سیستان و بلوچستان کشور را از واردات موز رها می کند/ «زرآباد» پایتخت تولید موز در ایران


ساعت: 13:34
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907575

سید محمدرضا سید حسینی رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان زرآباد با 4400 هکتار مزستان پایتخت موز کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون، جنوب سیستان و بلوچستان، فرصتی استثنایی برای خودکفایی موز کشور تلقی می شود.

در این راستا، آب و هوای متنوع سیستان و بلوچستان، زمین را برای کشت انواع محصولات کشاورزی از جمله میوه های گرمسیری و سردسیری فراهم کرده و آن را منشا تولید متنوع ترین میوه های گرمسیری کشور کرده است. حتی در تولید برخی میوه‌ها که در ایران بی‌نظیر تلقی می‌شود و همین اهمیت باعث شده است تا ظرفیتی ضروری برای جمع‌آوری ارز ایجاد کند.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اگر تنها ارزی که باید برای واردات میوه های گرمسیری به ویژه موز تخصیص داده شود در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری شود، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، حتی برای یک سال نیز ارز حاصل می شود. کشور .

سید محمدرضا سیدحسینی رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: این منطقه یکی از مناطق توسعه و ترویج کشت محصولات گرمسیری به ویژه موز است که می تواند کشور را از بین ببرد. واردات موز


1b63c59d 9bfd 4ffd ae6b d89561bfd61f خبر خاکستری

وی با اشاره به اینکه شهرستان زرآباد سالانه بیش از 130 هزار تن موز به بازار کشور عرضه می کند، افزود: این شهرستان دارای 6 هزار هکتار باغ میوه های گرمسیری است که 5 هزار و 400 هکتار آن به باغات موز اختصاص دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه زرآباد با 4 هزار و 400 هکتار کشت موز پایتخت موز کشور است، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 150 هکتار کشت موز جدید در منطقه احداث شده که زمینه اشتغال بیش از 15 هزار نفر را فراهم کرده است. .


dc3c5a2c b22c 49e6 a170 4aed7f3e4e8a خبر خاکستری

سید حسینی بیان کرد: 46 سکوی شستشو و بسته بندی در سطح باغ موز وجود دارد که موز را برای بازار آفتاب آماده می کند.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی استان؛ سالانه میلیون ها دلار ارز برای واردات میوه های گرمسیری از کشور خارج می شود و این در حالی است که با توسعه باغات میوه های گرمسیری در سیستان و بلوچستان می توان علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، اشتغال پایدار در این استان پهناور ایجاد کرد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید