حجم مبادلات اقتصادی در پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان از 365 هزار تن گذشت/ برنج و موز مهم ترین کالاهای وارداتی کشور است.


ساعت: 08:49
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842224

ایوب کرد گفت: حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت در پایانه های مرزی شمال استان در دو ماهه نخست امسال به 365 هزار و 873 تن کالا رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایوب کرد در گفت و گو با عصرهامون اظهار کرد: مجموع ترانزیت و ترانزیت ورودی پایانه های مرزی میرجاوه و میلک در دو ماهه نخست امسال 163 هزار و 188 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به میزان 150 هزار و 998 تن صادرات در این مدت گفت: گاز مایع، قیر، بنزین، سیمان و لبنیات عمده صادرات در پایانه های مرزی استان بوده و برنج، کنجد و موز مهم ترین کالاهای وارداتی است. کشور . . کشور.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان پتانسیل بالایی در حوزه اقتصاد مقاومتی دارند.
کرد تاکید کرد: به منظور استفاده بهینه از ظرفیت تخلیه و بارگیری کامیون های صادراتی و ترانزیت در مرز این استان با افغانستان، عملیات توسعه پایانه مرزی شیر و طرح توسعه سالن مسافربری میرجاوه انجام شد. پایانه مرزی به منظور تسهیل و تسریع در تردد مسافران. ، ترانزیت و حمل و نقل بین المللی کالا توسط این اداره کل انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید