میزان و نحوه واگذاری سهام عدالت/ افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران مصوب شد

میزان و نحوه واگذاری سهام عدالت/ افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران مصوب شد

روز جدید با تصویب هیأت وزیران، باقیمانده سهام دولت در برخی از شرکت ها و بانک های دولتی، مستقیماً به افراد غیر ذینفعی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند، واگذار می شود.

هیات وزیران در جلسه امروز (چهارشنبه) که به ریاست آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور برگزار شد، به وزارت اقتصاد اجازه واگذاری باقی مانده سهام دولت در بانک‌های صادرات، ملت و تجارت جمهوری اسلامی ایران داد. شرکت کشتیرانی و مخابرات ایران و صنعت پتروشیمی خلیج فارس باید در پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی به واگذاری مستقیم سهام به افرادی که سهام عدالت ندارند ادامه دهند.

بر اساس مصوبه هیأت وزیران، میزان سهام اعطایی به هر یک از ذینفعان حداکثر معادل 100 میلیون ریال با 50 درصد تخفیف در اقساط سالانه به مدت 10 سال است. ضمناً مشمولین این تصویب نامه توسط نهادهای ذیربط شناسایی و نمایندگی خواهند شد و احراز عدم تخصیص سهام عدالت به آنها (در مرحله واگذاری سال 1385) بر عهده سازمان خصوصی سازی خواهد بود.

همچنین سازمان خصوصی سازی موظف شد از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار و تسویه وجوه سهام را به کد سهامداری هر ذی نفع منتقل کند.

سهام واگذار شده تا پایان دوره اقساط در تعهد سازمان خصوصی سازی خواهد بود و پس از پرداخت کامل اقساط به صورت مرحله ای (به نسبت مساوی طی 3 سال) آزادسازی آنها انجام خواهد شد. علاوه بر این، پس از پایان سال پنجم، سهامداران می توانند تسویه حساب زودهنگام انجام دهند و سهام خود را آزاد کنند.

قیمت سهام موضوع این مصوبه بر اساس میانگین قیمت پایانی سهام هر شرکت از اولین روز کاری سال جاری تا تاریخ ابلاغ این مصوبه و تا تاریخ فروش توسط هیأت فروش تعیین خواهد شد. جلسه هیئت مدیره . در صورت عدم وجود سهام برای واگذاری تا سقف ریالی تعیین شده برای هر نفر، سازمان خصوصی سازی موظف است کسری سهام را از باقیمانده سهام دولت در شرکت های موضوع این تصمیم تامین کند.

لازم به ذکر است واگذاری سهام موضوع این تصویب نامه بر اساس قرارداد الکترونیکی منعقده بین سازمان خصوصی سازی و دستگاه خواهد بود. ضمناً نقل و انتقال سهام موضوع تصمیم خارج از ساعات معاملاتی و خارج از تالار معاملات انجام خواهد شد و کلیه کارمزدهای نقل و انتقال و هزینه ها و تایید سهام موضوع این تصمیم به عهده انتقال دهنده و نقل و انتقال آن خواهد بود. سهام از پرداخت مالیات معاف است.
موافقت نامه افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال 1401

همچنین هیات وزیران مواد قانونی مندرج در قانون برنامه ششم برنامه ریزی و قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) را اجرا می کند. بند 3 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران با افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران. او در سال 1401 موافقت کرد.

بر این اساس سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال 1401 برای هر واحد مسکونی در شهرهای بالای یک میلیون نفر، 4 میلیارد ریال، مراکز استان ها 4 میلیارد ریال، سایر شهرها 3 میلیارد ریال و روستاها 2 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است. ریال حل شد.

همچنین بر اساس این مصوبه سقف تسهیلات مذکور در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز همان استان و به میزان 4 درصد با مدت بازپرداخت 20 سال بدون رعایت ضوابط تعیین شد. مدل مصرف و اینکه آیا مسکن نوساز است.
صدور مجوز خرید خودرو مورد نیاز توسط اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان و لرستان

هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی به ادارات کل دامپزشکی استان های سیستان و بلوچستان و لرستان اجازه داد به ترتیب از محل اعتبارات مصوب مربوطه و با رعایت سایر قوانین و مقررات، یک دستگاه خودرو و پنج دستگاه خودرو تولید داخلی خریداری کنند. مقررات مقررات مربوطه را در نظر بگیرید.
تغییر در مقررات مربوط به سرمایه گذاری و تولید و صادرات کالا و خدمات

هیأت وزیران با توجه به نظر شورای بازنگری و اجرای مصوبات دولت با قوانین رفع ایرادات و مغایرت‌های قانونی در مفاد اجرایی بند (ه) تبصره (18) قانون اساسی. تنها ماده قانون بودجه سال 1401 کل کشور با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح آیین نامه مذکور موافقت کرد.

بر اساس این اصلاحیه منظور از بستانکار در آیین نامه مذکور شرکت های دولتی و سازمان های توسعه ای زیرمجموعه وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی جهادی و نفت است که با انعقاد قرارداد نمایندگی. با یک موسسه عامل، وجوه ارائه نظر موسسه.
تعیین نماینده و اعلام نظر دولت در مورد تعدادی از طرح های نمایندگان مردم

همچنین هیات وزیران با اعلام نظر درباره تعدادی از طرح های نمایندگان شورای اسلامی، نمایندگانی از دولت را برای پیگیری طرح های مذکور منصوب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید