 7 صفحه را باز کنید تا ببینید چه چیزی وجود دارد، تا به حال چیزی ندیدیم.

دولت بودجه را ارائه کرد، مجلس به دلیل اینکه قانوناً باید برنامه ساختاری هفتم را ارائه کند، مبلغ را اعلام نمی کند، زیرا جهت گیری های بودجه بر اساس برنامه 5 ساله است، حوزه اقتصادی دولت انجام می دهد. وجود ندارد و بنابراین روز به روز شاهد افزایش نرخ ارز، تورم و کوچک شدن سفره مردم هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید