در بحث چرخه فالگیر داشتیم!/ فرستادن کشاورز به تونس خطری نداشت. او بعد از جام جهانی نروژ دعوا نکرد


ساعت: 18:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884989

یزدانی، قاسم پور و زارع در شهرها و باشگاه های خود تمرین می کنند، افراد بیشتری جذب مبارزه خواهند شد

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: اگر یزدانی، قاسم پور و زارع در شهرها و باشگاه های خود تمرین کنند، افراد بیشتری جذب کشتی می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیمان صادق در پایان چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد که با معرفی نفرات اعزامی به مسابقات جهانی و پیکارهای کشورهای اسلامی همراه بود، از حضور خود در تیم ملی در ماه های اخیر گفت. : امروز دقیقا 11 ماه و 25 روز این مسئولیت را بر عهده اوست من در 5 مرداد سال گذشته این مسئولیت را پذیرفتم. من خود را سرباز مبارز ایران معرفی می کنم. اغراق نیست اگر بگویم که افتخار خدمت به عنوان جوانترین عضو کشتی را دارم.

وی ادامه داد: از روز اولی که آمدم هدفی به نام المپیک داشتیم. یک هدف بزرگ فکر و اندیشه بزرگ می خواهد و ابزارها، زیرساخت ها و راهکارها در تاریخ از نظر زیرساخت و پشتیبانی برای همه گروه های سنی بی نظیر است.» علیرضا دبیر با بودجه کم مبارزه و با این هزینه ها از تمام اعتبار خود استفاده کرد و ما هیچ وقت برنامه، تورنمنت و اردو نمی خواهیم و او می گوید خیر.در مورد محل تمرین و خوابگاه، همه امکاناتی که فدراسیون کشتی در اختیار ما قرار داده است خوب و منحصر به فرد است.در بخش ساز، مربیان ما امینی، میرعمادیان، اسلامی، آقاجانی، دکتر خدایاری، مدهانی و ترابی که به عنوان پزشک، تحلیلگر و ماساژدرمان همراه ما هستند، این گروه محجوب ترین و محجوب ترین افرادی هستند که تا به حال دیده ام و بسیار به روز و به روز هستند، کار اصلی و اصلی تلاش با این عزیزان است و امیدوارم کشتی ایران در المپیک به حق خود برسد. کشتی فرنگی در لندن با محمد بنا کار بزرگی انجام داد اما کشتی آزاد ما با وجود این همه سال فعالیت لیاقتش را نداشت. مدال های زیادی در المپیک گرفتیم و امیدوارم بتوانیم حق خود را از المپیک بگیریم.

دراشکار همچنین به سمت سرمربیگری تیم ملی آزاد اشاره کرد و گفت: علاوه بر تیم فنی، بزرگتری به نام محسن کاوه داریم که سرمربی تیم ملی است و همراه و راهنمای ما است و با توجه به مسئولیتی که در جوانان دارند، خوب است. ارتباط و منطق بین تیم های جوانان و بزرگسالان وجود دارد. دیروز یک جلسه تمرینی با هم داشتیم و من احساس می کنم که این ارتباط خوب باعث ایجاد حمایت خواهد شد. او از اسفند 1378 حدود یک سال و نیم سرمربی تیم ملی جوانان بود و در این مدت اتفاقات خوبی در این رده افتاد و با 8 مدال طلا قهرمان آسیا شد که می توانست قهرمان شود. مدال های بیشتر، شکست مومنی به دلیل خطای داوری و محمدعلی عموزاد نیز به دلیل کم تجربه شکست خورد. هر چقدر این جوانان به بزرگسالان تزریق شوند، با توجه به اینکه فاصله ما المپیک است، اتفاق خوبی برای کشتی در آنجا رخ می دهد.

وی در خصوص چرخه ای که سال گذشته برای انتخابی تیم های ملی در سال 2022 اجرایی شد، تاکید کرد: هیچ تغییری در چرخه نداریم، همه چیز پیش بینی شده است. فالگیر داشتیم! این چرخه قبلا توسط حسن یوسفی افشار و همکاران تنظیم شده بود که بر اساس نکات بود. یوسفی افشار به دلایلی رفت و این چرخه دستخوش تغییرات زیادی شد و همه چیز در آن پیش بینی شده بود. ما با کشتی به توافق رسیدیم که این چرخه را ادامه دهیم. خدا را شکر به گونه ای عمل کرده ایم که در کنار شایستگی، عدالت نیز رعایت شود.

سرمربی تیم ملی آزاد با بیان اینکه چند وزن برای مسابقات تونس انتخاب شد، گفت: این جزو پیش بینی چرخه است و خارج از آن نیست. در همان ابتدا گفته شد که مرحله نهایی یا در داخل یا خارج از آن برگزار می شود. از روز اول گفته ایم که حتی برای مستحق ترین ها هم به دنبال عدالت هستیم. وقتی سیکل شروع شد در وزن 79 کیلوگرم علی سوادکوهی پسر خوب کشتی ما در مسابقات قهرمانی کشور اول شد و در مسابقات قهرمانی آسیا خودش اعتراف می کند که با اینکه طلا گرفت اما در اولین مسابقه خوب مبارزه نکرد. و آخرین مبارزه با مخالفان مغولستانی و هندی، همانطور که خودش گفته بود از بی خوابی رنج می برد. در حالی که سوادکوهی استراحت می کرد، محمد نخودی وارد چرخه جام تختی شد و به مقام قهرمانی دست یافت. کادر فنی به این نتیجه رسید که لازم است ناهدی و سوادکوهی دوباره در جام بین المللی با هم مبارزه کنند. در بقیه اوزان بچه ها بین المللی ارزیابی شدند و اصل چرخه هم همین است، نمی دانستیم چه کسی اول می شود، اما همان موقعیت اول کار را از پیش تعیین کرد، چون گراخ به مدال طلا رسید. اگر نخودها طلا نمی گرفتند، باز هم باید مستقیماً انتخاب می شدند.

درسکار گفت: خوشحالم که عدالت به گونه ای انجام شد که کشتی گیران، جامعه کشتی، بینندگان و صاحب نظران همگی استقبال خوبی از چرخه نشان دادند. من در اردوهای ملی بودم چون خیلی چیزها از قبل برنامه ریزی نشده بود، مردم همیشه گاردهای مقابل داشتند، اما در تونس اتفاقی افتاد که خیلی خوشحالم کرد. تکلیف علی سوادکوهی امروز صبح مشخص شد، در هتل با او ملاقات کردم، گفت برای کشتی های بعدازظهر به سالن بیایم؟ دیدم خسته و مجروح است، گفتم بماند و استراحت کند. وقتی از هتل خارج شدم و به سالن مسابقه رفتم، جایی نشستم که بچه ها من را نمی دیدند، اما دیدم نخودی از اتاقش بیرون آمد، سوادکوهی او را در آغوش گرفت و برای آخرین مبارزه تشویقش کرد. این حرکت خستگی را از بدن ما دور کرد. یا اینکه چطور گیلیج کنار محمدیان تمرین می کند و می گوید سال بعد دوباره دوبل تو را می برم. بنابراین، هم آنهایی که برگزیده می شوند و هم آنهایی که انتخاب نمی شوند هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

وی درباره اینکه چرا امیرحسین زارع با وجود ناآمادگی به مسابقات تورلیخانف اعزام شد، گفت: امیرحسین از زمان جام جهانی نروژ در هیچ میدانی حضور نداشته و در یکی از اردوها از ناحیه پا دچار شکستگی و مصدومیت شد. فکر می کنم او 45 روز دعوا نکرد اما از طریق برنامه تمرینی توانستیم او را در فرم نگه داریم. مركز پزشكي كه در سمت فدراسيون است اميرحسين را معاينه و مداوا كرد و قبل از اينكه تيم را به قزاقستان بفرستم از پزشكش اجازه گرفتم كه بتواند روي تشك برود. خوب بود امیرحسین، سالم و ناآرام، قبل از انتخابی تیم ملی روی تشک برود و بعد از انتخاب شدن، دیگر مسابقات کشتی در آنجا برگزار نشد. فرستادن او خطری نداشت، چیزی بود که باید اتفاق می افتاد. با توجه به اینکه آمادگی او کمتر از کامران و حسن بود، آمد و در آخرین مرحله مشخص شد که آمادگی او چقدر بهتر شده است.

دراشکار درباره انتخاب فیروزپور و معصومی برای حضور در مسابقات جهانی جوانان گفت: حفظ سرمایه کشتی وظیفه ماست. در وزن 92 کیلوگرم احمد بازیری در مسابقات کشوری مبارزه نزدیکی با فیروزپور داشت تا قهرمان شود. دوم کشور و دوم در جام تاهتی. اگرچه در این وزن مبین عظیمی به عنوان سرمایه داریم، اما بذر کمی به قونیه می رود. فکر می کنم یدلا محبی که پسر خوب و با اخلاقی است دچار قطع رابطه شده استبه نظرم مهدی هاشمی کمی کم لطفی کرد و حتماً اشتباهاتی هم داشت. به گزارش سیکل، او نایب قهرمان جام تختی دوم و نایب قهرمان کشور است و دیدیم که در این رشته حق حضور روی تشک را دارد. جذب این بچه ها وظیفه من و فدراسیون است. آنها با نظرات، سلیقه ها و تربیت های مختلف در مجموعه کشتی گنجانده شده اند و باید همه آنها را حفظ کنیم. غیر از این چیزی جز ادب از این بچه ندیدم.

سرمربی تیم ملی آزاد با اشاره به مصاحبه اخیر رضا عطاری تاکید کرد: چند روز پیش دیدم که رضا عطاری در مورد ترکیب قبلی تیم ملی اظهار نظر احساسی کرد و با او تماس گرفتم و گفتم این کار را انجام می دهیم. به پیشکسوتان و مربیان گذشته بی احترامی نکنید. بالاخره سال ها وزن کم کرد و نتیجه ای نگرفت که به خاطر یک سری مشکلات بود. خودش قبول کرد و امیدوارم با مدالی که در صربستان می گیرد، از دل کادرفنی گذشته که سال ها برای او زحمت کشیده اند، برآید. ما همه با هم در جامعه کشتی در کنار هم هستیم.

وی که امروز (اول مردادماه) مهمان برنامه دایره طلایی بود، درباره کاهش اردوهای تیم ملی آزاد نیز گفت: با توجه به آسیب شناسی هایی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که اردوهای طولانی مدت در نهایت می تواند به هر دو تیم آسیب برساند. کشتی گیر و مبارزه اگر حسن یزدانی، کامران قاسم پور و امیرحسین زارع در شهرها و باشگاه های خود تمرین کنند، افراد زیادی جذب کشتی می شوند و این به ارتقای کمی و کیفی استان ها کمک می کند. همچنین این بچه ها پوست و گوشت و استخوان هستند و اگر همگی در اردو باشند دچار مشکلات روحی و روانی می شوند. ما کاری کردیم که الان می پرسند اردو کی شروع می شود. بعد از این اردو سه مرحله از اردو تا صربستان داریم. علاوه بر این، آنها تنها نمی مانند، بلکه یک برنامه آموزشی دریافت می کنند و در ابتدای اردو از آنها آزمایش می شود که چقدر برنامه تمرینی را دنبال کرده اند. ما سایه ای به نام حسن یوسفی افشار داریم که بدون معطلی در کنارمان است و سر کار است، کارمان با کارشناسان پیش می رود.

درسکار در پایان درباره اینکه آیا چرخه 2023 نسبت به چرخه امسال تغییر خواهد کرد، گفت: «قطعاً هر سال به روز می شود.» امسال چرخه انتخابی ما 8 ماه به طول انجامید که 19 ستون از کشتی ایران در مرحله نهایی روی تشک رفتند. به این ترتیب 700 کشتی گیر تا انتخابی قهرمان کشور در 5 تیرماه در تونس به رقابت پرداختند. این چرخه هر ساله طبق تقویم اتحادیه جهانی به روز می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید