تبادل اقتصادی پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان از مرز 1.4 میلیون تن گذشت

ساعت: 09:06
تاریخ انتشار: 14/05/08
کد خبر: 1779341

ایوب کرد گفت: حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت در پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در هفت ماهه امسال به یک میلیون و 414 هزار و 366 تن رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایوب کرد در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون اظهار کرد: بیشترین حجم مبادلات اقتصادی در این مدت در پایانه مرزی میلک و میرجاوه علیرغم شیوع ویروس کرون با 919 هزار و 796 تن کالا به صادرات اختصاص داشت که نشان می دهد. نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش داشته است.

وی عمده صادرات پایانه های مرزی استان را گاز مایع، هیدروکربن، بنزین، گازوئیل و مواد غذایی عنوان کرد و افزود: صادرات در این مدت با 40 هزار و 66 کامیون انجام شده است.

کرد با اشاره به ظرفیت صادراتی استان در پایانه های مرزی استان گفت: مرزهای طولانی آبی و خشکی، خاستگاه تاریخی تجارت، یافتن مهمترین مسیر تجاری دنیای قدیم (جاده ابریشم) در کنار قومیتی، فرهنگی و … روابط اجتماعی مردم استان با مرزنشینان موقعیت صادراتی ویژه ای را برای این استان فراهم کرده است به طوری که با وجود گسترش تاج، شاهد تجارت قابل توجهی با کشورهای منطقه هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مجموع ترانزیت کالا از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک در هفت ماهه امسال را 347 هزار و 77 تن و واردات را 147 هزار و 493 تن اعلام کرد.

کرد بر افزایش مبادلات اقتصادی سیستان و بلوچستان با افغانستان و پاکستان تاکید کرد و افزود: به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های موجود، توسعه پایانه مرزی شیر و طرح توسعه پایانه مرزی میرجاوه در این اداره کل است. حرکت. آماده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید