می‌خواهیم هرچه زودتر جنگ در غزه پایان یابد

آمریکا:

پس از اظهارات وزیر دفاع اسرائیل در دیدار با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن مبنی بر جنگ بین اسرائیل، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت آمریکا، گفت: ما می خواهیم این جنگ هر چه زودتر پایان یابد. و حماس چندین ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری موج


جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی به گروهی از خبرنگاران در واشنگتن، در حالی که کشورش، تلآویو از اسراییل حمایت مالی، نظامی و امنیتی می کند و اضافه می کند: ما برای مدت زمان جنگ شروطی را به اسرائیل تحمیل نمی کنیم، اما می خواهیم هر چه زودتر این جنگ تمام شود.

سخنگوی دولت جو بایدن افزود: ما در تلاش هستیم تا در درگیری ها در غزه وقفه کوتاهی داشته باشیم و نگران آتش بس طولانی هستیم زیرا به نفع حماس است.

کربی در عین حال گفت که اگر حماس سلاح‌های خود را زمین بگذارد و همه کسانی را که مسئول حملات 7 اکتبر بودند تحویل دهد، جنگ می‌تواند اکنون پایان یابد.

وی در خصوص سفر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن به سرزمین های اشغالی فلسطین گفت: سالیوان در دیدار با نتانیاهو از حمایت واشنگتن در مبارزه با حماس اطمینان داد و ما هر کاری که بتوانیم برای آزادی گروگان های باقی مانده انجام خواهیم داد.

کربی ادامه داد: سالیوان نیز در حال حرکت است اسرائيل به عملیات با شدت کمتر در مقابل غزه او در آینده نزدیک بحث کرد.

همزمان، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که بایدن از اسرائیل خواسته است تا عملیات زمینی گسترده را ظرف سه هفته پایان دهد.

در همان زمان، این رسانه آمریکایی به نقل از این مقامات نوشت که دولت بایدن درک می کند که تلاش های اسرائیل برای تعقیب رهبران حماس برای چندین ماه ادامه خواهد داشت.

نیویورک تایمز نوشت: آمریکا به اسرائیل گفته است که می خواهد تا پایان سال 2023 شاهد پایان عملیات زمینی بزرگ تل آویو در نوار غزه و پس از خروج ارتش اسرائیل از نوار غزه، فعالیت های هدفمند باشد. نیروهای ویژه با ماموریت اولیه نجات گروگان ها و انهدام مقامات ارشد حماس آغاز می شود.

این اظهارات در حالی بیان شد که یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، به جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که از تل آویو سفر کرده بود، گفت: «نابودی حماس، که ماموریت اصلی حملات اسرائیل است، «بیش از چند ماه» طول خواهد کشید.

این مقام اسرائیلی گفت: این اقدام مستلزم یک دوره زمانی است که بیش از چند ماه طول می کشد اما پیروز خواهیم شد و حماس را نابود خواهیم کرد.



آیا این خبر مفید بود؟