میوه شب عید کم نداریم/ بیش از 300 هزار تن برنج از مرزهای سیستان و بلوچستان وارد کشور شد.


ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۸
کد خبر: 1816589

سیاست های راهبردی و مدبرانه دولت سیزدهم کم کم در بازار کالا جا افتاده بود و مردم در آستانه عید نوروز سال نو و بهار را در آرامشی ملموس جشن می گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ تامین کالاهای اساسی، نظارت مستمر بر مراکز عرضه مستقیم کالا و کالاهای ضروری، آرامش بین مردم و البته قطع دست واسطه ها. و کارگزاران از مهمترین راهبردها در قوه مجریه مردم هستند. شد.
این در حالی است که مردم روزها و ماه های سخت و طاقت فرسایی را به دلیل شیوع ویروس کرون سپری می کنند و امروز با آرامشی ملموس از کمبود یا نبود کالاهای اساسی به استقبال سال نو و بهار می روند.
با آغاز به کار دولت سیزدهم در مرداد ماه سال جاری، تنظیم بازار و بازگشت اقلام اساسی به توده مردم در اولویت کاری مسئولان قرار گرفت و رئیس جمهور نیز بر اولویت تنظیم بازار از سوی تمامی بخش های دولت تاکید کرد. بر ندار.

ما هیچ کمبودی نداریم
دادرحمن بامری مدیر تعاون روستایی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: کمبود میوه در استان نداریم و نیاز مردم به اندازه کافی خریداری و در انبارها ذخیره شده است.
وی افزود: محل ارائه میوه طرح تنظیم بازار در منطقه انجام شده است، 22 نقطه در زاهدان تعیین شده است، ضمن اینکه در سال های گذشته 13 مکان برای ارائه میوه طرح تنظیم بازار تعیین شده است. مقدار دو برابر شده است.
این مسئول ادامه داد: توزیع 450 تن میوه شب عید شامل 250 تن سیب و 200 تن پرتقال با قیمت مصوب در مراکز تحویل از سوی سازمان تعاون روستایی در سراسر استان آغاز شد.
به گفته بامری، مهم ترین موضوع در تحویل میوه در شب عید کیفیت و قیمت آن است و تیم های بازرسی باید به دقت نظارت کنند که آیا میوه با قیمت و کیفیت مصوب در اختیار مردم قرار می گیرد یا خیر.

امسال بیش از 300 هزار تن برنج از مرزهای سیستان و بلوچستان وارد کشور شد.
مجتبی شجاعی مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصادی سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان اینکه از ابتدای امسال بیش از 300 هزار تن برنج وارد کشور شده است، گفت: این ظرفیت در سال آینده به بیش از 400 تن می رسد. به هزار تن برسد که اقدام بسیار خوبی برای تامین برنج مورد نیاز کشور خواهد بود.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 14 هزار و 447 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان توسط اکیپ های بازرسی مشترک انجام شده و 6 هزار و 868 مورد تخلف اصناف به مراجع قضایی ارجاع شده است. “
شجاعی افزود: به منظور تامین کالاهای اساسی مردم در ایام پایانی سال و توزیع مناسب و عادلانه مایحتاج مردم در شب عید، برنامه ریزی های لازم انجام شد و جلساتی برای تامین و جذب سهمیه های اختصاص یافته برگزار شد. استان توسط ارگان های مسئول در بازار عرضه می شود.

ساخت کشتارگاه با اشتغال 50000 نفر
وی ادامه داد: با توجه به مشکلات ایجاد شده در سال گذشته در تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم، پیگیری های لازم برای اختصاص سهمیه یارانه ای برای مرغ منجمد و پس از تخصیص سهمیه توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان انجام شد. در مراکز عرضه معینی توزیع می شود و مرغ ذبح گرم روز علاوه بر تولیدات بومی استان توسط استان های معین و همجوار عرضه می شود و خوشبختانه با روند متعادل با قیمت مصوب در استان عرضه می شود. .
استاندار دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: با توجه به عرضه مرغ ذبح شده، تقاضای روزانه مرغ در استان 250 تن است که تنها 79 تن معادل 30 درصد آن است. در استان تولید می شود و 180 تن باقیمانده به خارج از استان تحویل داده می شود و راضی باشید.
شجاعی گفت: در زمینه تولید و عرضه گوشت قرمز در استان و کشور سیستان و بلوچستان با 13 کشتارگاه صنعتی و حدود 50 واحد بسته بندی و تعداد قابل توجهی قرنطینه دام در مرزها و همچنین واحدهای پرواربندی موجود از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است. ظرفیت تامین گوشت مورد نیاز کشور تا 100000 تن است.
وی افزود: در این راستا هماهنگی های لازم با وزارت جهاد کشاورزی برای تامین برخی ذخایر استراتژیک کشور از استان انجام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید