مکاتبات امیرعبدالیان با وزرای خارجه چند کشور همسایه


ساعت: 04:40
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841622

پس از تشدید پدیده گرد و غبار در منطقه

در پی تشدید پدیده گرد و غبار در منطقه و دستور اکید رئیس جمهور برای اقدام عاجل، وزیر امور خارجه در نامه ای به وزرای امور خارجه کشورهای منشاء گرد و غبار نوشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پی تشدید پدیده گرد و غبار در منطقه و دستور اکید رئیس جمهور برای اقدام عاجل، وزیر امور خارجه در نامه ای به وزرای امور خارجه کشورهای دارای گرد و غبار یا بحران زیست محیطی در اثر ریزگردهای گسترده در منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران. همکاری در کنترل ذرات معلق، ایران خواستار انعقاد یک کنوانسیون منطقه ای با مشارکت سازمان ملل متحد و آژانس های تخصصی آن، به ویژه برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی است.

امیر عبداللهیان در این نامه افزود: تشکیل صندوقی در چارچوب این کنوانسیون که کمک های بین المللی و منطقه ای در آن واریز می شود ضروری است و مبارزه با پدیده گرد و غبار و بیابان زایی باید هر چه سریعتر از سوی این صندوق هماهنگ و تسریع شود. “

وزیر امور خارجه در بخشی دیگر از نامه خود یادآور شد: این پدیده زیست محیطی مرز نمی شناسد و با سلامت همه مردم منطقه مرتبط است، بنابراین لازم است همه دولت های منطقه فارغ از مسائل سیاسی مشارکت داشته باشند. به طور جدی و موثر با بحران گرد و غبار.

لازم به ذکر است، امیر عبداللهیان پیش از این در تماس تلفنی با وزرای خارجه عراق، سوریه، کویت و ترکیه در خصوص لزوم اقدام دوجانبه و جمعی برای کاهش پدیده گرد و غبار و بیابان زایی صحبت کرده بود. وی از وزیر امور خارجه عراق خواست تا به ایده عربستان به عنوان یکی دیگر از منابع بحران توجه جدی داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید